۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

الگوبرداری گروهک تروریستی پ.ک.ک از سیاست های القاعده

  • ۲۰ دی ۱۴۰۲
  • ۹۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: حملات هوایی ارتش ترکیه به زیر ساخت های مناطق کردنشین سوریه هر روز بیشتر می شود. این افزایش حملات درحالی صورت می گیرد که در طی هفته های گذشته گروهک تروریستی پ.ک.ک مدعی شد که چندین سرباز ترکیه را به کشته است. در مقابل نیز ما شاهد حملات هوایی ترکیه در شمال عراق و شمال سوریه هستیم و حملات ترکیه در مناطقی صورت می گیرد که نیروهای پ.ک.ک در آنجا مستقر هستند.

همچنین ترکیه تعلیق پروازها به فرودگاه سلیمانیه را تا ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴ تمدید کرد. در ۳ آوریل سال جاری، ترکیه پروازهای خود به فرودگاه بین المللی سلیمانیه را به حالت تعلیق درآورد بود. این تعلیق قرار بود تا ماه جولای سال جاری ادامه داشته باشد، اما مقامات ترکیه در ۳ جولای تعلیق پروازهای ترکیه به فرودگاه سلیمانیه را تا ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴ به مدت شش ماه دیگر تمدید کردند. به نقل از دراو میدیا، مقامات ترکیه می گویند که تعلیق پروازهای فرودگاه سلیمانیه به منظور ابراز نگرانی از افزایش تحرکات پ.ک.ک در استان سلیمانیه است.

برای همه کردها مشخص است هر جا که پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن آنجا باشد به منطقه ای ناامن تبدیل می شود و باید این را بپذیریم که شیوه جنگ ها مانند گذشته نیست. اگر از هر انسان ساده ای بپرسید که آیا با کلاشنیکف می توان در برابر هواپیما و تانک جنگید؟مسلما خواهد گفت که نه!

اما پ.ک.ک به این حقیقت نرسیده است که با کشتن چند سرباز ترکیه این مسئله حل نخواهد شد بلکه تنها برای عده ای از فرماندهان پ.ک.ک مقام را به ارمغان خواهد آورد.

مناطق کردنشین سوریه اعم از شهرهای عفرین و سرکانی و کوبانی و قامیشلو و حسکه هر روز به علت سیاست های رادیکال پ.ک.ک قربانی می دهند و همه زیر ساخت های آنها مورد حمله قرار می گیرد. احتمالا عده ای بپرسند که کردستان سوریه چه ارتباطی با جنگ پ ک ک – ترکیه داشته باشد جواب خیلی شفاف است.

مدیران ارشد حزب اتحاد دمکراتیک و فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک و فرمانده یگانهای دفاع خلق همگی اعضای پ.ک.ک هستند. از مظلوم عبدی و الهام احمد و تولین روناهی…همگی از اعضای بلندپایه گروه تروریستی پ.ک.ک هستند. لازم به یاد آوری است که تعدادی از اعضای گروهک پژاک نیز مانند امیر کریمی ،قاضی آواره، آزاد سنندج و … نیز در شمال سوریه بسر می برند و ازهمه شفاف تر محل کشته شدن ریزان جاوید در اطراف قامیشلو بود. حزب اتحاد دمکراتیک در قندیل و توسط مسئولان ارشد پ ک ک تاسیس شد که در خط مشی اوجالان مدیریت می شود. در واقع ترکیه بخوبی می داند که پ ک ک چگونه سیاست گذاری می کند

سیاست کپی شده از القاعده نمی تواند در کردستان کارایی داشته باشد. پ ک ک همانند القاعده که در افغانستان مستقر بود و در دیگر کشورها گروه های وابسته به آن با نام های جداگانه فعالیت داشتند و همگی از یک سرشاخه بودند و امروزه هم پ ک ک با استفاده از الگو برداری از القاعده در بخش از کردستان یک شاخه دارد که هر جا که پ.ک.ک و نیروهای وابسته اش آنجا باشد ناامن است. سیاست بر این ایده و ذهنیت کردستان را به نابودی کشانده است.

با کشتن چند سرباز مشکل کردستان حل نخواهد شد یک ارتش میلیونی اگر چند سربازش نیز کشته شود برای آن تبعات خاصی ندارد. بلکه این کشتن ها سبب می شود نفرت و احساس نژاد پرستانه در ترکیه شعله ور شود که ما شاهد آن نیز هستیم. به علت سیاست های غلط پ.ک.ک کردها نمی توانند به مناطق دیگر بروند و در گذشته ما مشاهده کردیم که چند جوان نژاد پرست یک خانواده کرد را در شهر قونیه قتل عام کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین