۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بشار اسد حاضر است مطالبات کردها را تامین کند

بشار اسد حاضر است مطالبات کردها را تامین کند

  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۵۹ بازدید
  • ۰

عمر اُسه از نمایندگان مجلس سوریه اعلام کرد که بشار اسد حاضر است امتیازاتی به کردها بدهد که هیچ گاه از جانب مخالفین سوری پذیرفتنی نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به نقل از روداو، عمر اُسه سیاستمدار کُرد سوری که هم اکنون به عنوان یکی از نمایندگان مجلس سوریه در دمشق حضور دارد و از روابط خوبی با خاندان اسد برخوردار است، درباره رویکرد مخالفین سوری نسبت به کردها گفت:«از پنجاه سال پیش تاکنون، سوریه از بیماری مهلکی به نام شوونیسم عربی می نالد و ظرف دو سال گذشته همه ی ما به خوبی دیدیدم که شورای ملی مخالفین، هنوز هم دارای عواطف ملی گرایی افراطی عربی هستند و حاضر نیستند هیچ امتیازی به کردها بدهند. این در حالی است که من تاکنون چندین بار با دکتر بشار اسد صحبت کرده و رضایت او را برای تامین بخش مهمی از مطالبات کردها به دست آورده ام. مثلا می خواهم همه ی شما بدانید که من در مجلس سوریه، به زبان کُردی سوگند یاد کردم و چنین چیزی در تاریخ این کشور بی نظیر بوده است. بشار اسد با خودگردانی کردستان سوریه مخالفتی ندارد اما معتقد است که در آغاز راه باید ساختاری برای کردها تعریف شود که حالتی بین فدرالی و خودگردانی داشته باشد. مطمئن باشید که بشار اسد حاضر است با هیات عالی کردهای سوریه و همچنین با انجمن ملی کردهای سوریه دیدار کند و نظرات آنان را در خصوص آینده ی سوریه جویا شود. سه هفته پیش بود که با دکتر بشار به تفصیل درباره ی مساله کردها صحبت کردم. او از من خواست با همه ی احزاب کُردی ارتباط برقرار کنم. آن چه که از حرف های او دستگیرم شد این است که حکومت سوریه حاضر است در حوزه حقوق فرهنگی، مشارکت کردها در اقتدار سوریه و اعمال برخی تغییرات در قانون اساسی سوریه گام جدی بردارد. مطمئن باشید بقای رژیم اسد به نفع کردها است و دکتر بشار امتیازاتی به کردها می دهد که هیچ گاه از جانب مخالفین عرب قابل قبول نیست. »
این نماینده ۵۴ ساله کُرد سوری درباره حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) گفت:«رابطه ی این حزب با رژیم اسد در حد بالایی نیست و باید این واقعیت را بپذیریم که آنان دارای چندین شهید هستند و من همواره بر شهدای آنان سلام می فرستم. دکتر بشار اسد شخصا به من گفت: نمی خواهم بین کُرد و عرب جنگ دربگیرد. این در حلی است که من به خوبی می دانم تاکنون چندین مقام برجسته ی حزب بعث به او فشار آورده اند که به کردها حمله کند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *