۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ملی گرایان به میدان بیایید؛ اردوغان و اوجالان به دنبال ایجاد کردستان هستند

ملی گرایان به میدان بیایید؛ اردوغان و اوجالان به دنبال ایجاد کردستان هستند

  • ۱۰ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۶۲ بازدید
  • ۰

رهبر حزب حرکت ملی، رویدادهای جیزره و لیجه را مصداق از دست رفتن اقتدار ترکیه در شهرهای کردنشین دانسته و از ملی گرایان خواست مانع از تداوم وضعیت موجود شوند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری NTVmsnbc دولت باغچلی رهبر حزب افراطی حرکت ملی (MHP) امروز در جمع هواداران خود در آنتالیا سخنرانی کرد.
باغچلی، رویدادهای یک هفته ی اخیر در دو شهر کردنشین جیزره در استان شرناخ و لیجه در استان حکاری را مصداق از دست رفتن اقتدار حکومت ترکیه در این مناطق دانسته و اعلام کرد:« کار به جایی رسیده که تجزیه طلب ها در اداره ی امور استان های جنوب شرقی دخالت کرده و مانع از فعالیت های عادی و روزمره ی پلیس و نظامیان هستند. همه ی شواهد نشان می دهد که اردوغان و اوجالان دست به دست هم داده و در حال ایجاد کردستان هستند. »
وی در ادامه افزود:«می خواهم همه ی ترک ها و ترکمن ها بدانند که در حال حاضر ترکیه در یک مقطع ویژه و حساس است. دولت برآمده از حزب عدالت و توسعه، کشور را به گروه تجزیه طلب و تروریستی پ.ک.ک تسلیم کرده است. زمان آن است که ملی گرایان به میدان بیایند. می خواهم همه ی شما در انتخابات پیش رو به ملی گرایی ترکی رای بدهید. مطمئن باشید از این به بعد یا ترکیه به پ.ک.ک تسلیم خواهد شد و برای همیشه توان مقاومت و وحدت خود را از دست می دهیم و کشور ما چند تکه خواهد شد و یا برای همیشه توان دفاع از ارزش های خود را خواهیم داشت. آنان مدت ها وانمود کردند که نیروهای پ.ک.ک در حال عقب نشینی هستند. اما چنین نیست و مطئن باشید تروریست ها مواضع و مخفیگاه های جدیدی در نزدیکی شهرها ساخته و خود را مخفی کرده اند.»
باغچلی در ادامه، اوجالان را یک سرکرده ی جانی دانسته و گفت:«دولت اردوغان و رسانه های ترکیه به گونه ای برخورد می کنند که گویی اوجالان یک رهبر معصوم و بیگناه است. مرتب سخنان و پیام های او را در رسانه ها منتشر می کنند و این اقدام، دقیقا به معنی تلاش برای مشروع جلوه دادن اوجالان در صحنه ی سایسی و اجتماعی ترکیه است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *