۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • برنامه تجاوز به دختران تازه جذب شده و سوء استفاده از کودکان در پ.ک.ک و پژاک

برنامه تجاوز به دختران تازه جذب شده و سوء استفاده از کودکان در پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱
  • ۳۵۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : طبق گزارشی که از طرف وزارت داخلی ترکیه راجع به “سو استفاده کودکان و زنان در پ.ک.ک “منتشر شده است تحلیل و آنالیز بروی کسانی که به پ.ک.ک ملحق شده اند اشاره شده است.

در این گزارش به سو استفاده جنسی از کودکان و زنان اشاره می کند و در این گزارش ۴۸ صفحه ای از ابتدای سال ۱۹۹۰م پ ک ک از کودکان سو استفاده کرده و از حقوق کودکان جهت منافع تروریستی استفاده کرده است و از کودکان جهت عملیاتهای نظامی در شهرها بکار برده است و زمانی که کودکان دارای سابقه امنیتی می شدند انها را به اجبار به کوه می بردند و با این ترفند کودکانی را که در جامعه الوده می شدند مجبور به ماندن در پ ک ک می شدند زیرا انها میترسیدند که فرار کنند.
و از کودکانی که به سن قانونی نرسیده اند از انها بصورت ویژه در کارهای کشف اماکن نظامی و جمع اوری اطلاعات استفاده می کردند و تشویق کودکان جهت پرتاب ملوتوف و بمب دستی ونارنجک به پلیسها استفاده می شد وبه کودکان دستور می داند که بعضی اماکن و خدمات شهری را به آتش می زدند در بعضی جاها هم به کودکان پول می دادند که به پلیسها حمله کنند.
و در این گزارش به این اشاره شده است کودکانی که به اجبارا به کوه فرستاده می شد بعد از طی مراحل اموزش ایدئولوژیک و نظامی دوباره از طرف کادرهای قدیمی پ ک ک مورد سو استفاده جنسی قرار می گیرفتند.
پ ک ک جهت کمبود نیروهای نظامی اش اهمیت بسزایی به جذب کودکان داده است و به همین منظور توانسته تا حدودی کودکان را با ترفند های گوناگون ملحق کند و کودکانی که در در گیریها کشته می شدند پ ک ک سعی بر این دارد با پروپاگاندای معکوس احساسات مردم را جذب می کرد
با زدن برچسب “جاسوس “دختران را انفاذ می کنند.
در پ ک ک سو استفاده جنسی از زنان روز به روز رو به افزایش است و در پی انتقاد یکی از کادرها بنام سایما آشکن راجع به سو استفاده عبدالاه اوجالان از زنان وی را انفاذ کردند و در پ ک ک فرماندهان با نفوذ همیشه از زنان سو استفاده می کنند و هرکسی که از کردار فرماندهان انتقاد کند با زدن بر چسب جاسوس او را محاکمه وبعدا انفاذ می کردند.
نودا چلیک دختر شانزده ساله در وان دانش اموز دبیرستان بوده است وی می گوید :هنگام رفتن به مدرسه یک عضو پ ک ک از او می خواهد که به پ ک ک ملحق شود و به من گفت اگر اعتراض کنی به خانواده ات ضرر می رسانیم و من مجبور شدم ملحق بشوم و بدون خبر خانواده ام انها مرا بردند ودر کوهها شریط خیلی سخت بود فرماندهان به من تعرض می کردند و بعد از مدتی فرار کردم.
ازادی زن تنها شعاری برای ربودن و به دام انداختن زنان است.
سما کورت سیزده ساله می گوید زمانی که به مغازه رفتم یک عضو پ ک ک بنام گابار در راه مرا گرفت و دست و پاهایم را بستند و با یک ماشین سیاه رنگ مرا به یک دره بردند ودر یک غار با انها ماندم و شب همگی باهم بودیم و روز بعد مرا به خاکورک بردند و ده روز انجا ماندم و بعدا مرا به قندیل فرستادند و قبل از شروع اموزش فرار کردم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *