۶ مرداد ۱۴۰۳

مظلوم نمایی پ.ک.ک و پژاک در اروپا

  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱۳۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : تردیدی وجود ندارد که پ‌ک‌ک و پژاک یک سازمان تروریستی است، به اندازه داعش ظالم، خشن و جنایتکار.
فهرست سازمان های تروریستی به رسمیت شناخته شده توسط اتحادیه اروپا اخیراً به روز شده است و یک بار دیگر پ.ک.ک در آن گنجانده شده است. متأسفانه، این واقعیت را تغییر نمی دهد که خیرخواهی و تساهل گسترده ای در برخی محافل اروپایی نسبت به این سازمان تروریستی وجود دارد.

لیست های تروریستی و استانداردهای دوگانه

پس از یازده سپتامبر و به دنبال موج اقدامات جنایتکارانه ای که غرب از جمله اروپا را در بر گرفت، اتحادیه اروپا اقدامات ضدتروریستی مختلفی را اتخاذ کرد که همگی به فهرستی از افراد، گروه ها و نهادهای دخیل در اقدامات تروریستی بستگی دارد و مشمول اقدامات محدودکننده ای هستند. در نتیجه. طبق قوانین بین‌المللی، اصطلاح تروریسم به «استفاده غیرقانونی از زور یا خشونت علیه افراد یا اموال برای ارعاب یا اجبار یک دولت، مردم غیرنظامی یا هر بخش از آن برای پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی» اشاره دارد. از این رو، با هدف اطمینان از اثربخشی و هماهنگی شدیدتر بین کشورهای عضو در مبارزه با تروریسم، فهرست اتحادیه اروپا به طور منظم حداکثر هر شش ماه یکبار بررسی و به روز می شود.

شورای اروپا می‌گوید: «اگرچه مسئولیت مبارزه با جرم و جنایت و حفظ امنیت در درجه اول بر عهده کشورهای عضو است، حملات تروریستی سال‌های اخیر نشان داده است که این یک مسئولیت مشترک است که آنها باید با همدیگر به دوش بکشند. مجمع اصلی همکاری و هماهنگی بین کشورهای عضو.” در این چارچوب توجه ویژه ای به گروه های تروریستی “جهادی” شده است که اروپا را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند. بنابراین، اتحادیه اروپا به طور فعال متعهد به اعمال تحریم های خود علیه داعش/داعش و القاعده و افراد و نهادهای مرتبط با آنها یا حمایت از آنها بوده است.

تلاش زیادی برای مبارزه با این گروه ها انجام شده است. با این حال، در میان سازمان‌های تروریستی فهرست شده، پ‌ک‌ک وجود دارد که با نام‌های «کادک» و «KONGRA-GEL» نیز شناخته می‌شود و شاخه‌های سازمانی آن، مانند TAK و DHKP-C.

پ ک ک یک سازمان تروریستی است که بسیار شبیه داعش/داعش است

وزارت امور خارجه آمریکا نیز همین اشاره را به پ‌ک‌ک و گروه‌های خواهرش می‌کند و به صراحت اعلام می‌کند که آنها سازمان‌های تروریستی خارجی هستند. یک اجماع صریح و رسمی در مورد ماهیت و خطر آن کنشگران از منظر معرفتی وجود دارد.

در نتیجه، نباید شک کرد که پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی است، به همان اندازه که داعش/داعش ظالم، خشن و جنایتکار است. با این وجود، به نظر می‌رسد که برداشت عمومی و همدلی گسترده در جهت مخالف حرکت می‌کند، با هدف مشروعیت‌زدایی نه تنها از خطر، بلکه همچنین اعمال اصول حقوقی بین‌المللی، که همگی به زیان توضیح منسجم اقدامات مشترک مؤثر ضد تروریسم است.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از پ ک ک حمایت می کنند

تبلیغات خیرخواهانه پ‌ک‌ک که به هر حال در طول سال‌ها کارزار خونینی را در ترکیه و فراتر از آن انجام داده و بیش از ۶۰۰۰۰ قربانی گرفته است، پشت برخی برچسب‌های ستایش‌کننده «صلح، دموکراسی و همبستگی» اطلاعات تحریف‌شده‌ای را درباره این پدیده منتشر می‌کند. این نوعی تکنیک روشنایی گاز است که بر حمایت ایدئولوژیک مشخص و همچنین عدم آگاهی آشکار از حقایق و تاریخ و همچنین بی اعتمادی نسبت به ترکیه به عنوان یک کشور مستقل و مبارزه آن با اقدامات جدایی طلبانه خشونت آمیز که تهدید می کند، متمرکز است. تمامیت ارضی آن

در واقع برخی از محافل رسانه ای و سیاسی، کم و بیش آگاهانه، همدست هستند. در واقع، شواهد روشنی از حمایت لجستیکی و سازمانی ارائه شده توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا به PKK وجود دارد. اعضای گروه تروریستی سرپناه می یابند و به راحتی زندگی می کنند، گاهی اوقات به عنوان سخنگوی انجمن های بشردوستانه و بشردوستانه خدمت می کنند، بنابراین از اعتبار عمومی خاصی در اروپا برخوردار می شوند.

این چیزی است که رهبران اروپایی به خوبی از آن آگاه هستند. در پی گزارش اطلاعاتی آلمان از فعالیت پ.ک.ک در آن کشور، اظهارات توماس هالدن وانگ، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان قابل توجه است. او گفت: “پ‌ک‌ک در حال سازماندهی کمپین‌های مختلف جمع‌آوری کمک‌های مالی در آلمان است و سپس از این پول برای تامین مالی حملات تروریستی در ترکیه استفاده می‌کند. پ‌ک‌ک آلمان را مکانی برای استراحت و عقب‌نشینی می‌بیند. آنها تلاش می‌کنند نفوذ سیاسی در اینجا ایجاد کنند.”

اطلاعات نادرست و دستکاری در مورد PKK گسترده است

بعلاوه، شواهد موجود مبنی بر حمایت لجستیکی و مسلحانه با فرضیات مبارزه با تروریسم همانطور که اتحادیه اروپا آن را تصور می کند، در تضاد است. علاوه بر این، همان سطح خیرخواهی به آن جنگجویان خارجی اروپایی که به PKK/PYD ملحق می‌شوند، تعلق می‌گیرد که در داخل کشور به‌عنوان «قهرمانان شجاعی که برای یک آرمان نجیب می‌جنگند» تصویر می‌شوند. این نگرش و برداشت نادرست پارادوکس بزرگی را ایجاد می کند، زیرا چنین تساهلی نسبت به داعش/داعش و جنگجویان خارجی آن غیرقابل تصور است.

این گونه اطلاعات نادرست و دستکاری نشانه های یک رویکرد احتیاطی و استاندارد دوگانه برای رسیدگی به «تروریسم» و «تهدیدهای تروریستی» است. در حالی که تعهد غرب و اروپا در مبارزه با “تروریسم جهادی” شدید است، محکومیت های عمومی علیه PKK و اقدامات جنایتکارانه آن به طور فزاینده ای باقی می ماند. علاوه بر این، چنین خیرخواهی به گسترش و ساختار بیشتر حاشیه مانورهای پ.ک.ک کمک می کند.

ایدئولوژی در مقابل واقعیت

به گفته محقق و فیلسوف بزرگ هانا آرنت، «شکاف بزرگی بین تصویری که انسان خلق می‌کند و واقعیت وجود دارد». این نقص در هر ایدئولوژی یا رویکرد جزمی یا مغرضانه است. در واقع، پشت تصور نادرست و تصویر تحریف شده PKK، عوامل ایدئولوژیک در برخی محافل چپ افراطی و سوگیری نسبت به ترکیه وجود دارد.

موضع ترکیه علیه پ ک ک یک مبارزه سیاسی علیه یک اپوزیسیون سنتی نیست. در عوض، این مبارزه با یک سازمان تروریستی با اهداف جدایی طلبانه است. بر اساس این فرض، هر دولتی که حول اصل حاکمیت، نقض ناپذیری و یکپارچگی قلمرو خود تشکیل شده باشد، سیاست‌های دفاعی و پیشگیرانه مانند ترکیه را اجرا می‌کند، که برعکس اغلب در معرض انتقاد و عدم درک شرکای لفاظی پ‌ک‌ک قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، برخی از کشورهای اروپایی تقریباً به‌طور خودکار در ارزیابی درجه خطر پ‌ک‌ک و داعش/داعش تمایز قائل می‌شوند و اولی به‌عنوان پروژه‌ای «سکولار»، «صلح‌آمیز» و «دموکراتیک» به تصویر کشیده می‌شود.

از آنجایی که این نگرش به ناچار استانداردهای دوگانه را در مورد مسائل مهم امنیتی و ثبات تشدید می کند، دیگر پایدار نخواهد بود. از یک سو، این رویکردی ناعادلانه در قبال ترکیه و منافع ملی مشروع آن است. از سوی دیگر، با فرضیه های اروپایی مبنی بر تلاش مشترک و مشترک در برابر تهدیدات و همکاری با شرکا در تضاد است. بنابراین، در مواجهه با شواهد و ابهامات فراوان، زمان آن فرا رسیده است که منسجم و عملی و بدون توجه به هرگونه تمایز و حسن نیت نسبت به دشمنان و تروریست ها فکر و عمل کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین