۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادامه تحمل گروه تروریستی پ.ک.ک، اروپا را تهدید می کند

  • ۶ دی ۱۴۰۱
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در حالی که حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک علناً در این آخر هفته در شهرهای بزرگ اروپایی تظاهرات کردند و در آتش سوزی شرکت کردند، ترکیه زنگ خطر را در مورد اعضای این گروه که مسئول کشته شدن ده ها هزار نفر و حمایت از قاچاق انسان، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته هستند به صدا درآورده است.

روز جمعه، یک مرد مسلح ۶۹ ساله به یک مرکز فرهنگی و آرایشگاه مجاور در پاریس تیراندازی کرد که در منطقه ای که محل سکونت یک جامعه بزرگ کرد بود، حداقل سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. گزارش‌های رسانه‌های محلی، عامل تیراندازی را ویلیام ام، راننده قطار بازنشسته و علاقه‌مند به اسلحه با سابقه جرایم مسلحانه نام برد.

لور بکو، دادستان پاریس، روز یکشنبه گفت که تیرانداز نفرت «آسیب‌شناسانه» از خارجی‌ها دارد و او «می‌خواست خارجی‌ها را بکشد» پس از سرقتی که در سال ۲۰۱۶ در خانه‌اش انجام داد.

پس از بازدید جرالد دارونین وزیر کشور از محل حادثه، هواداران پ ک ک به زودی در منطقه تجمع کردند.

در تظاهرات متعاقب آن، آنها دست به اعمال خشونت آمیز زدند و با پلیس درگیر شدند که بیش از ده ها تن از آنها مجروح شدند.

حامیان این گروه تروریستی روز شنبه در یک برخورد خشونت آمیز دیگر با پلیس، بار دیگر صلح را این بار در لندن برهم زدند. گروهی از حامیان این گروه تروریستی در مقابل سفارت فرانسه در لندن تجمع کردند و به دلیل تیراندازی در پاریس علیه ترکیه و فرانسه شعار دادند.

ترکیه به نوبه خود روز یکشنبه تهدیدی را که پ ک ک ایجاد می کند به اروپا یادآوری کرد.

خلوصی آکار وزیر دفاع روز یکشنبه پس از آن که حامیان این گروه اعتراضات خشونت آمیزی و آتش زدن در پاریس را آغاز کردند که منجر به زخمی شدن بیش از ده افسر پلیس شد، گفت: «همه باید اکنون چهره واقعی گروه تروریستی پ.ک.ک را ببینند».

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ویدئویی از خیابان های ویران شده پاریس را در توییتر به اشتراک گذاشت و گفت: «این پ ک ک در فرانسه است. همان سازمان تروریستی که شما در سوریه از آن حمایت می کنید. همان پ ک ک که در ۴۰ سال گذشته هزاران ترک، کرد و نیروهای امنیتی را کشته است. حالا خیابان های پاریس را می سوزانند. آیا همچنان ساکت می مانی؟»

اومر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه (AK Party) گفت: «این تحولات به عنوان اشاره ای ظاهر شده است که حمایت از گروه های تروریستی در اروپا صرفاً به دلیل مخالفت آنها با ترکیه، در نهایت اروپا را با دردسر بزرگی مواجه خواهد کرد.» گروه خبرنگاران

پ‌ک‌ک در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد و مسئول کشته شدن ۴۰ هزار نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان است. YPG که در اروپا نیز حضور دارد و توسط چندین دولت تحریم شده است، شاخه سوریه پ.ک.ک است.

وندالیسم
بر اساس این گزارش، چندین کشور اروپایی به آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا، یوروپل، گفته اند که این گروه تروریستی همچنین در فعالیت های جنایتکارانه جدی و سازمان یافته دست داشته است.

هواداران پ‌ک‌ک مساجد و مغازه‌هایی را که جامعه ترک در آلمان در آن رفت و آمد می‌کنند تخریب کرده‌اند. یوروپل در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که حوادث مشابهی در بلژیک و سوئیس نیز گزارش شده است.

در آخر هفته، هزاران نفر از هواداران پ‌ک‌ک در پاریس راهپیمایی کردند و شعارهایی برای حمایت از پ‌ک‌ک سر دادند و پوسترهایی از به اصطلاح رهبران این گروه را حمل کردند.

سپس سنگ‌های پیاده‌رو را پاره کردند و به پلیس، خانه‌ها و مغازه‌های اطراف حمله کردند. مهاجمان همچنین از آتش بازی و جرقه زدن استفاده کردند و ایستگاه های اتوبوس را ویران کردند.

مداخله پلیس نسبتاً آرام بود و نیروهای امنیتی گهگاه از گاز اشک آور علیه مهاجمان استفاده کردند.

در لندن، حامیان این گروه تروریستی با حمل بنرهایی با مضمون «آزادی برای اوجالان» که به عبدالله اوجالان، رهبر گروه تروریستی محکوم شده که در ترکیه در حال گذراندن حبس ابد است، به سمت سفارت ترکیه راهپیمایی کردند.

معترضان همچنین در یک روز در حالی که ساکنان برای خرید کریسمس لحظه آخری خود عجله داشتند، در مرکز لندن راهپیمایی کردند، ترافیک را مختل کردند.

هنگامی که آنها به جلوی سفارت رسیدند، پس از اینکه یکی از آنها سنگی را به سمت ساختمان پرتاب کرد، پلیس با حامیان ترور درگیر شد.

آنها همچنین شعارهایی برای «انتقام» و «نه عدالت، نه صلح» سر دادند.

استخدام
یوروپل، پ‌ک‌ک را در زمره سازمان‌های تروریستی «قوم‌ناسیونالیست» و «جدایی‌خواه» طبقه‌بندی می‌کند و در گزارش‌های سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خود می‌گوید که این گروه همچنان از کشورهای اروپایی برای فعالیت‌های تبلیغاتی، جذب نیرو و جمع‌آوری کمک‌های مالی خود استفاده می‌کند، حتی اگر این گروه رسماً در بسیاری از کشورها ممنوع است. این ملت ها

وضعیت تروریسم اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا گفت: “این گروه دستگاهی داشت که از عوامل خود در ترکیه و کشورهای همسایه حمایت لجستیکی و مالی می کرد و اهداف سیاسی خود را پیش می برد. این دستگاه عمدتاً تحت پوشش نهادهای قانونی به رسمیت شناخته شده مانند انجمن های کردی فعالیت می کرد.” گزارش روند.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های استخدام پ‌ک‌ک در اروپا نیز در پیوستن شهروندان یا ساکنان اتحادیه اروپا به درگیری‌ها در خاورمیانه، مانند سوریه و عراق، نقش داشتند.

به گفته دولت آلمان، YPG نزدیک به ۳۰۰ نفر را در آلمان استخدام کرده است تا به این کشور جنگ زده و همچنین عراق سفر کنند تا در صفوف خود بجنگند. مقامات این رقم را در پاسخ به سوال پارلمانی حزب اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان (AfD) در ۲۵ نوامبر علنی کردند. از سال ۲۰۱۳، سرویس های اطلاعاتی آلمان نزدیک به ۳۰۰ نفر را شناسایی کردند که به شمال سوریه و عراق سفر کرده بودند، جایی که به پ.ک.ک پیوستند دولت فاش کرد که گروه های وابسته. دولت خاطرنشان کرده بود که تعیین این که آیا این داوطلبان واقعاً علیه گروه تروریستی داعش جنگیده اند یا در درگیری های دیگر شرکت کرده اند، ممکن نیست. دولت تأیید کرد که نزدیک به ۱۵۰ نفر از داوطلبان تروریست خارجی به آلمان بازگشتند. با این حال، جزئیاتی در مورد تحقیقات یا اقدامات قضایی علیه آنها منتشر نکرد.

جذب سرمایه
به گفته یوروپل، پ‌ک‌ک به «استفاده از اروپا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از راه‌های قانونی و غیرقانونی» ادامه می‌دهد و توضیح می‌دهد که این فعالیت‌ها شامل کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی و کمک‌های مالی و همچنین «اخاذی و سایر فعالیت‌های مجرمانه سازمان‌یافته» است.

به عنوان مثال، رئیس جاسوسی آلمان در ماه ژوئن اعتراف کرد که این کشور به سکویی برای جمع آوری کمک های مالی و فعالیت های استخدام سازمان تروریستی تبدیل شده است که ترکیه را هدف قرار می دهد. توماس هالدن وانگ، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان BfV در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: «پ‌ک‌ک در حال سازمان‌دهی کمپین‌های مختلف جمع‌آوری کمک‌های مالی در آلمان است و سپس از این پول برای تأمین مالی حملات تروریستی در ترکیه استفاده می‌کند». وی گفت که این گروه تروریستی همچنین از انجمن های مختلف در آلمان برای جذب جوانان به عنوان داوطلبان تروریست خارجی برای اعزام به ترکیه، سوریه یا عراق استفاده می کند. وی تاکید کرد: «پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی بین‌المللی است و به حملات خشونت‌آمیز و کشتار در منطقه ادامه می‌دهد».

بر اساس گزارش امنیتی سالانه BfV که روز سه شنبه منتشر شد، پ ک ک بزرگترین گروه افراطی خارجی در کشور است که حدود ۱۴۵۰۰ پیرو دارد. این گزارش خاطرنشان می کند که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶٫۷ میلیون یورو (۱۷٫۸ میلیون دلار) در آلمان و بیش از ۳۰ میلیون یورو در اروپا از طریق کمپین های مختلف جمع آوری کمک های مالی جمع آوری کرده است.

قاچاق مواد مخدر
شبکه قاچاق مواد مخدر پ‌ک‌ک در اروپا که بیش از سه دهه شکوفا شده است، برای سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی مخفی نیست.

بر اساس آمار ارائه شده توسط سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در ماه گذشته، این گروه تروریستی سالانه بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار از کنترل خود بر ۸۰ درصد از بازار مواد مخدر غیرقانونی اروپا به دست می آورد. این کشور از این بودجه برای انجام مبارزات تروریستی چندین دهه خود علیه ترکیه استفاده می کند.

بر اساس گزارش اتحادیه اروپا درباره وضعیت تروریسم و روند ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا، فعالیت های پ.ک.ک در کشورهای اروپایی شامل پولشویی، اخاذی و قاچاق مواد مخدر است و توسط کنگره موسوم به جامعه کردهای دموکراتیک اروپا (KCDK-E) مستقر در بلژیک هماهنگ می شود.

در خارج از این قاره، تهدید، ضرب و شتم و قتل‌های وحشیانه برای پ‌ک‌ک در بریتانیا، که آن را نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، رایج بوده است.

به گفته یکی از اعضای سابق گروه بدنام پسران تاتنهام شمال لندن، پ‌ک‌ک با استفاده از باندها در تجارت سودآور مواد مخدر در سراسر بریتانیا، به ویژه در لندن فعال است.

یک گزارش اطلاعاتی توسط پلیس متروپولیتن بریتانیا نشان می‌دهد که چگونه پسران تاتنهام، یک باند مستقر در لندن، مشاغل محلی را هدف قرار داده، از خشونت شدید استفاده می‌کنند و برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای گروه تروریستی دست داشته‌اند.

این باند متشکل از ۴۰۰ مرد انحصار توزیع مواد مخدر کلاس A و B در شمال لندن را در اختیار دارد.

علی با اشاره به اینکه تاتنهام بویز “یکی از بزرگترین باندها” در لندن است، گفت که این گروه به همراه بمب افکن های هاکنی و باند هایری گوزتاش، همچنین به نام آدانالی حایری، کنترل بیشتر تجارت مواد مخدر پایتخت بریتانیا را به همراه دارد. برخی از گروه های آلبانیایی، جامائیکایی و ایرلندی کوچکتر.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین