۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • راهبرد جدید آنکارا در برخورد با تهدیدات ناشی از تروریسم پ.ک.ک

راهبرد جدید آنکارا در برخورد با تهدیدات ناشی از تروریسم پ.ک.ک

  • ۸ بهمن ۱۴۰۲
  • ۸۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: یک کارشناس مسائل سیاسی عراق گفت: «راهبرد جدیدی در برخورد آنکارا با آنچه تهدید تروریستی ناشی از گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حاضر در عراق و سوریه توصیف می‌کند، نه تنها در زمینه مقابله با آن در حال ظهور است بلکه یک مسئله امنیت ملی برای آن از نظر سازوکارهای اجرای طرح‌ها.» که آنکارا از این جنبه در حال اتخاذ آن است می باشد.

ایاد الدلیمی افزود: «در پی تغییرات حکومتی که در ترکیه پس از انتخابات اخیر رخ داد، تغییر آشکاری در برخورد با این تهدید ایجاد شده است و این تغییری است که به جامعیت رویارویی بستگی دارد. تمایل امروز ترکیه برای یافتن راه حل اجباری برای این موضوع است، به ویژه در پی شکست بسیاری از تلاش ها» که آنکارا از طریق همکاری با بغداد این گروه را محدود کرد، زیرا می توان گفت که این تلاش ها نتوانستند به نتیجه برسند.

به گفته الدلیمی، برخی اطلاعات حاکی از آن است که آنکارا به یک نفوذ اطلاعاتی بزرگ در جناح‌های پ.ک.ک دست یافته است و این نفوذ، شناسایی اهداف مورد نظر را برای آنکارا آسان‌تر می‌کند و شاید این همان چیزی بود که در مجموعه‌ای از کشتارها تجسم یافته بود که چهره های برجسته پ.ک.ک را هدف قرار داد، علاوه بر این که آنکارا به رغم تلاش نظامی خود برای برقراری ارتباط با دولت بغداد به منظور پایان دادن به کنترل پ.ک.ک بر مناطق مهم عراق که برای تهدید استفاده می شود، غفلت نکرد.

به عقیده الدلیمی، ما با مرحله حساسی روبرو هستیم که به نظر می رسد مدت زیادی طول بکشد و ترکیه تا زمانی که به این تهدید پایان ندهد، راضی نخواهد شد.

عملیات کشتار انجام شده توسط اطلاعات ترکیه در داخل عراق جدید تلقی نمی شود، اما طی ماه های گذشته دو برابر شده است و بسیاری این را به وجود نفوذ ترکیه مرتبط می دانند که امکان آگاهی از مکان ها، مقرها و تحرکات اعضای فعال را فراهم می کند.

پ‌ک‌ک در دوره گذشته نیز رهبران مهمی را در سطح اول و دوم با عملیات‌های کشتار از دست داد که بیشتر آن‌ها در سلیمانیه انجام شد که مهم‌ترین آن‌ها شکری سرحد، زیلان قونیه، امین بختیاری، علی قندیلی و غیره بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین