۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک از آوارگان عفرینی بهره برداری سازمانی می کند

پ.ک.ک از آوارگان عفرینی بهره برداری سازمانی می کند

  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۵۳ بازدید
  • ۰

درد و رنج آوارگان شهر عفرین در مناطق الشهبا در شمال حلب که به مدت ۵ سال تحت کنترل یگان های حفاظت خلق حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) وابسته به گروهک تروریستی پ.ک.ک قرار دارد ادامه دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، فعال سیاسی علی زنو که اهل عفرین است گفت: آوارگان عفرین که از سال ۲۰۱۸ به دلیل از دست دادن اولیه ترین مایحتاج زندگی در رنج و عذاب زیادی زندگی می کنند توسط کادرهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک در اردوگاه‌های بدوی در مناطق الشهبا اسکان داده شده‌اند. »

فعال کرد: اردوگاه الشهبا… بزرگترین “زندان” جهان است که توسط پ ک ک اداره می شود!

زنو می افزاید: «گروه کارگران کردستان ترکیه زمانی که با ترکیه جنگی نابرابر به راه انداخت، اشتباه فاحشی مرتکب شد، از منطقه عفرین عقب نشینی کرد و آن را به ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن سپرد و مردمش را مجبور به فرار به الشهبا کرد.”

وی توضیح داد: رنج آوارگان عفرین در اردوگاه های الشهبا به دلیل نبود خدمات بهداشتی، آموزشی، برق، سوخت و سایر مسائل سال به سال تشدید می شود.

این فعال سیاسی کرد خاطرنشان کرد: این کمپ ها از سوی نهادهای رسمی و بشردوستانه به رسمیت شناخته نمی شوند و ساکنان آن تاوان سیاست های پ.ک.ک در سوریه را می پردازند.

وی تاکید کرد “پ.ک.ک این آوارگان را در این اردوگاه ها قرار داد تا آنها را به یک جوجه کشی مردمی برای خود تبدیل کند و آنها را به نفع برنامه های غیرکردی خود تحت سلطه خود درآورد.”

این فعال کرد همچنین خاطرنشان کرد: کادرهای این گروه تروریستی به بهانه اشغال عفرین توسط ترکیه و گروه های مسلح سوریه از بازگشت آوارگان به عفرین جلوگیری می کنند، با این وجود درصد زیادی از مردم با وجود جنایات به خانه های خود بازگشته اند.

همانطور که زنو اشاره کرد، “پ.ک.ک از بازگشت آوارگان از عفرین به حلب جلوگیری می کند تا انکوباتور آن در اردوگاه هایی که روی آنها سرمایه گذاری می کنند و آنها را در جنگ با ترکیه و شبه نظامیانش در منطقه مشارکت می دهد ناپدید نشود.”

بیش از ۱۰۰,۰۰۰ آواره در خانه ها و چادرهای ویران شده در منطقه الشهبا زندگی می کنند.

وی افزود: «رژیم سوریه محاصره طولانی مدت منطقه را تحمیل کرده است، زیرا از ورود سوخت، مواد غذایی و مایحتاج زندگی به آن جلوگیری می کند و ساکنان تاوان اختلافات بین پ ک ک و رژیم را می پردازند».

منطقه الشهبا شامل ۴ بخش به نام های تل رفعت، احدث، احراس و شراوه است که شامل چهار روستا و وابسته به عفرین است و همچنین شهرهای فافین، دیر جمال و بابنس و حدود ۵۰ روستا وجود دارد. به ویژه کفر نایا، کفر نصیح و سایر روستاها و مزارع که نیروهای رژیم و شبه نظامیان آنها در کنار نیروهای پ.ک.ک در آن مستقر هستند.

الشهبا شامل ۵ اردوگاه است که عبارتند از اردوگاه سردم که بیش از ۷۵۰ خانواده آواره از عفرین را در خود جای داده است، اردوگاه برخدان، ۷۰۰ خانواده، اردوگاه العوده در منطقه شیراوه با ۱۲۵ خانواده، اردوگاه عفرین، ۱۰۸ خانواده و ال. اردوگاه شهبا، ۱۴۸ خانواده، علاوه بر مردم عفرین که در خانه های نیمه مستقل زندگی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین