۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودکان ترور در پ.ک.ک

  • ۸ مهر ۱۴۰۰
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

تعداد کودکان کشته شده عمداً توسط سازمان تروریستی پ ک ک از سال ۱۹۸۴ بیش از ۶۰۰ نفر است. در واقع ، ما می توانیم “کودکان پرتاب کننده سنگ یا کوکتل مولوتف” را به تعداد قربانیان اضافه کنیم. دولت ترکیه تلاش کرده است از طریق اسناد و مدارک از کودکان قربانی تروریسم محافظت کند ، در حالی که پ ک ک خودداری نمی کند تا آنها را با سنگ و بمب در مقابل پلیس هل دهد. در روزهای اخیر بمبی با هدف پلیس در دست بچه ای منفجر شد که به خاطر حمله تروریستی توسط پ ک ک تشویق شده بود و او به شدت مجروح شد.

ما می دانیم که ۹۰ درصد از شبه نظامیان پ.ک.ک در کوه ها را کودکان تشکیل می دهند. هزاران کودک بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تحت حمایت اسلحه به اصطلاح حقوق کردها هستند. مصاحبه اخیر ارطغرول ماوی اوغلو از قندیل این ادعا را تأیید می کند. ماوی اوغلو ، روزنامه نگار ، می گوید: “اکثر شبه نظامیان نوجوان هستند”. عکسهای کوه قندیل گواه این امر است. بچه هایی که در سنین دبیرستان یا حتی دبستان هستند با اسلحه عکس می گیرند. مردی که آنها به طعنه از پیرمردی محافظت می کنند ، مورات کارایلان که ۶۰ سال سن دارد و به عنوان یکی دیگر از کادرهای رهبر PKK است. کادر رهبر کاملاً سالم است و سالها صدمه ندیده است در حالی که هزاران کودک PKK در درگیری های مسلحانه جان خود را از دست دادند. کودکان مبارز زندگی کوتاهی در کوه ها دارند. اکثر آنها قبل از ۲۵ سالگی می میرند.

اولین چیزی که برای بازدیدکنندگان اردوگاه های پ.ک.ک قابل توجه است “کودکان تروریست” است. متیو مک آلستر خبرنگار تایمز که در سال ۲۰۰۶ از اردوگاه های پ.ک.ک دیدن کرد نیز مشاهدات خود را به همین ترتیب انجام داد. او می گوید که ستیزه جویان دختر پ ک ک ۱۵ ساله بودند. او در ادامه می نویسد: “ممکن است زیلان ۱۵ ساله به اندازه کافی برای لباس خود بزرگ نباشد اما او آماده است تا از کلاشینکف خود علیه ترکیه استفاده کند.”

واشنگتن با محوریت CDI به همین ترتیب نوشت: “اعتقاد بر این بود که حزب کارگران کرد (PKK) 3000 سرباز کودک در نیروهای خود دارد که بیش از ۱۰ درصد آنها دختر بودند. گزارش ها حاکی از آن است که پ ک ک از سال ۱۹۹۴ از کودکان استفاده کرده و حتی گردان کودکان به نام تابورا زاروکن سهیت آگیت را ایجاد کرده است. یک کودک هفت ساله در صفوف پ ک ک گزارش شده است. ” (R. Stohl، CDI، ۲۰۰۲). به گفته P.W. خواننده حداقل ۳۰۰ نفر از ۳۰۰۰ نفر فقط شامل دختران است و سن کودکان در کودکان تروریستی تا ۷ سال کاهش می یابد (P.W. Singer، Children at War، University of California، s. 19).

در ابتدای سال جاری برلینسکه تیدهنده از دانمارک نوشت که بسیاری از کودکان در اردوگاه ها نگهداری می شوند و این نقض حقوق کودکان است. سپس یونیسف به بررسی موضوع پرداخت.

پ ک ک کودکان را به خاطر تروریسم می رباید

پدری به نام ذوالکف K. که در شهر آنورز بلژیک زندگی می کند با مراجعه به پلیس بلژیک مدعی شد که پسر ۱۵ ساله اش که ۳ ماه هیچ اطلاعاتی از او نداشت ، توسط پ ک ک ربوده شده است. مقامات تشخیص دادند که پسرش به شمال عراق ربوده شده است ، ابتدا تحت آموزش فیزیولوژیکی (واضحاً شستشوی مغزی) قرار گرفته و سپس به آموزش نظامی مسلح برده شده است. پدر ناامید است زیرا می داند که پلیس بلژیک هیچ کاری نمی کند. بر اساس گزارشات سازمان ملل ، زولکوف K. تنها کسی نیست. خانواده های زیادی از این دست هستند. بنابراین بر اساس برخی گزارش ها ، نه تنها کودکان کرد تبار ، بلکه فرزندان خانواده های آلمانی نیز توسط پ ک ک ربوده می شوند. مقامات می گویند که کودکان ربوده شده نه تنها در رویدادهای تروریستی بلکه از آنها در خرابکاری ، تشنج ، پیک و رویدادهای مواد مخدر نیز استفاده می شود. بلژیک ، پاتریک دی کاستر ، حاکم بروکسل گفت که جوانان پس از عملیات پ ک ک در ابتدای امسال توسط نیروهای پ.ک.ک به زور به اردوگاه های تروریستی آورده می شوند. P.W. سینگر می گوید که کودکان مهاجر کرد در اروپا ابتدا به اردوگاه های آموزشی موسوم به سوئد منتقل می شوند و سپس توسط سازمان تروریستی جذب می شوند. ۱۵ مارس ۲۰۰۶ روزنامه SWD نوشت که نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ ساله از کشورهای اروپایی ربوده شده و به اردوگاه های تروریستی در شمال عراق آورده می شوند. به گفته روزنامه قبل از آموزش ، دختران در معرض شکنجه و آزار جنسی قرار می گیرند.

می توان مثالهای بی شماری آورد. با این وجود نیازی به این کار نیست در حالی که فیلم هایی در شبکه پخش می شود. اگر نگاهی به چریک های چریکی که توسط پ ک ک در یوتیوب گذاشته شده اند بیندازید ، خواهید دید که چگونه پ.ک.ک یک ارتش کودکان را تشکیل داده است. تعداد اصلی شبه نظامیان شامل کودکان زیر ۱۸ سال در صحنه ها است. پیدا کردن افراد بالای ۳۰ سال در بین بقیه بسیار دشوار است. با این حال کادر رهبر همیشه از افراد ۵۰-۶۰ ساله تشکیل شده است.

گفته می شود که ۲۰ میلیون کرد در ترکیه زندگی می کنند. اگر پ ک ک به خاطر حقوق کردها در کوهستان است ، پس چرا فقط کودکان در کوهستان هستند تا بر سر این ۲۰ میلیون کرد کرد بجنگند؟

آیا این وضعیت عجیب نیست؟ چند کودک آینده خود را برای نجات رهبران PKK در ۶۰ سالگی از دست خواهند داد؟ آیا یک فرد حتی یک تروریست می تواند از نظر اخلاقی فاسد باشد تا در پشت کودکان پنهان شود تا شلیک کند؟
بدیهی است که پ.ک.ک نه تنها ترکیه و منطقه را به فلاکت می کشاند بلکه کودکان کرد را نیز به تنگنا می کشاند. اگر پ ک ک واقعاً رفاه مردم کرد را می خواهد ، باید فقط برای این کودکان قربانی از تسلیحات خداحافظی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین