۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اسناد همکاری حکومت سوریه و پ.ک.ک همزمان با جنگ داعش

  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۲۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در سال ۲۰۱۲، حکومت سوریه به پ.ک.ک اجازه داد تا ابتدا ۱۵۰ چریک را به داخل کشور بفرستد.با درگیرها در سوریه در ابتدا هماهنگی های ما بین حکوت سوریه و پ ک ک بوجود امد هر جند که نیروهای وابسته به پ ک ک بدون درگیری وخونریزی در شمال سوریه مستقر شدند زیرا حکومت سوریه با توافقی که با نیروهای پ ی د انجام داده بود سربازانشان را عقب نشینی کردند و و به دیگر مناطق که داعش در حال پیشروی بودند بردند و به همین منظور مناطق شمال سوریه که بیشتر کرد نشین بودند بطور امانتی به نیروهای پ ی د سپردند و به همین منظور امروزهحکومت سوریه پ ی د را به اتهام “خیانت در امانت” مقصر می داند زیرا حکومت سوریه پادگانها را تخلیه کردند و مهمات را نیز به نیروهای پ ی د دادند که با این مهمات با داعش جنگ کنند زیرا داعش و جبهه انصره دشمن مشترک همه مردم سوریه بود اما با طولانی شدن جنگ پ ی د تغییر موضع داد و به کنترل امریکایی ها در امدند و وابستگی به امریکا نیز سبب شد که نیروهای پ ی د شهر عفرین و سری کانی را نیز از دست بدهد زیرا ترکیه پ ی د را حزبی از پ ک ک می داند و وجود پ ک ک را برای امنیتش در نواحی مرزی خطرناک می داند و به همین منظور نیز هر ورز به این مناطق حمله می کند.

در این بخش به چگونگی واگذاری مناطق کردنشین توسط حکومت سوریه به پ.ک.ک می پردازم. کلیه اطلاعات با مستند به تاریخ صدور قطعنامه و شماره منحصر به فرد قطعنامه هستند. از هماهنگی بین نیروهای حکومت سوریه و چریک های پ.ک.ک برای از بین بردن رهبران برجسته دیگر جنبش کردها ، ایجاد شاخه ای از پ.ک.ک در کردستان سوریه به نام YPG با دستور سوریه ، کنترل و پایان دادن به درگیریها داعش ، تحویل دروازه های مرزی به ویژه با اقلیم کردستان به نظارت و تحویل مخالفان به رژیم سوریه و همچنین گزارش روزانه به سازمان اطلاعات سوریه.
اولین تصمیم در سال ۱۳۹۱ پس از وقوع اولین امواج انقلاب در مناطق کردستان به شماره ۵/۲۷۸۴/ صادر شد. بر اساس این تصمیم، پ.ک.ک مجاز شد گروهی از چریک ها (۱۵۰ چریک) را به خاک سوریه بفرستد. چریک ها با هماهنگی رژیم به سوریه فرستاده می شوند و در یک اردوگاه آموزشی قرار می گیرند.
در همان سال از مقامات PYD خواسته شد تا سربازانی را که قصد فرار دارند دستگیر و تحویل دهند. بر اساس تصمیم شماره ۱/۱۸۳۰ اداره اطلاعات و اداره عمومی سوریه، PYD به ازای هر سرباز تحویل داده شده، ۲۵۰۰۰۰ پوند سوری دریافت خواهد کرد.
در تاریخ ۲۵/۷/۲۰۱۲ گروهی از چریک های پ.ک.ک برای کمک به ارتش حکومت سوریه به حلب اعزام شدند. این بر اساس تصمیم شماره ۱۵۹۸۷/MLC انجام شد.
در سال ۲۰۱۲ نامه ای به شعبه ۳۳۰ اطلاعات سوریه ارسال شد و به آنها دستور داده شد با PYD تماس بگیرند و چهار کارشناس را برای ترور اعضای فعال و رهبران جنبش ملی کرد در غرب شناسایی کنند. تصمیم به شماره /۱۷۱۱۰/۴ ارسال شد.
نامه دیگری از شعبه ۲۸۰ اطلاعات رژیم سوریه به شعبه ۳۳۰ حسکه ارسال شده است که در آن رمزی برای دستگیری سربازان ارتش سوریه که با کمک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) به اقلیم کردستان فرار می کنند، مشخص شده است. شماره نامه /۹۱۳۲/۱ بود این نامه بر اساس تصمیم امنیت ملی رژیم سوریه به شماره ۴۶۶۳ مورخ ۶/۳/۲ ۲۰۱ارسال شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین