۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقلیم کردستان عراق : تاریخ پ.ک.ک بر پایه تروریسم است

  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۲۳ بازدید
  • ۰

عواقب این اقدامات تروریستی پ.ک.ک چه خواهد بود؟ اقلیم کردستان با تروریسم خاتمه نخواهد یافت و مردم از تروریسم هراسی ندارند.

انجمن بی تاوان : به گفته منابع اطلاعاتی، پ.ک.ک دارای آژانس ویژه ای برای تروریسم و ​​محو افراد مخالف سیاست های پ.ک.ک و کادرهای آن است. یک ناظر سیاسی در زاخو گفت: اقدام تروریستی در گذشته علیه سرتیپ محمد میرزا مردم زاخو را نمی ترساند و علاوه بر نهادهای امنیتی که مورد اعتماد مردم هستند، خود مردم زاخو نیز امنیت و سپر هستند.

بر اساس گزارش‌ها، پ‌ک‌ک در مخفیگاه‌های خود در اقلیم کردستان یک آژانس تروریستی دارد که ماموریت آن کشتن یا کشتن کادرهایی بود که پ‌ک‌ک را ترک کردند و سپس شروع به انتقاد از سیاست‌های پ‌ک‌ک و نظرات اوجالان و افشای اسرار آنها کردند.

اما بر اساس اطلاعات، این آژانس بعداً اقدام به ترور افراد علیه سیاست پ.ک.ک در اقلیم کردستان به ویژه افراد در نهادهای امنیتی و اداری اقلیم کردستان برای ایجاد دسیسه سیاسی و حمله به ساختار منطقه کردستان کرد.

طبق اعترافات آنها می ترسیدند که اگر پ.ک.ک بفهمد کجا هستند آنها را ترور کند.چند نفر از رهبران و کادرهای پ.ک.ک که از اقلیم کردستان خارج شده اند مدتی مخفیانه در اقلیم کردستان مانده اند بسیاری از آنها هنوز مخفی هستند. و برخی از ترس تروریسم پ ک ک اقلیم کردستان را ترک کرده اند.

ترور محمد میرزا

در ۲۳ ماه گذشته، تروریست های گروه کارگران کردستان (پ ک ک) خودروی سرتیپ محمد میرزا، افسر بازنشسته شورای امنیت منطقه کردستان را در مرکز زاخو منفجر کردند.

آژانس ضد تروریسم کردستان به سرعت این حادثه را بررسی کرد و متوجه شد که تروریست های پ.ک.ک پشت آن هستند.

در همان روز حادثه، مسرور بارزانی، نخست وزیر، پیامی صادر کرد و به طرف های مربوطه دستور داد تا در اسرع وقت دستان این حادثه را آشکار کنند.

بعداً روز جمعه ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳، ضد تروریسم اقلیم کردستان با انتشار صحنه ها و فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته اعلام کرد که (محمد میرزا) توسط چند تن از تروریست های گروه کارگران کردستان (پ ک ک) کشته شده است.

محمد میرزا یکی از شخصیت های برجسته زاخو است که در انقلاب های کردستان شرکت کرد و در بین مردم زاخو به عنوان فردی کرد و میهن دوست شناخته می شود.

ناظران سیاسی بر این باورند که تاریخ پ.ک.ک مملو از تروریسم و ​​کشتار است و پایه و اساس این گروه در ترکیه بر پایه تروریسم است، به طوری که در صورت انجام یک سری اقدامات تروریستی توسط پ.ک.ک، نگارش کتاب ضروری است. این یک مطالعه جامع است که می‌تواند تمام اقدامات تروریستی پ‌ک‌ک را در داخل و یا با مخالفانش توصیف کند، چند نمونه از تروریسم پ‌ک‌ک کافی است تا چهره واقعی گروه تروریستی را آشکار کند، از جمله ترور حکمت فیدان که او خدمت کرده است. پ.ک.ک در تمام عمرش و بعداً توسط پ.ک.ک ترور شد یان چتین گونگور با نام مستعار سامیر یکی از اعضای ارشد کمیته اروپایی پ.ک.ک بود. او اصرار داشت که پ.ک.ک به عنوان یک گروه لنینیست باید اصلاح شود، اما بالاخره یک روز عصر در نوامبر ۱۹۸۵، زمانی که چتین در یک تجمع کردها در استکهلم شرکت می کرد، یکی از اعضای پ ک ک از پشت به او شلیک کرد و او فرار کرد.

پ.ک.ک تنها بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ ۱۱ تن از اعضای ارشد خود را ترور کرده است، به عنوان مثال، سامیه اسکین با نام مستعار اوین از برخی از فعالیتهای گروهکی پ.ک.ک انتقاد می کرد و در سال ۱۹۸۳ از دمشق آلمان بازگشت، سپس پ.ک.ک با حیله گری او را به این کشور فرستاد. منطقه لولان که در آن زمان اردوگاه پ ک ک در لولان بود، در لولان و در اواخر سال ۱۹۸۴ اوین را کشتند.

پس از آن، هر کادر پ.ک.ک که قندیل را ترک می کرد، جانش در خطر بود، ده ها تن از کادر، غیرنظامیان و پرسنل امنیتی او در اقلیم کردستان توسط پ.ک.ک کشته شده اند.

اخیراً پ.ک.ک آشکارا رئیس امنیت سرزری (قاضی علیخان) را با گلوله های تک تیرانداز ترور کرد.ماه گذشته سرتیپ محمد میرزا بازنشسته توسط پ.ک.ک در زاخو ترور شد.

اقدامات تروریستی

د. شیرزاد زکریا، ناظر سیاسی و استاد دانشگاه زاخو، در گفت‌وگو با پایگاه‌های خبری، پ‌ک‌ک یا هر نیروی دیگری که اقدامات تروریستی و ارعاب‌کننده انجام می‌دهد باید بداند که این اقدامات به اقلیم کردستان پایان نمی‌دهد. نیروها از اقلیم کردستان سوء استفاده کردند و شروع به ترور کادرهای پ.ک.ک و نهادهای امنیتی کردند، اما این اقدام بزدلانه نیست، نه پ.ک.ک و نه نهادهای امنیتی اقلیم کردستان با این اقدامات تضعیف نمی شوند.

“مردم زاخو از این اقدامات تروریستی بسیار نگران هستند و آنها به سپری برای محافظت از جان یکدیگر تبدیل شده اند و به نهادهای امنیتی نهایت اطمینان را دارند اختلاف و مخالفت نتیجه خوبی نخواهد داشت و فقط چهره مردم را می سازد. نیروها و گروه هایی که دست به دست می شوند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین