۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • با فعالیت مخفیانه و غیرقانونی پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق مقابله می شود

با فعالیت مخفیانه و غیرقانونی پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق مقابله می شود

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

عونی بر این باور است که موجودیت حزب راهکار دموکراتیک و بسیاری از نهادهای اقماری دیگر پ.ک.ک فقط در حد یک پایگاه اینترنتی است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پس از آن که دیشب در سه شهر اربیل، زاخو و دهوک، ۸ مرکز و نهاد سیاسی و رسانه ای اقماری پ.ک.ک تعطیل شده و درب این ساختمان ها از سوی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق لاک و مهر شد، رسانه های نزدیک به پ.ک.ک در ترکیه، سوریه و اروپا، این اقدام را به مثابه ی خیانت «حزب دموکرات کردستان عراق» تلقی کردند و چند نهاد سیاسی وابسته به پ.ک.ک در دیاربکر و دیگر شهرهای کردنشین ترکیه، علیه این اقدام راههپیمایی کردند.
علی عونی از سران حزب دموکرات کردستان عراق دقایقی پیش در گفتگو با بخش خبری شبکه ی تلویزیونی Rudaw در مورد این مسائل گفت:«پیش از برگزاری انتخابات اقلیم کردستان عراق تا کنون یک جنگ رسانه ای و سیاه نمایی وسیع و هدفمند از سوی پ.ک.ک علیه حزب ما آغاز شده که تنها هدف آن تضعیف جایگاه حزب ما و مقابله با پیروزی های ماست. من واقعا تعجب می کنم که ادعا می شود ۸ نهاد وابسته به پ.ک.ک توسط ما لاک و مهر شده است. چنین چیزی صحت ندارد چرا که اساسا پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق حتی یک مرکز و نهاد قانونی و رسمی ندارد و در برخی از منازل و ساختمان ها، به کارهای مخفیانه مشغولند و اگر چند پوستر و تابلو به یک دیوار چسبانده و اسم آن را فلان مرکز حزبی و رسانه ای گذاشته اند، این موضوع چیزی را تغییر نمی دهد. آنان باید یاد بگیرند که به منظور فعالیت سیاسی و حزبی در اقلیم کردستان عراق باید مجوز داشته باشند. من شخصا به عنوان فردی که در این منطقه زندگی می کنم، هیچ گاه احساس نکرده ام که چیزی به نام حزب راهکار دموکراتیک (PÇDK) وجود دارد. موجودیت حزب راهکار دموکراتیک و بسیاری از نهادهای اقماری دیگر پ.ک.ک فقط در حد یک پایگاه اینترنتی است و آنان وجود خارجی و عین ندارند».
از عونی پرسیده شد؛ آیا حمله به مراکز وابسته به پ.ک.ک، پاسخی انتقام جویانه به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه و اخراج سیاست مداران نزدیک به بارزانی از شمال سوریه است؟ عونی در پاسخ گفت:«به خاطر خدا طوری صحبت نکنید که انگار عملیات علی شیمایی صورت گرفته است. چند مرکز مخفی و قاچاقی توسط نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق تعطیل شده اند و چیزی به نام حمله در کار نیست. در ثانی حزب ما دارای استراتژی است و مساله ی انتقام گیری صحت ندارد و ما پاسخ عمل بد را با کار خطا و خشمگینانه نخواهیم داد».
علی عونی در پایان اعلام کرد که توقیف مراکز وابسته به پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق به دستور حزب دموکرات کردستان عراق صورت نگرفته و این اقدام از سوی مسئولین امنیتی و انتظامی حکومت اقلیم هدایت شده است.
حزب راهکار دموکراتیک (PÇDK) یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق است که در انتخابات سال ۲۰۱۳ در مناطق اقلیم کردستان عراق، کمتر از سه هزار رای به دست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین