۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بروز اختلاف میان دو سیاستمدار وابسته به پ.ک.ک

بروز اختلاف میان دو سیاستمدار وابسته به پ.ک.ک

  • ۲ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۶۹ بازدید
  • ۰

در حالی که روند عقب نشینی اعضای مسلح فرقه تروریستی پ ک ک از خاک ترکیه ادامه دارد و نمایندگان حزب صلح و دموکراسی بایستی به دستور اوجالان خود را برای مراحل بعدی جهت تحقق خواسته های استخبارات ترکیه آماده کنند، اختلافات میان دو نفر از اعضای برجسته این حزب یعنی احمد ترک و سری ثریا اندر بالا گرفته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه تحلیلی خبری T24 ،سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول که طی هفته های اخیر چندین بار با عبدالله اوجالان اوجالان در زندان ایمرالی و با سران پ.ک.ک در کوهستان قندیل دیدار کرده، یکی از نمایندگانی است که در نخستین ساعات برافروحته شدن آتش اعتراضات گزی پارک استانبول، در برابر بیل مکانیکی شهرداری ایستاد و جوانان را به مقاومت در برابر حکومت تشویق کرد. این نماینده ی چپ گرای کُرد در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی اعلام کرد:«در حال حاضر یکی از بزرگترین قیام های بشری در گزی پارک استانبول روی داده است و سکوت کنگره ی جامعه ی دموکراتیک و احمد ترک را در برابر این رویداد جایز نمی دانم.»
احمد ترک که برای نخستین بار مورد انتقاد علنی یکی از سیاستمداران جبهه ی نزدیک به پ.ک.ک قرار گرفته بود، در پاسخ گفت:«در گزی پارک استانبول جوانانی علیه دولت به میدان آمدند که می خواستند شیوه ی زندگی شان را شخصا انتخاب کنند و دولت برای آنان محدودیت ایجاد نکند. آنان مطالبات دموکراتیک نیز دارند و ما از همه ی خواسته های قانونی و دموکراتیک حمایت می کنیم اما باید این واقعیت را بپذیریم که یک جبهه ی ویژه و برخی اقدامات پنهان علیه حکومت شکل گرفته و در صدد سوءاستفاده از وقایع استانبول برآمدند. من انتقادات اُندر را بی معنی می دانم و اعلام می کنم که لازم نیست هر نیم ساعت یک بار درباره ی هر رویدادی اظهار نظر کنیم. چرا که در حال حاضر مهم ترین دغدغه ی ما مذاکرات صلح است. تا چند روز دیگر عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک به طور کامل به پایان می رسد و من امیدوارم دولت اردوغان برای برآورده ساختن خواسته های کردها به طور جدی اقدام کند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین