۹ فروردین ۱۴۰۳

پژاک مخالف پروسه صلح و آشتی پ.ک.ک است

  • ۸ خرداد ۱۳۹۲
  • ۱۸۲ بازدید
  • ۰

کشتن کولبران و شهروندان کُرد در مناطق مرزی بدست گروهگ کردستیز پژاک همچنان ادامه دارد. و این سیاست جدید برخی از سران و اعضای پژاک است ،که مخالف پروسه ی صلح و آشتی هستند. در دو منطقه «سوما و کلارش» در شهرستان ارومیه واقع در آذربایجان غربی ۲ شهروند بی گناه کُرد به ضرب گلوله اعضای بی سواد و عقده ای پژاک جان خود را از دست دادند. یک کولبر هم در منطقه سردشت به ضرب گلوله مستقیم اعضای تروریستی پژاک جان باخت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عقب نشینی گروهک تروریستی پ.ک.ک از خاک ترکیه پژاک را به ترس و وحشت انداخته است ، چرا که خلع سلاح پ.ک.ک بخودی خود پژاک را نیز خلع سلاح می کند، پژاک از بدو تاسیس تا کنون تمام و کمال تابع تصمیمات پ.ک.ک بوده و خود اجازه تصمیم گیری در هیچ زمینه ی نداشته است. ولی در سال جدید که مصادف با پروسه عقب نشینی و صلح پ.ک.ک شده تعدادی از سران پژاک بطور غیر مستقیم ساز مخالفت خود را به صدا در آورند. این اعضای تروریستی در ظاهر اوجالان را رهبر خود خوانده و تابع دستور رهبر خود و پ.ک.ک می باشند ولی نفس عمل چیزی دیگری است…
قتل و کشتار کُردهای بی دفاع و مظلوم در مناطق مرزی اولین حرکت مخالفین پژاک با پروسه صلح و عقب نشینی پ.ک.ک است. از زمان شروع عقب نشینی کریلاهای پ.ک.ک از خاک ترکیه تروریست های پژاک تا کنون ۸ نفر از شهروندان کُرد مناطق مرزی را به قتل رسانده است و این رفتارهای وحشیانه همچنان تداوم دارد.
طبق اخبار رسیده «در روز چهارشنبه اول خرداد ماه در حومه روستای «حسنیه» واقع در منطقه سوما در ارومیه, وقتی که شماری از کولبران کورد از آن منطقه عبور می‌کنند, اعضای بی سواد و عقده ی پژاک یک شهروندکرد را به قتل رساند. «عیسی سیدی» ۳۲ ساله ۳۰ گلوله به بدنش اصابت کرده و جان خود را از دست داد.
همچنین در روز یکشنبه پنجم خرداد ماه در حومه روستای «کانی‌اورمان» در نزدیکی روستای «سرشیو» واقع در منطقه «کلارش» ارومیه, یک کولبر کُرد به نام «بیات» که به ضرب گلوله اعضای پژاک کشته می‌شود .
اما سایر سران و اعضای پژاک برای در پوش این موضوع در رسانه ها و فضای مجازی سپاه پاسداران را متهم به قتل شهروندان کُرد می کند… چرا که پژاک به خوبی متوجه است که اگر سران پ.ک.ک نسبت به حملات نظامی پژاک آگاهی یابد برخوردی جدی با عاملان این موضوع خواهد کرد ، به این دلیل که پ.ک.ک رفتارهای نظامی پژاک را ضربه ی محکم بر پروسه صلح و آشتی پ.ک.ک می دانند.
اخیراً سرکردگان پ‌ک‌ک پس از انتشار خبر درگیری اخیر اعضای پژاک با نیروهای سپاه در منطقه‌‌ی سردشت، بلافاصله خود را به مقرّ این فرقه در منطقه‌ی قلاتوکان قندیل رسانده و به آنها هشدار داده‌اند که با این اعمال خود به پیکر پروسه‌ی صلح و آشتی ضربه وارد نکنند. گفته می‌شود که کارایلان برای سرکردگان این فرقه جلسه‌یی تشکیل داده و از آنها دلیل این کار را جویا شده است. در مقابل این موضع کارایلان نیز، سرکردگان پژاک سکوتی مملو از مخالف پیشه کرده‌اند.

طبق اخباری که از قندیل به بیرون درز کرده است، هرچند اعضا و سرکردگان پژاک به نوعی در مقابل سرکردگان پ‌ک‌ک سکوت پیشه کرده‌اند؛ اما از درون خود کاملاً مخالف سیاست‌ها و راهکارهای آنان درخصوص ایران هستند. پژاک فکر می‌کند مورد ظلم پ‌ک‌ک قرار گرفته که اجازه نمی‌دهد خود برای آینده‌ی خود و کُردهای ایران تصمیم بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *