۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • اهون چیاکو : خوش گذرانی در خانه های تیمی کشورهای اروپایی با پول های اسرائیل و عربستان

اهون چیاکو : خوش گذرانی در خانه های تیمی کشورهای اروپایی با پول های اسرائیل و عربستان

  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۵۱۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : اهون چیاکو عضو مجلس کودار قبلا در بخش مطبوعات گروه تروریستی پژاک کار می کرد. زمانی اهون چیاکو در پژاک و کودار مطرح شد که در سال ۲۰۱۰ برادرکوچک او با کد سازمانی “چیا “در منطقه مریوان کشته شد و این قربانی برای اهون مبدل به یک نردبان ترقی شد تا او به عضویت مجلس پژاک دراید. اهون چیاکو بعلت بی عرضگی بیش از حد که دارد نمی تواند به منطقه عملیاتی اعزام شود و به همین علت نامبرده فاقد تجربیات جنگ جریکی است و به این سبب افرادی که فاقد تجربیات جنگ باشند این افراد از طرف فرماندهان جدی گرفته نمی شوند و کادرهای با تجربه به این افراد اهمیت نمی دهند.

لازم به یادآوری است در گروهک های تروریستی زمانی شخص مطرح می شود که در عرصه های عملیاتی تجربه داشته باشد.به افرادی مانند اهون چیاکو سربار گفته می شود.
من برای اولین باری که اهون را در سال ۲۰۰۹ میلادی دیدم که در بخش جوانان پژاک بود. وقتی برای ناهار دور هم جمع شدیم که معمولا ظرف خوردن غذا یکی است و همه در یک بشقاب بزرگ غذا می خورند و من زمانی که لقمه های اهون را دیدم مات شدم. زیرا لقمه های بزرگتر از دهانش را برمی داشت و تا اینکه ما یک لقمه برمی داشتیم او یک لقمه را درست اماده می کرد که ده برابر لقمه دیگران بود.او با این لقمه های بزرگش در پژاک مشهور است و به همین علت کسی نمی خواهد با او غذا بخورد.
اهوند در واقع با خون برادرش صاحب قدرت و مقام شد و به همین علت پژاک او را به اروپا فرستاد و در اروپا با اینکه چندین سال در انجاست فعالیتهای پژاک روز به روز کوچکتر می شود. پژاک به علت سلیقه های فردی اهون به کنترل دولتهای اروپایی در امده است و بیشتر با سرویسهای اطلاعاتی فرانسه سروکار دارند و از یک طرف هم در قبال دادن اطلاعات به دولتهایی مانند اسرائیل و عربستان پول دریافت می کند.

اهون چیاکو دیگر در پژاک به پایان رسیده است. چرا که سرویسهای اطلاعاتی بدنبال اشخاصی هستند که برایشان کار آیی داشته باشد و همیشه به انها اطلاعات تازه بدهند و مدیریت پژاک با اینکه فهمیده اند که اهون به کنترل سرویسهای اطلاعاتی در امده است از دادن اطلاعات به او خوداری می کنند.

به همین علت اهون دیگر نمی تواند جوابگوی این سرویس ها شود و تاثیر خود را از دست می دهد.همانند “کلهر برادر فرزاد کمانگر “که بعد از مدتی برای پژاک کار کرد و در نهایت با رفتن به اروپا از پژاک جدا شد. اهون نیز دچار جنین سرنوشتی خواهد شد.بی عرضگی اهون چیاکو تا آنجا برای سران پژاک اثبات شده است که وی در هماهنگ کردن چند ده نفر برای فراخوان های پژاک نیز عاجز مانده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین