۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • وزیر دفاع ترکیه، هواداران پ.ک.ک را مارهای پرورش یافته فرانسه خطاب کرد

وزیر دفاع ترکیه، هواداران پ.ک.ک را مارهای پرورش یافته فرانسه خطاب کرد

  • ۴ دی ۱۴۰۱
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه یکشنبه شب در واکنش به ناآرامی های خیابانی در پاریس که در پی کشته شدن سه فرد مرتبط با سازمان تروریستی پ.ک.ک به راه افتاده، با انتقاد از مقامات فرانسوی گفت: مارهایی که فرانسه آنها را پرورش داده بود، شروع به نیش زدن پاریس کرده‌اند.

به گزارش انجمن بی تاوان و به نقل از خبرگزاری “اسپوتنیک” روسیه، آکار این سخنان را درحالی بیان کرده است که آنکارا مانند حوادث دیگر، هواداران (پ.ک.ک) را مسؤول حوادث فرانسه اعلام کرده است.

آکار در این باره گفت: [فرانسوی‌ها] با چشمان خودشان میزان خطرناک بودن حمایت و حفاظت از تروریست‌ها را مشاهده کردند، این همان افعی هایی است که فرانسه از آن حمایت کرد و الان خودشان را نیش می زند.

وزیر دفاع ترکیه با تکرار ادعاهای حمایت غرب از گروه های کرد در سوریه و عراق گفت: متحدان غربی ما آن زمان دچار اشتباه بزرگی شدند که با گروهک کرد(پ.ک.ک) و ی.پ.گ (یگان های مدافع خلق) برای نابودن کردن گروه تروریستی دیگری [داعش] همکاری کردند.

ساعاتی پیش نیز ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری و مشاور سیاست خارجی رجب طیب اردوغان ترکیه نیز در این خصوص گفت: همان پ ک ک که هزاران ترک، کرد و نیروهای امنیتی را طی ۴۰ سال گذشته به کشتن داده است. اکنون آنها خیابان های پاریس را به آتش می کشند. آیا همچنان ساکت خواهید ماند؟

به گزارش انجمن بی تاوان، اعتراض های خیابانی در پاریس پس از آن آغاز شد که یک مرد مسلح فرانسوی در یک مرکز فرهنگی به روی مردم آتش گشود و منجر به کشته شدن سه نفر شد.

هزاران نفر از جمله حامیان پ ک ک در اعتراض به این مساله در مرکز پاریس تجمع کردند.

پس از شروع درگیری ها، پلیس برای متفرق کردن معترضان به طرف آنها گاز اشک آور شلیک کرد. دستکم چهار خودرو واژگون و یک خودرو به آتش کشیده شد.

بیش از یک هزار نفر نیز تظاهرات مشابهی را در شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه برپا کردند که در نهایت به درگیری میان معترضان و ماموران پلیس منتهی شد و دستکم دو خودروی پلیس نیز در آتش سوخت.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین