۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گروهکهای کردی،تعصب ملی یا منافع شخصی و حزبی؟؟؟؟!!!!

گروهکهای کردی،تعصب ملی یا منافع شخصی و حزبی؟؟؟؟!!!!

  • ۹ مهر ۱۳۹۳
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

این روزها ماجرای کشت و کشتارهای داعش در عراق و سوریه،اخبار اول هر خبرگزاری و مراکز خبری شده است.

مهمتر از همه این ها بحث درگیر های داعش با اقلیم کردستان عراق و حضور اعضای پ ک و پژاک  در خاک اقلیم کردستان عراق است .

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :بعد از اینکه گروهک تروریستی داعش عراق را آماج حملات خود قرار داد و وارد خاک عراق شد،به راحتی توانست چندین بخش و منطقه را به تصرف خود در بیاورد.در آن وقت که حکومت مرکزی مشغول درگیری با داعش بود،سردمداران کردستان فرصت را غنیمت شماردند و خواستند از اب گل آلود ماهی بگیرند و قضیه استقلال کردستان عراق را پیش کشیدند.

با آشکار شدن افکار و برنامه های کردستان برای استقلال،موضع داعش نیز تغییر کرد(به وضوحی دیده می شود که داعش تنها یک مهره است…) و اینبار نوک اسلحه هایشان را به طرف کردستان نشانه کردند.

حمله داعش به اقلیم کردستان آغاز شد و در کمترین زمان چندین قسمت از خاک اقلیم را تصرف کردند و حکومت اقلیم را به جنگی ناخواسته کشاندند.

شروع جنگ پیشمرگه با داعش،فکر و ایده استقلال را در نطفه خفه کرد .

موضوع اصلی که هدف این مقاله نیز هست،جنگ حکومت اقلیم کردستان عراق با گروهک تروریستی داعش و دخالت و سوءاستفاده های گروهک های دیگر بخش های کردستان است.

اشغال کردن کمپ مخمور (کمپ آوارگان کردستان ترکیه) به دست داعش،پ.ک.ک را برآن داشت تا بدون اجازه وارد بازی بشود.

آمدن گریلاهای پ.ک.ک به کردستان عراق و همزمان با نیروی پیشمرگ اقلیم،جنگ کردن بر ضد داعش،سران اقلیم را بر آن داشت تا سیاستی را بازی کنند و با یک تیر چندین نشانه را بروند .

این بازی را با درخواست کردن از گروهکهای تجزیه طلب و تروریست کردی برای شرکت در جنگ،آغاز کردند.(نا گفته نماند که این احزاب خود نیز درخواست کرده بودند که آمادگی دارند برای فرستادن نیرو به جبهه های جنگ).

همانطور که می دانیم حکومت اقلیم در برابر ایران تعهد دارد که هیچ نیروی ضد ایرانی و تروریست کرد ایرانی از خاک اقلیم استفاده نکنند برای حمله به ایران،در این چند سال که این احزاب در کمپ های کردستان عراق هستند،فعالیت آنچنانی نداشته اند و حکومت اقلیم به راحتی و با قدرت مالی توانسته است که اینان را سرکوب کند.

در این میان میدان دادن به این احزاب و شرکت دادنشان در جنگ نوعی کارت فشار حکومت اقلیم بود بر ایران و از آنها به عنوان اهرمی برای گرفتن امتیاز از ایران استفاده کرد.

این قضیه بعد از دو روز واکنش ایران را بدنبال داشت و با فشار ایران و دادن امتیاز به حکومت اقلیم،نیروهای این احزاب از جبهه های جنگ به عقب کشانده شدند .

شرکت کردن در این جنگ برای خود این احزاب نیز مزیت هایی را بدنبال داشت،از جمله نشان دادن قدرت و نیروی جنگی،گرفتن امتیاز از حکومت اقلیم،درآوردن پیشمرگان خود از حالت گوشه نشینی و بیماری های روانی که حاصل کمپ نشینی بوده است،روحیه گرفتن پیشمرگان و بدنه حزب و مطرح شدن حزب مذکور.

با ذکر این مزایا و دلایل برای شرکت نیروی احزاب در جنگ با داعش،مشخص می شود که هیچ حس ملی و تعصبی در کار نبوده است به جز منفعت حزبی و شخصی!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین