۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • اعتراضی اهالی دامنه قندیل به حضور پ.ک.ک و پژاک در منطقه

اعتراضی اهالی دامنه قندیل به حضور پ.ک.ک و پژاک در منطقه

  • ۲۰ دی ۱۴۰۲
  • ۹۲ بازدید
  • ۰

حضور عناصر گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک در روستاهای کوهستان قندیل موجب ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی شده است.

به گزارش انجمن بی تاوان، اهالی روستاهای دامنه قندیل در گفت و گویی اختصاصی با بی تاوان، از حضور عناصر پ.ک.ک و پژاک به ستوه آمده اند.

در همین راستا فردی بنام محمد شیخ از اهالی روستای بسته در قندیل می گوید: از زمانی که نیروهای پ ک ک و پژاک به منطقه ما آمده اند آسایش ما از دست رفته است. آن ها در اطراف روستای مان مقر دارند که هواپیماهای ترکیه آنجاها را بمباران می کنند و موجب وحشت اهالی شده است. تروریست های پ.ک.ک و پژاک بدون ملاحظه وارد روستا می شوند و هنگام بمباران در خانه های اهالی مخفی می شوند. چنانکه مدتی قبل تعدادی از تروریست ها از ترس بمباران جنگنده های ترکیه در خانه یکی از اهالی روستای زرگله مخفی شوند که متاسفانه خانه مورد نظر بمباران می شوند و همه اعضای خانواده کشته می شوند.

مام خدر از اهای روستای مرددو می گوید : قبل از  حضور پ ک ک و پژاک روستای ما وضعیت مطلوبی داشت وآباد بود. اما از زمانی که تروریست ها به منطقه آمدند اهالی از ترس مجبور به مهاجرت شدند و به شهر ژاراوا و قلادزه رفتند و اکنون تنها چند خانواده مانده است و روستای ما به یک خرابه تبدیل شده است  و پ ک ک مدرسه ما را به انبار مواد غذایی تبدیل کرده است. او می گوید علی رغم اینکه ما به حضور نیروهای پ ک ک اعتراض کردیم آنها ما را تهدید به مرگ کردند ومسئولان اتحادیه میهنی نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند.

مام پیروت از اهالی روستای سورگله می گوید : نیروهای پ ک ک بدون ملاحظات امنیتی در روستای ما چند محل استراحت دارند و یک خانه را نیز به انباری تبدیل کرده اند و نصف اهالی نیز خانه هایشان را ترک کرده اند. هر چه قدر ما به این وضعیت اعتراض می کنیم صدایمان به جایی نمی رسد و نیروهای پ ک ک با رفتارشان اهالی را اذیت می کنند و بدون اجازه به خونه مردم می روند و آن ها را به اجبار برای بعضی از کارها  به کار می گیرند و همیشه با زور به من می گویند که بارهایشان را به تپه ها ببرم. زیرا من ماشین دارم و می ترسم که روزی هواپیماها من و ماشینم را بزنند و زمانی که اعتراض می کنید می گویند وظیفه ات است باید انجام بدهید.

قادر رزگه ای می گوید : روستای ما قبل از پ ک ک۶۰ خانوار بود. اما الان تنها ۱۰خانواده مانده است و انها هم گوسفند دارند و به همین خاطر مانده اند و سیمای روستا به خرابه تبدیل شده و از لحاظ خدماتی نه آب و نه برق داریم. زیرا حکومت اقلیم بعلت وجود نیروهای پ ک ک در روستا و اطراف آن خدمات رسانی نمی کند. قبلا مدرسه ما دایر بود اما از زمانی که حملات هوایی شروع شده معلمان می ترسند و به روستا نمی آیند و مدرسه تعطیل شده است.

جلال خدر از اهالی روستای قلاتوکان می گوید : مدرسه ما برای اینکه نیروهای پ ک ک از آن استفاده می کردند و بعنوان انبار مواد غذایی بکار می بردند توسط هواپیماهای ترکیه مورد حمله قرار گرفت و کلا خراب شد. قبل از حمله ترکیه ما چندین بار به نیروهای پ ک ک گفتیم که از روستا ها فاصله بگیرند اما آن ها گوش نداند و این رفتار آنها سبب شد که دیگر روستای ما نابود شود و اهالی فرار کردند.

عثمان از اهالی روستای گلاله در اسوس می گوید :با امدن نیروهای پژاک به روستای مان و اطراف ان دیگر منطقه ما به یک منطقه امنیتی تبدیل شده و هر روز هواپیماها حمله می کنند و چند روز بیش دو عضو پژاک که سوار موتورسیکلت بودند در ورودی روستا مورد حمله قرار گرفته و هر دو کشته شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین