۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار کشته شدگان پ.ک.ک و پژاک روزبه روز در حال افزایش است

  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۲۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : با رصد رسانه های متعلق به گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک روزانه با فهرستی از کشته شدگان روبرو هستیم و این در حالی است که آمار کشته شدگان نسبت به سال های گذشته بیش از حد است که بیشتر کشته شدگان در سال های اخیر کشته شده اند و بعد از چند سال پ.ک.ک آن ها را اعلام می کند.

علت افزایش تلفات چیست؟

از آنجاییکه ترکیه علیه اعضای پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن اعلام جنگ همگانی کرده است همه کادرها در هدف قرار گرفته اند. قبلا تلفات پ.ک.ک بیشتر در خاک ترکیه بود و مناطق شمال عراق از جمله قندیل ،گاره ،مخمور ،خاکورک ،ذاپ ،متینا ،هفت نین …مناطقی امن بودند و عناصر گروهک به راحتی در منطقه با خودرو حرکت می کرد. ارتش ترکیه با استفاده از قدرت تکنولوژی نوین و بخصوص در بخش هوایی رشد چشمگیری کرده است. به طوری که  عرصه زمینی را برای گروهک تروریستی پ.ک.ک تنگ کرده و ۹۵ درصد خاک ترکیه پاکسازی شده و بیشتر حملات در شمال عراق و شمال سوریه در حال وقوع است. زیرا قدرت و کارایی هواپیماهای بدون سرنشین فرصت حرکت کردن به عضوهای گروه را نمی دهد و بنابرین کادرهای گروهک مجبور به ماندن در غارها می شوند و تنها از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۲۲ پ.ک.ک و پژاک در مناطق شان صدها غار را درست کرده اند و طوری شده که دیگر عضوها نتوانند روی خورشید را ببینند.

قدرت رصد پهپادها آن قدر دقیق است که ۹۰ درصد اهداف مورد نظر را بی تاثیر می کنند و به همین علت هدف قرر دادن کادرها در شهرها نیز صورت می گیرد. در شهر سلیمانیه و اطراف ان ده ها کادر پژاک کشته شدند و حتی سرعت عمل حملات آن قدر دقیق است که پهپادها موتورسواران پژاک را در فاصله ۳۰۰ کیلو متری از مرز ترکیه در مناطق پنجوین و خانقین مورد هدف قرار می دهند.

سوال این است که چرا سرکره های رده بالا مورد هدف قرار نمی گیرند؟

رهبران فعلی پ.ک.ک و شاخه های وابسته به آن از جمله جمیل بایک، دوران کالکان، مراد کاراییلان، سیامند معینی و فواد بریتان مورد هدف قرار نمیگیرند که این مسئله در بین کادرها نیز مور بحث قرار گرفته است و با اینکه کادرها سران فوق را نمی بینند و ادعا می کنند که آن ها ما را به کشتن می دهند اما خودشان در امان هستند و بیشتر خانواده ها نیز نگران اوضاع فرزندانشان در بند گروهک پ.ک.ک و پژاک هستند و خانواده ها نیز بر این فکر هستند که سران پ.ک.ک فرزندانشان را قربانی سیاست و رفاه زندگی شخصی شان کرده است. عده ای نیز بر این باورند که سران پ.ک.ک و پژاک از طرف دولت ها محافظت می شوند. خیلی از موضوعات مبهم روشن نشده است که آیا پ ک ک و پژاک به آخر خط رسیده اند و آیا وقت آن نرسیده است که آن ها در روش مبازره شان بازنگری و تغییراتی ایجاد کنند. چرا که روش فعلی به بن بست رسیده و تاکتیک جنگ جریکی دیگر ماهیت خود را از دست داده است که دیگر قدرت کلاشنیکف در برابر پهپاد ضعیف مانده است که بهترین روش برای در امان ماندن اعلام انحلال گروهک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین