۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یک کمپین وحشیانه / باندهای “جوانان پ ک ک” ۱۵ کودک و خردسال را در این ماه ربودند.

یک کمپین وحشیانه / باندهای “جوانان پ ک ک” ۱۵ کودک و خردسال را در این ماه ربودند.

  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۱۶۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، از آغاز نوامبر ۲۰۲۱، مناطق کردستان سوریه شاهد یک کارزار وحشیانه در ربودن کودکان و خردسالان از مردم کرد بوده است که توسط شبه نظامیان به اصطلاح سازمان جوانان پ.ک.ک “جوآن شورشارک” برای نظامی کردن آنها انجام شده است. آنها را به صفوف “SDF” و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) هل دهید، که بیشتر آنها دانش آموزان صحنه هستند.

یک منبع محلی به گفت که شبه نظامیان جوان موسوم به پ.ک.ک “جوانان شارشکار” سه کودک و سایر خردسالان را از شهر کوبانی در کردستان سوریه ربودند که در میان آنها یک دختر آواره از شهر عفرین نیز دیده می شد.

به گفته این منبع، کودکان و خردسالان ربوده شده توسط جوانان پ ک ک عبارتند از:
احمد مصطفی شیخ زیدان – متولد سال ۲۰۰۷ در روستای زوگر در جنوب شرقی کوبانی.
محل و تاریخ آدم ربایی – مدرسه روستای باگدیک – ۲۱/۱۱/۲۰۲۱

مریم فرید علی – متولد ۲۰۰۹، او یک آواره از ولسوالی جیندیرس شهرستان عفرین است.
تاریخ آدم ربایی ۵/۱۱/۲۰۲۱

دلافه عبده حسن – متولد ۱۳۸۷ در روستای شیران – شهر کوبانی، از مدرسه روستای شیران ربوده شد.

ریباس نیوز همچنین ربوده شدن این افراد را مستند کرده است:

کودک حمید احمد نافذ، متولد آمودا ۱۳۸۷/۱۰/۳، روستای کبک – محل ربوده شدن، آمودا ۲۰۲۱/۰۷/۱۷

محمد فائق حنان صغیر متولد سال ۲۰۰۶ در عفرین در محله شیخ مقصود – حلب ۲۸-۱۱-۲۰۲۱ ربوده شد.

در این زمینه، ریباز نیوز به جز نام پنج کودک، اسامی ۱۰ کودک و خردسال دیگر را که از ابتدای نوامبر امسال توسط جوانان پ‌ک‌ک و شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) ربوده شده‌اند، مستند کرده است. به ۱۵ کودک و خردسال تا ساعت تهیه خبر.

این ده نام عبارتند از:

۱- آوین جلال خلیل ۱۵ ساله در ۳۰ آبان ماه در شهر آمودا ربوده شد.

۲- خطاب عبید حسن ۱۵ ساله – قامشلو – در ۲۴ نوامبر ربوده شد.

۳- عصام محمد عیسی، ۱۳ ساله، اهل روستای قطمه – ولسوالی شرع عفرین، از محله شیخ مقصود حلب ربوده شد.

۴- آیانا ادریس ابراهیم ۱۶ ساله – شهر آمودا.

۵- هادیه عبدالرحیم عنتر، ۱۵ ساله، در شهر آمودا ربوده شد.

۶- عبیر کاسترو عبدالعزیز – متولد ۲۰۰۶ در روستای بالیسیه – دریک، در دوم نوامبر در شهر قامشلو ربوده شد.

۷- سیدرا خلیل ابراهیم اهل روستای ابودان – ناجیه بلبله – در ۱۵ آبان در محله شیخ مقصود حلب ربوده شد.

۸- محمد عبده بوزو اهل روستای کفرداله – ولسوالی جیندیرس در عفرین – از اردوگاه های الشهبا ربوده شد.

۹- عبدالرحمن احمد بررو – در محله اشرفیه حلب ربوده شد.

۱۰- سیلوا نضال عیسی متولد عفرین – روستای جلاباری ۱۳۸۴٫ وی برای دومین بار در ۱۷/۱۱/۲۰۲۱ از اردوگاه های الشهبا ربوده شد و عموی او فعال عبده عیسی نیز ربوده شد.

در میان آنها، آیاانا صغیر پس از بازداشت والدینش به دلیل اصرار بر آزادی او در آمودا آزاد شد و توسط کادر پ.ک.ک در مرکز “جوانان شورشارک” معروف به مدیا مورد ضرب و شتم و تعرض قرار گرفتند.

پس از انتشار اخبار و فشارهای رسانه ای، وی در حالی آزاد شد که مجموعه ربودن و نظامی گری کودکان ادامه دارد و زندگی، جامعه و دوران کودکی را بدون هیچ بازدارنده واقعی برای گروه ها و سازمان های مسلحی که به خنجری در چنگال کردها تبدیل شده اند، تهدید می کند. افراد در چهار بخش

روز گذشته، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱، خانواده های ۶ زن و مرد ربوده شده در شهر قامشلو در کردستان سوریه، در مقابل مقر سازمان ملل متحد دست به تحصن اعتراضی زدند و در آن خواستار آزادی فوری فرزندان خود شدند. توسط ستیزه جویان PYD به منظور استخدام اجباری ربوده شده است.

شهر آمودا نیز شاهد تحصن اعتراضی خانواده های ربوده شدگان بود که خواستار آزادی فوری کودکان و خردسالان شدند.

ده سازمان و کمیته حقوق بشر و مدنی با صدور بیانیه ای ربوده شدن کودکان و خردسالان را محکوم کردند و خواستار آزادی همه کودکان، پایبندی به قوانین و منشورهای بین المللی و حمایت از کودکان شدند.

در این زمینه، شورای ملی کرد در سوریه در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ بیانیه ای را در مورد ادامه استخدام کودکان توسط سازمان (جوآن شورشکار) به افکار عمومی صادر کرده بود که در آن نیروهای SDF را مسئول ربودن کودکان می دانست. و از سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشر و سازمان‌های بشردوستانه مرتبط با حمایت از حقوق کودکان و نیروهای ائتلاف بین‌المللی درخواست کرد تا به مسئولیت‌های خود عمل کنند و بر «SDF» فشار بیاورند تا ده‌ها کودک و خردسال ربوده شده توسط سازمانی که در محلی به نام “گوانان شورشکار” و شبه نظامیان وابسته به آن شناخته می شود.

اگرچه مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک، در سال ۲۰۱۹ سندی را با ویرجینیا گامبا، نماینده سازمان ملل متحد امضا کرد تا از استخدام کودکان و خردسالان (زیر ۱۸ سال) جلوگیری کند و همه افراد زیر سن قانونی را آزاد کند. نیروهای دموکراتیک سوریه، ربودن کودکان و خردسالان ادامه دارد، در شهرها و شهرک های کردستان سوریه و مناطق تحت کنترل اداره PYD مانند محله های شیخ مقصود و اشرفیه در حلب و مناطق کمپ آوارگان عفرین در حومه حلب معروف به الشهبا.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *