۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژاک بر روی ریل PKK می چرخد

  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شاید بخشی از مردم عادی بگویند زبان مکاتبه و مکالمه کُردی است و دلیلِ ایشان رسانه ها و بعضاً پخش سخنانی باشد که از سوی معدود افرادی به زبان کُردی پخش می شود، اما جواب منفی است: زبان رسمی در PKK و پژاک ، ترکی و در حواشی آن کرمانجی مورد استفاده قرار می گیرد البته کرمانجی هم با لهجه کردستان ترکیه.
دلیل این امر ساده است همه کتابها و نوشتارها و اکثر قریب به اتفاق دروس صوتی اوجالان ترکی است و گروه هم گروهی بر علیه ترکیه است و لذا ترکی رسمیت دارد. زبان رسمی در پژاک هم ترکی است.
کمپین برای زبان کُردی از جانب PKK و تصنعات آن مباحثی است که بعضاً تاکتیک گونه بر آن تاکید می کنند، اما کدام زبان؟ مگر به زبان کُردی ایمان دارند؟ اکیداً خیر، نه که ایمانی وجود ندارد بلکه آن را نیز به سخره می گیرند همانگونه که برخی مقدسات سکولاریستهای احزاب دمکرات و کومله و اتحادیه میهنی کردستان و پارت دمکرات کردستان عراق را مسخره می کنند.

پژاک هم روی ریلی می گذرد که PKK ساخته، گروهی مارکسیست ـ لنینیست و تاکتیک و فریبی به نام ملی گرایی برای جذب نیرو انسانی و پول، کشتن مامورین راهنمایی و رانندگی در ایران و سربازان پادگانهای مناطق کور در ترکیه، پروژه کنفدالیزم دمکراتیک برای همه بخشهای کردستان، منبع مالی مشترک، آزادی زن و تخصیص دادن بخش یا ارگانی ویژه برای زنان و مهمتر از همه امر قدسی و خط قرمز آن یعنی اوجالان (رهبرییت مطلق). به این معنی که PKK و تصنعات آن یک رهبر واحد دارند و رهروان او آپوجی یا به عبارتی انتحاریون هستند. آن دنیای وارونه که می گویند همین است، گروهی مارکسیست ـ لنینیست بر ضد قوانین فئودالیسم اجتماعی و قوانین تبعیض آمیز سیاسی و در برخی نقاط حتی اسلامی، پا به عرصه وجود نهاده و محصول و ثمر آن تولید یک سیستم دیکتاتور و فرد محورِ رادیکال و همه دشمن پندار است و صحت و درستی تنها نزد ایشان است و سیاست ناسالم و تباهی نزد دیگران است! اما آیا دو حرکت کاملاً مجزا (با ادعای خودشان) میتواند یک رهبر داشته باشد؟

بیشتر از نیمی از اعضاء رهبری پژاک کُرد ترکیه و معدود افرادی از کُردهای سوریه و مابقی از بچه های فریب خورده ی کُردستان ایران هستند. که این مابقی هم شاید دیگر کسی از آزاد اندیشان و صاحب نظرانش باقی نمانده اند و اگر هم باشد به دلایل فوق راه به جایی نمی برند اگر هم بتوانند نظرات و اندیشه ها و نکات قابل ملاحظه خویش را بیان کنند صد البته میتوانند راه به جایی ببرند و آن گورستان است. در پایان تنها کافیست سری به وبسایت رسمی پژاک بزنید و آمار جوانانی را نگاه کنید که مظلومانه به بیراهه مرگ فرستاده شده اند و آنجا مشاهده کنید و بدانید آیا PKK = PJAK است یا خیر؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین