۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک به آتش زدن جنگل های ترکیه ادامه می دهد

  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۱۹۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، چهار استان در اطراف ترکیه روز شنبه قربانی نفرت پ‌ک‌ک از طبیعت شدند و آتش‌سوزی‌های تقریباً همزمان جنگل‌های بخش‌های مختلف این کشور را ویران کردند.

مقامات ترکیه به سرعت آتش افروزان مظنونی را که در منطقه بلن در جنوب استان هاتای به آتش کشیده بودند، دستگیر کردند و دیری نگذشت که یک گروه تروریستی همسو با پ ک ک مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

«ابتکار کودکان آتش» حمله شنیع به جنگل‌های ترکیه را تمجید کرد و از تروریست‌هایی که آتش‌سوزی را آغاز کردند، تمجید کرد.

گروه موسوم به «ابتکار» مسئول آتش‌سوزی‌های بسیاری در سال‌های اخیر بوده است و این گروه به دلیل روابط نزدیک خود با گروه تروریستی پ‌ک‌ک شناخته می‌شود.

این گروه گفت: «هیچ کلمه یا دروغی مانع ورود آتش به کارخانه‌های شما و مناطق نظامی‌شده شما نمی‌شود»، و افزود که آنها به «اعضای طبیعی» خود که آتش‌سوزی در منطقه بلن هاتای را مرتکب شدند، «سلام می‌گویند». این گروه همچنین افزود که این منطقه به عنوان سنگر حزب حاکم عدالت و توسعه (AK Party) و حزب جنبش ملی (MHP) شناخته می شود.

تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد و آبپاش ها و اکیپ به منطقه اعزام شده اند.

این گروه تروریستی در همان روز در شمال استان ترابزون ترکیه و دو استان جنوبی کوهرامانماراش و عثمانیه نیز آتش سوزی انجام داد.

ابتکار کودکان آتش تاکنون فقط ادعای آتش سوزی در جنگل هاتای را داشته است، اما با توجه به اینکه همه آتش سوزی ها تقریباً به طور همزمان انجام شده اند، دیری نپایید که افکار عمومی ترکیه بین این رویدادها تشبیه کردند و گروه تروریستی پ.ک.ک را به شروع آتش سوزی های دیگر متهم کردند. . پ ک ک در گذشته اقدامات مشابه بی شماری انجام داده است.

بچه های آتش نیز توسط مقامات ترکیه در چندین آتش سوزی قبلی دخیل بودند. با این حال، پ‌ک‌ک تا حدی در کوه‌های آمانوس (نور) فعال است که از رشته کوه توروس در قهرمان‌ماراش تا استان‌های عثمانیه و هاتای امتداد دارد. نیروهای امنیتی ترکیه برای جلوگیری از عبور امن این گروه تروریستی از سوریه جنگ زده، عملیات منظمی را در منطقه انجام می دهند.

در همین حال، هواداران پ‌ک‌ک به رسانه‌های اجتماعی آمدند و نفرت خود را از جنگل‌ها با شوخی‌هایی که آتش را مسخره می‌کردند، در تلاشی جمعی برای تبلیغات تروریستی نشان دادند.

با به اشتراک گذاشتن پیوندهای وب سایت های مرتبط با پ.ک.ک، آژانس خبری فرات (ANF) و مقالات Nuçe Ciwan که آتش سوزی ها را تمجید می کند، هواداران این گروه همچنان از آسیب وارد شده به محیط زیست توسط تروریست ها جشن گرفتند.

در سال ۲۰۱۹، این گروه همچنین مسئولیت آتش سوزی های جنگلی در استان های غربی، شمال غربی و جنوبی ترکیه را برعهده گرفت و “انتقام آتشین” را از دولت اعلام کرد.

در بیانیه‌ای کتبی منتشر شده در یک وب‌سایت حامی پ‌ک‌ک، این گروه مسئولیت شروع ۲۷ آتش‌سوزی جداگانه در کلان‌شهرهای غربی بین ۱۱ جولای تا ۲۴ اوت، از جمله در استان ازمیر در غرب را بر عهده گرفت که بیش از ۵۰۰ هکتار (۱۲۳۵ هکتار) را تحت تأثیر قرار داد. ) جنگل در نواحی Karabağlar، Menderes و Seferihisar.

گروه وابسته به پ‌ک‌ک می‌گوید که آنها جنگل‌های مناطق غربی را به عنوان اقدامی انتقام‌جویانه با خاک یکسان کرده‌اند و همچنین مدعی هستند که به آتش زدن سایر مناطق و زمین‌های سبز «تا ایجاد «کردستان خودمختار آزاد» ادامه خواهند داد.

این گروه تروریستی همچنین مسئولیت حوادث مختلف غیر مرتبط با این گروه را به عنوان اقدامات خرابکارانه و حملات بر عهده گرفته است. در ژوئیه سال گذشته، ANF وابسته به پ‌ک‌ک گزارش داد که آتش‌سوزی جنگلی در حومه کوه آیدوس در منطقه پندیک استانبول توسط گروه “میلیشیای انتقام متحد خلق” که بخشی از “جنبش انقلاب متحد خلق‌ها” است، مسئولیت آن را بر عهده گرفت. “گروه چتر متشکل از چندین گروه تروریستی چپ افراطی غیرقانونی – عمدتاً توسط پ ک ک حمایت می شود. با این حال، استانداری استانبول در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تحقیقات در مورد آتش‌سوزی نشان می‌دهد که دو کودک به طور تصادفی آتش را شروع کرده‌اند.

با این وجود، آتش سوزی دیگری که دو ماه بعد در همان منطقه رخ داد، در واقع توسط یک ستیزه جوی همسو با پ.ک.ک انجام شد، همانطور که توسط دادگاه ترکیه ثابت شد.

حدود ۴,۸۶۵ متر مربع (۵۲,۳۶۶ فوت مربع) زمین در آتش سوزی که در جنگل آیدوس در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد سوخت. تحقیقات نیروهای امنیتی نشان داد که آتش توسط یاکوپ اکمان به نمایندگی از گروه تروریستی PKK آغاز شده است.

مظنون به ایجاد آتش سوزی در جنگل در حومه تپه آیدوس در منطقه پندیک استانبول به دستور گروه تروریستی پ.ک.ک در ماه می به حبس ابد محکوم شد.

پس از این حادثه، یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی وابسته به پ ک ک مسئولیت آتش سوزی را بر عهده گرفت. اکمان که در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ دستگیر شد، اعتراف کرد که به دستور پ ک ک باعث آتش سوزی شده است.

دادگاه اکمان را به اتهام «اخلال در وحدت و تمامیت ارضی کشور» به حبس ابد محکوم کرد. وی همچنین به اتهام «سوختن جنگل دولتی به عنوان اقدام تروریستی مسلحانه» به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

علاوه بر این، در جریان عملیات شاخه زیتون ترکیه در سال ۲۰۱۸ که با هدف پاکسازی شهر مرزی عفرین سوریه از ی.پ.گ وابسته به پ.ک.ک انجام شد، اعضای فراری صدها هکتار از زمین های جنگلی را در کوه های آمانوس در استان هاتای در جنوب ترکیه سوزاندند. . تروریست های پ ک ک همچنین جنگل های منطقه دورتیول هاتای و منطقه هاوران در شمال غربی استان بالیکسیر را به آتش کشیدند.

در یک مورد دیگر، سه تروریست پس از شناسایی به عنوان عاملان آتش سوزی جنگل در سال ۲۰۱۱ در منطقه فوکا در استان ازمیر در غرب دستگیر شدند.

در ماه اوت، حادثه دیگری این بار در شمال عراق رخ داد که نفرت این گروه تروریستی از محیط زیست را ثابت کرد.

در ۱۰ اوت، پهپادهای ترکیه تصاویری از تروریست های پ ک ک را گرفتند که جنگلی در شمال عراق را به آتش کشیدند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این گروه تروریستی از ابزارهای مختلف برای متهم کردن نادرست نیروهای ترکیه به تخریب مناطقی که در عملیات‌های موفق ضد تروریستی پاکسازی کرده است، استفاده می‌کند.

عملیات پنجه ببر و پنجه عقاب ترکیه در اواسط ژوئن برای تضمین امنیت مردم و مرزهای ترکیه با خنثی کردن تهدید پ‌ک‌ک و سایر گروه‌های تروریستی که اغلب از شمال عراق برای برنامه‌ریزی حملات فرامرزی استفاده می‌کنند، آغاز شد.

پ ک ک که در سال ۱۹۷۸ تشکیل شد و توسط ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شد، از سال ۱۹۸۴ حملات خشونت آمیزی را علیه دولت و شهروندان انجام داده است که طی آن نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر کشته شده اند. پ‌ک‌ک علاوه بر بمب‌گذاری‌های انتحاری، کمین‌های مرگبار و قتل‌عام علیه غیرنظامیان، در گذشته مدعی یا متهم شده بود که آتش‌سوزی‌های بسیاری در جنگل‌ها به راه انداخته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین