۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وظیفه اصلی پ.ک.ک، مسموم کردن ایدئولوژیک کُردهاست

  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۲۶۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پ.ک.ک عقرب کردها است.طبق اظهارات برخی از افرادی که در حین کار میدانی در اقلیم کردستان بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ از این سازمان خارج شدند، وظیفه اصلی این سازمان مبارزه نیست، بلکه مسموم کردن ایدئولوژیک کردها است. این سازمان ۹۰ درصد از کار خود را به خود اختصاص داده است. طبق جمع بندی من، سازمانی که تقریباً یک ماشین شستشوی مغزی است.عملیات پنجه قفل به مدت سه روز در چهار اردوگاه تحت سیطره زاپ سازمان تروریستی پ.ک.ک انجام می شود که حدود ۴۰۰ تروریست در منطقه حکومت اقلیم کردستان عراق تجمع کرده اند. در حالی که عملیات ارن در دیاربکر و حکاری ادامه داشت، آتش سوزی جنگل هاتای که گمان می رفت توسط پ.ک.ک آغاز شده بود، به تازگی خاموش شد. از سوی دیگر، در بورسا، حمله ای با مواد منفجره دست ساز به خودروی خدماتی حامل کارکنان زندان در کنار جاده انجام شد و در اتوبوس آسیب دیده به شدت یک افسر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. این اقدام بسیار شبیه به اقدامات پ ک ک است.مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان، پنج سال پیش خطاب به پ‌ک‌ک گفت: «پنج هزار روستای ما به خاطر شما تخلیه شده‌اند. حداقل ۵۰۰۰۰۰ نفر آواره شدند. از اینجا برو بیرون”. با توجه به تخلیه ۲۲ هزار روستا و مهاجرت میلیون ها نفر به استانبول در ترکیه که هزاران نفر توسط پ.ک.ک کشته شدند و آنها را حامی و مخالف نامیدند، به نظر می رسد حکومت اقلیم کردستان با خسارات جزئی جان سالم به در برده است. با این حال، یک دهم جمعیت هنوز آواره هستند.

پ ک ک از نظر ایدئولوژیک کردها را مسموم می کند.

بر اساس اظهارات برخی از افرادی که سازمان را ترک کردند و در جریان کار میدانی که در اقلیم کردستان بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ انجام دادم، دیدم، وظیفه اصلی سازمان مبارزه نیست، بلکه مسموم کردن کردها از نظر ایدئولوژیک است. این سازمان ۹۰ درصد از کار خود را به خود اختصاص داده است. طبق جمع بندی من، سازمانی که تقریباً یک ماشین شستشوی مغزی است.

در اردوگاه ها و غارهایی که دختران و پسران را در آنجا جمع کرده اند، مخالفان جاسوس یا خائن هستند و بلافاصله اعدام می شوند. تاکنون هزاران نفر در این راه کشته شده اند. به گفته نظام الدین تاش، که در سال ۲۰۰۴ زمانی که یک فرمانده ارشد بود، سازمان را ترک کرد و به پیشمرگه ها پیوست، پ.ک.ک عقرب کردها است. با این حال، بازوی راست پ‌ک‌ک که از سه حرف (اسرائیل، ایران، انگلیس) پشتیبانی دائمی دارد، آمریکا و بازوی چپ آن روسیه است. اما امروز به دلیل جنگ روسیه و اوکراین بازوهای سازمان در هم پیچیده است.

تاش و یارانش، یعنی ۹۰ درصد بخش فرماندهی اصلی سازمان، در سال ۲۰۰۴ با سلاح های خود به اربیل آمدند و تابع نیروهای پیشمرگه شدند. بنابراین، پ‌ک‌ک که در سال ۱۹۸۴ اقدامات تروریستی مسلحانه را آغاز کرد، اساساً پایان یافته بود و تا سال ۲۰۰۷ نمی‌توانست وارد عمل شود. در سال ۲۰۰۷ سازمان جدیدی به ریاست مصطفی کاراسو تأسیس شد. قاعدتاً باید از ترکیبات مختلفی از ۲۵ حرف باقیمانده الفبا استفاده می کردند، مثل PYD که DSG است، اما بنا به دلایلی (!) برند PKK ادامه یافت. اما این یک سازمان جدید مستقر در آلمان است و فقط می توان به شباهت نام اشاره کرد.

حتی زاخو، دهوک و اربیل تحت کنترل بارزانی و سلیمانیه تحت کنترل طالبانی از عملیات جاری پنجه قفل امروز پشتیبانی می کنند. درست زمانی که دفاتر پ ک ک در منطقه طالبانی بسته شد، مردم سال گذشته به دفاتر حمله کردند. پیشمرگه، نیروی نظامی اقلیم کردستان، به همراه مهمتچیک به اردوگاه های تروریستی در مرز ترکیه حمله می کنند. آنها به نام امنیت در کمپ های تخلیه شده قرار می گیرند. پ‌ک‌ک در سال گذشته دست‌کم ۱۰ حمله علیه نیروهای پیشمرگه انجام داد و تعداد زیادی کشته شدند.

کنترل برخی نقاط بین ترکیه، عراق، سوریه و ایران با قاچاق انسان، سلاح و مواد مخدر، هزینه پ‌ک‌ک برای منطقه حداقل ۳ تریلیون دلار است و نیمی از این خسارت به ترکیه وارد شده است.

در منطقه شمال شرقی سوریه به نام روژاوا، جایی که اکثراً کردها زندگی می کنند، نیروهای SDF با کشتن هزاران نفر به ویژه مشعل تمو و بدرو و همچنین در ترکیه و عراق شروع به کار کردند.

معمار DSG، مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا در خاورمیانه، برت مک گورک نیز معمار قانون اساسی عراق است که بدترین قانون اساسی در جهان است. هدف این است که دائماً مشکل ایجاد کند و ایالات متحده آمریکا داور باشد.

به طور خلاصه، در این منطقه صلح وجود ندارد مگر اینکه پیشمرگه و مهمت‌چیک مشترکاً پ‌ک‌ک را از منطقه بیرون کنند، از اردوگاه‌های مرزی گرفته تا قندیل، سینچار، قره‌چک و سوریه. تاریخ گواه این امر است. ما با اراذل و اوباش در خط هیلوان-سیورک، جایی که پ.ک.ک شروع به کار کرد، این کار را انجام دادیم و ۴۰ سال است که راحت هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *