۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افشای فعالیت های کودک آزاری گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ۸۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: فعالیت های کودک آزاری سازمان تروریستی پ.ک.ک و پژاک بخشی از راهبردی است که این سازمان از بدو تأسیس تاکنون دنبال کرده است. استفاده از کودکان در اقدامات تروریستی در دهه ۱۹۹۰ با افزایش فعالیت های مسلحانه سازمان پ.ک.ک به بالاترین حد خود رسید و این نگرش تا امروز در شاخه های اقماری آن از جمله پژاک نیز ادامه دارد.

بارها و بارها در گزارش ها آمده است که پ‌ک‌ک و پژاک در جذب نیرو محدودیت‌های سنی را رعایت نمی‌کند. در شمال عراق اردوگاه‌هایی وجود دارد که در آن به کودکان آموزش‌های مسلحانه داده می‌شود که مسئولیت گردان به اصطلاح کودکان به نام Tabura Zaroken” در گارا توسط دوران کالکان یکی از سرکرده های ارشد تروریست های پ.ک.ک برگزار می شود و گفته شده است که مراد کاراییلان دیگر سرکرده پ.ک.ک علاقه خاصی به آموزش اعضای گروه کودکان دارد.

گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک در اقدامات خود از کودکان به طور گسترده استفاده می کند و کودکانی که وضعیت قانونی آنها مورد استثمار قرار می گیرد، عمداً به داخل سازمان کشیده شده و با هدف تبلیغات سیاه به خط مقدم اقدامات تروریستی و غیرقانونی سوق داده می شوند.

در سال های اخیر شاخه سوری سازمان تروریستی PKK/KCK، پس از شروع اشغال شمال سوریه از سال ۲۰۱۲، همان استراتژی پ.ک.ک و پژاک را در زمینه جذب نیرو دنبال کرد و بر تعداد این سازمان افزود. تروریست ها به منظور تقویت حضور خود در سوریه خاطرنشان شد که PYD/YPG که نیازمند بودند، به طور سیستماتیک کودکان خردسال را با استفاده از روش هایی مانند تهدید، آدم ربایی، فریب دادن، الزام به پرداخت هزینه ها و یا با استفاده از آنها به عضویت در صفوف سازمان می آورد. از یتیم خانه آنها استفاده می کنند.

کودکانی که در گردان های به اصطلاح کودکان آموزش های مسلحانه/ایدئولوژیک می بینند، بعداً به مناطق درگیری می شوند و عکس ها و فیلم های کودکانی که در درگیری ها جان خود را از دست می دهند بعدها با هدف تبلغیات سیاه مورد سوء استفاده قرار می گیرند.اعضای گردان کودک پس از آموزش مجبور به قسم خوردن بر روی کتاب‌های رهبر تروریست‌ها می شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین