۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش ها به اظهارات مضحک سرکرده پ.ک.ک ادامه دارد

  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۶۶ بازدید
  • ۰

ما تبدیل به حزبی شده ایم که به “محیط زیست” اهمیت می دهد… بیانیه یک سرکرده گروه تروریستی پ.ک.ک با طعنه و انتقاد شدید در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش انجمن بی تاوان، دوران کالکان، یکی از سرکرده های ارشد گروه تروریستی پ.ک.ک عنوان کرد که هدف گروهش برای ایجاد دولت و قدرت به پایان رسیده است و این گروه برای آزادی زنان،محیط زیست و جامعه دموکراتیک تلاش می‌کنددر حالی که اظهارات وی با موجی از تمسخر در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

کالکان در بیانیه‌ای برای رسانه‌های گروهش گفت: «پ‌ک‌ک خود را بر اساس الگوی جدیدی که پیشگام در آموزش و سازماندهی است، بازسازی کرده است».

وی افزود: “اکنون هدف پ.ک.ک در دولت و قدرت به پایان رسیده است. این گروه به یک گروه مبتنی بر آزادی زنان، محیط زیست و یک جامعه دموکراتیک تبدیل شده است.”

اظهارات کالکان با موجی از طعنه و انتقاد شدید در شبکه های اجتماعی مواجه شد، جایی که حسین چلبی، وکیل و نویسنده کُرد در پستی در صفحه (فیس بوک) خود گفت: صادقانه بگویم، نمی دانم چرا. پ‌ک‌ک اسلحه حمل می‌کند و حتی بچه‌ها را می‌رباید و جذب می‌کند و هر روز شهادت و تکبیر بر سر قبور را اعلام می‌کند، تا زمانی که هدفش قدرت و دولت نباشد و تبدیل به یک حزب سبز شده که هدفش محیط‌زیست، آزادی زنان و… یک جامعه دموکراتیک است.

چلبی افزود: «این اهداف از طریق تظاهرات مسالمت‌آمیز مانند دراز کشیدن در مقابل خودروها برای بستن جاده‌ها، برافراشتن بنرهای مسالمت‌آمیز و چادر زدن در جنگل‌ها برای محافظت از درختان از قطع شدن امکان‌پذیر است؟!».

در حالی که لوند حسین روزنامه نگار کُرد در صفحه فیس بوک خود به طعنه گفت: به زودی و در کنفرانس بعدی پ.ک.ک و پس از پایان هدف آن در دولت کردی و آزادی خاورمیانه، به نقل از ال-گاید دوران قلقان و پس از حذف کلمه کرد و کردستان از نام سازمان ها و شاخه های این گروه، نام پیشنهادی برای آن حزب آزادی زنان اکو-دموکراتیک در مریخ شمالی خواهد بود.

قابل ذکر است که پ.ک.ک شعار آزادی و اتحاد کردستان را که فریب حامیان خود و فریب جوانان و نوجوانان با آن بود، به ویژه پس از دستگیری عبدالله اوجالان در سال ۱۹۹۹ توسط اطلاعات ترکیه در کنیا کنار گذاشته است.

امیر طاهر در توییت خود نوشت : اگر برای کردستان و مردم کرد آزادی حاصل شود، دوران کالکان باید به اتهام خیانت به آرمان کردستان و مرگ جوانان کرد محاکمه شود.

یکی دیگر در توییتی نوشت: “اگر اینها اهداف کثیف انجمن شماست، به خانواده قربانیانی که این همه پول به هولوکاست مافیایی شما پرداختند، چه خواهید گفت؟”

یکی دیگر نوشت: “چهل سال است که این هدف شماست، نه در کردستان و نه در آرمانش.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *