۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان نگران از به بن بست رسیدن مذاکرات صلح

اوجالان نگران از به بن بست رسیدن مذاکرات صلح

  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۸۷ بازدید
  • ۰

مهمت اوجالان پس از ملاقات با برادر زندانی خود مرابت نگرانی وی از تعلل دولت اردوغان در روند مذاکرات صلح را با رسانه ها در میان گذاشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : روزنامهozgurgundem (ارگان رسانه ای پ.ک.ک) مهمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان پس از ملاقات با برادر زندانی خود، درباره آخرین تحلیل ها و نظرات سیاسی او به رسانه ها گفت:«برادرم بر این باور است که در روند صلح آن چه که بر عهده وی بوده انجام داده و حتی بیشتر از حد وظیفه و توان خود قدم برداشته و اکنون وی نگران آن است که تعلل دولت اردوغان، مذاکرات صلح را به سوی بن بست سوق دهد.»
وی در ادامه افزود:« برادرم درباره مراحل بعدی صلح گفت:ترک ها و کردها، هر دو خواهان استقرار صلح و رسیدن به پیشرفت و توافق در مذاکرات صلح هستند و من برای رسیدن به چنین نتیجه ای، مدام در حال تلاش و فعالیت هستم اما واقعیت این است که توانایی و میزان نفوذ و اثرگذاری من نیز حد و حدودی دارد و رفتار حکومت ترکیه نباید به گونه ای باشد که گویی برای برآورده ساختن مطالبات کردها و رسیدن به مراحل بعدی، قصد گروکشی و اتلاف وقت دارد. برخی اقدامات دولت از جمله احداث ده ها پاسگاه و پایگاه نظامی در مناطق مرزی و به استخدام درآوردن صدها روستایی کُرد در سازمان مسلح نیروهای موسوم به محافظ روستا، نه تنها کمکی به صلح و استقرار آرامش نمی کند بلکه می تواند منجر به مشکلات جدید شود. دولت باید برای اعتمادسازی نزد کردها، دست کم سازمان نیروهای محافظ روستا را لغو می کرد و همه روستاییان مسلح را به خانه می فرستاد. من با اعلام آتش بس و صدور دستور عقب نشینی و خروج نیروهای پ..ک.ک، زمینه آن را فراهم کردم که مرحله نخست صلح با موفقیت رو به پایان برود اما مرحله دوم که عبارت از ایجاد تغییرات لازم در قانون اساسی کردها و پرداخت مطالبات سیاسی و فرهنگی کردها است، پیشرفت چندانی نداشته و در حال حاضر امید من به این مرحله در حد پنجاه درصد است. »
عبدالله اوجالان همچنین از طریق برادر خود به دولت پیام داده که باید هر چه زودتر ممنوعیت ملاقات وکلای مدافع رفع شود و آنان نیز بتوانند به ملاقات اوجالان بروند. وی اعلام کرده که در صورت تداوم ممنوعیت سفر وکلای مدافع به ایمرالی، این واقعیت ثابت می شود که دولت اردوغان برای ادامه مذاکرات صلح با پ.ک.ک و اوجالان تمایل جدی و برنامه روشنی ندارد.
منبع: کرد پرس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *