۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افزایش محبوبیت نامزد نزدیک به پ.ک.ک در استانبول

افزایش محبوبیت نامزد نزدیک به پ.ک.ک در استانبول

  • ۱ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۱

بررسی ها حاکی از آن است که سرّی ثریا اُندر ده درصد از آرای مردم استانبول را در اختیار دارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :انتخابات شهرداری های ترکیه در سی ام مارس سال جاری میلادی (دهم فروردین ۹۳) برگزار می شود و در این میان احزاب سیاسی ترکیه در ۸۱ استان این کشور برای به دست آوردن پست نزدیک به سه هزار شهرداری با هم رقابت می کنند اما پیروزی انتخاباتی در چند شهر بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است که عبارتند از استانبول، ازمیر، آنکارا و دیاربکر.
حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان برای پیروزی در استانبول باز هم قدیر توپ باش شهردار کنونی این کلان شهر را به میدان آورده و نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که وی ۴۳ درصد از آرای مردم را در اختیار دارد و مصطفی ساری گل، نامزد حزب جمهوری خلق بین ۳۲ تا ۳۵ درصد از آرای استانبولی ها را به دست می آورد. اما حضور یک نامزد نزدیک به پ.ک.ک معادلات انتخاباتی استانبول را تحت تاثیر قرار داده است.
سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول و کارگردان و نویسنده ی ترکمن- کُرد و از اعضای هیات ملاقات با اوجالان، به توصیه ی سرکرده ی زندانی پ.ک.ک وارد رقابت شد و طی دو ماه اخیر آرای او از ۴ درصد رفته رفته به ۱۰ درصد رسیده است. تحلیل گران ترکیه بر این باورند، با آن که در خوشبینانه ترین شرایط اُندر باز هم نمی تواند شهردار استانبول شود اما آرای ده درصدی وی منجر به شکست نامزد حزب جمهوری خواه می شود چرا که خیل چپ گرایان و افرادی که به خاطر حمایت از اندیشه های سوسیال دموکرات به حزب جمهوری خلق رای می دادند، این بار از اُندر حمایت می کنند و این موضوع سبب می شود که نامزد حزب عدالت و توسعه به پیروزی نهایی برسد.
اُندر دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که حزب جمهوری خلق و برخی نهادهای چپ گرا از او خواسته اند از رقابت ها کناره گیری کند اما وی به چنین توصیه ای عمل نمی کند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. همه منتظر فروپاشی گروه های تروریستی هستیم چه برسد که شهردار تروریست در شهرها را تحمل کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *