۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نامزدهای نزدیک به پ.ک.ک و سه رویداد در یک روز

نامزدهای نزدیک به پ.ک.ک و سه رویداد در یک روز

  • ۱ اسفند ۱۳۹۲
  • ۱۹۳ بازدید
  • ۰

یکی از مهم ترین رویدادهای انتخاباتی امروز خودسوزی یک زن کُرد به خاطر قرار نگرفتن اسم او در لیست اعضای مجلس شهرداری بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه های ملیت و وطن، امروز در سه شهر مختلف ترکیه، فعالان سیاسی نزدیک به پ.ک.ک در مراحل آماده سازی برای حضور در انتخابات شهرداری ها خبرساز شدند.
خبر نخست مربوط به درگیری لفظی و اختلافات شدید احمد ترک نامزد حزب صلح و دموکراسی (BDP) در ماردین بود. این سیاستمدار قدیمی کُرد ترکیه و نزدیک به پ.ک.ک، امروز برای ثبت نام نهایی خود و اعضای مجلس شهرداری، به دادگستری ماردین مراجعه کرد اما با کمال تعجب متوجه شد که اعضای انتخاب شده برای حضور در مجلس شهرداری ماردین، افرادی هستند که بدون رایزنی با وی و بر اساس نفوذ فکری طیف نزدیک به صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی انتخاب شده اند. به دنبال این موضوع، احمد ترک به دفتر خود بازگشت و پس از یک جر و بحث طولانی با سران این حزب اعلام کرد که اگر اسامی لیست مجلس شهرداری طبق نظر وی تغییر نکند، از اعلام نامزدی نهایی خودداری می کند و به دنبال این موضوع حزب مزبور مجبور شد درخواست احمد ترک را قبول کند.
خبر دوم نیز مربوط به خودسوزی یک زن در شهر دوغوبایزید استان کردنشین آگری بود. این زن که از او به نام سودا.اَ نام برده شده، از حزب صلح و دموکراسی خواسته بود تا نام او را در لیست مجلس شهرداری ثبت کند اما این درخواست وی از سوی سران شاخه ی آگری رد شد و وی نیز در واکنش به این اقدام، خود را با استفاده از بنزین به آتش کشید و دوستان و همسایگان وی توانستند او را به موقع نجات داده و به بیمارستان منتقل کنند.
آخرین خبر حواشی زودرس انتخاباتی نیز مربوط به حمله ی گروهی از ملی گرایان ترک به صباحت تونجل بود.
صباحت تونجل زن سیاستمدار کُرد و نماینده ی استانبول، به توصیه ی اوجالان، همراه با ارتوغرول کورکچو یک حزب چپ گرا به نام حزب دموکراتیک (HDP) خلق ها تاسیس کرده و در شهر ادیرنه به تبلیغ برای نامزدهای حزب خود مشغول بود که از سوی سی تن از جوانان ترک ملی گرا مورد هجوم قرار گرفت. در این حمله اتوبوس انتخاباتی حامل تونجل خسارت دید و چند تن از همراهان وی نیز مجروح شدند. مهاجمین با حمل پرچم ترکیه، چنین شعار سر دادند:«اینجا سرزمین ماست نه دیار قاتلین و تروریست ها».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *