۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اساسنامه PYD و PKK یکسان است

  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۵۱۰ بازدید
  • ۰

هارون یحیی در این Op-Ed یک واقعیت بسیار مهم را با شواهد روشن می کند که PYD شاخه سوریه سازمان تروریستی پ ک ک است. PYD t پ ک ک در سوریه است و نماینده کردهای سوریه نیست. شبه نظامیان مسلح PYD نیز YPG را تشکیل می دهند.

بررسی دقیق اساسنامه حزب PYD به وضوح نشان می دهد که این توافقنامه با توافقنامه KCK و قانون اساسی PKK یکپارچگی دارد. به عبارت دیگر ، اساسنامه حزب PYD مشابه استراتژی توافقنامه KCK در ایجاد پای غربی یک کردستان به اصطلاح کمونیستی در سرزمین های سوریه است.

PYD یک رهبر دارد و آن عبدالله اوجالان است. اعتقاد به رهبری اوجالان مهمترین شرط پیوستن به حزب است. این حزب نه به دنبال آزادی و رفاه کردها در سوریه است ، بلکه به دنبال ایجاد استراتژی کنفدرالیسم دموکراتیک است ، همانطور که در توافقنامه KCK مشخص شده است و کردستان کمونیستی مستقل ایجاد می کند. یکی دیگر از اهداف اساسنامه حزب ، دستیابی به آزادی عبدالله اوجالان است.

در اساسنامه PYD ؛

طبق بخش ۲ ، با عنوان “سازمان چیست؟” ، عبدالله اوجالان رهبر PYD ، KCK ، مردم کردستان ، Kongra-Gel و جامعه کرد در روژاوا (شمال سوریه) است.

در پاراگراف ۳ بخش C با عنوان “اعضای سازمان” آمده است: “اعضای حزب باید به عبدالله اوجالان وفادار بمانند ، باید برای آزادی وی و برای ایجاد یک سیستم کنفدراسیون دموکراتیک در کردستان تلاش کنند.”

می توان مثالهای بسیار دیگری را ذکر کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین