۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلافات شدید فرماندهان پژاک و کودار

  • ۸ بهمن ۱۴۰۲
  • ۸۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: خبرها حاکی از ان است که بخش نظامی پژاک بنام “یگانهای به اصطلاح مدافع شرق کردستان” موسوم به ی.ر.ک از عمکرد بخش سیاسی کودار/پژاک ناراضی هستند که این ناراحتی عامل دو دستگی در کودار شده است.
بخش نظامی پژاک بنام “یگانهای به اصطلاح مدافع شرق کردستان “از نحوه رفتار کادرهای کودار از جمله سیامند معینی و گلان فهیم و فواد بریتان ناراضی هستند. انها ادعا می کنند که کودار اراده کامل سیاسی را ندارد و نمی تواند نیروهای نظامی را تقویت کند که این دوستگی و تضاد زمانی شروع شده است که نیروهای نظامی خواهان تقویت نیروهای نظامی و افزایش امار انها بودند و پیشنهادهایی به بخش سیاسی داده بودند که برای انها امکانات بیشتری فراهم کنند و یکی از پیشنهادهای بخش نظامی این بود که نیروی بیشتری به داخل خاک ایران روانه کنند که این پیشنهادات با مخالفت بخش سیاسی کودار و پژاک مواجه شده است.
قدرت سیاسی در کودار/پژاک ادعا کرده اند که از این بیشتر نمی توانند نیروی بیشتری به نیروهای نظامی منتقل کنند و گفته اند که انها مجبور هستند در چارچوب پرسپکتیو و دستورات  پ ک ک گام بردارند. بعضی از فرماندهان نظامی نیز از عملکرد فعالیتهای دیپلماسی کودار در اروپا ناراحت هستند و می گویند که سیامند معینی و اهون چیاکو علیرغم اینکه چندین سال در اروپا هستند کاری پیش نبرده اند بلکه بیشتر در نقش انتقال اطلاعات به دولتهای اروپایی متمرکز هستند که رفتار مدیریت کودار در بخش اروپایی برای فرماندهان نظامی قابل قبول نیست.
لازم به یاداوری است که بیشتر فرماندهان پژاک – کودار از فرماندهان قدیمی پ ک ک هستند که از طرف کمیته دفاع مشروع پ ک ک به کودار منتقل می شوند. انها از لحاظ سیستمی هم با کمیته دفاع مشروع و هم با کودار طرف هستند و به همین علت از رفتار و عملکرد مدیریت کودار گله مند هستند. این فرماندهان بیشتر خواهان مدیریت کودار به سبک پ ک ک هستند و انتقادی که دارند می گویند کودار با پ ک ک متفاوت است و به این معنا است که ضعف های ایدئولوژیکی در کودار -پژاک حکم فرماست. و از طرفی عده ای از فرماندهان نسبت به ماندن طولانی سیامند معینی و اهوند چیاکو در اروپا دل خوش نیستند و انها می گویند که ما در غارها زندگی می کنیم و انها در اروپا در حال خوشگذرانی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین