۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در مجازات تروریست‌ها، از الگوی ایران تبعیت کنید

  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
  • ۴۳۱ بازدید
  • ۰

روزنامه انگلیسی زبان پاکستان ابزرور درمقاله‌ای با اشاره به اعدام بیست نفر از تروریست‌های دستگیرشده در ایران نوشت باید از الگوی ایران در مبارزه با تروریسم تبعیت کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : این روزنامه پاکستانی پس از اشاره به اعدام تروریست‌ها در ایران و یادآوری حملات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران، نوشت: مطمئنا اعدام بیست تروریست به‌طور همزمان پیامی آشکار به مجریان این حملات تروریستی ارسال می‌کند؛ با این مضمون که در ‌نهایت باید با دست انتقام ایران مواجه شوند.

در ‌ادامه این مقاله آمده است: تروریست‌ها همیشه تروریست هستند و باید به‌همین روش با آنان برخورد شود اما متاسفانه به‌دلیل وجود خلل‌هایی در سیستم، از‌جمله مشکلات بازرسی، فساد پلیس، ناتوانی شاهدان در ثبت و ضبط اظهارات خود، آسیب‌پذیری قضات و خانواده‌های آنان، حمایت افراد تاثیرگذار از جرم و فساد در دستگاه قضایی مجرمین اقدامات تروریستی از چنگ عدالت می‌گریزند. تروریست‌ها انسانیت را می‌کشند و شایسته هیچ مماشاتی نیستند و بنابراین، باید پاسخ متقابل به آنان داد تا دچار وحشت شوند. در پاکستان هم دستگاه قضایی عادی نتوانسته جلوی تروریسم را بگیرد و طی دو دهه گذشته نیز به‌ندرت مجازات درخوری برای تروریست‌ها در نظر گرفته شده است. به‌دلیل ضعف‌های موجود در سیستم، سازوکار دادگاه‌های ویژه مبارزه با تروریسم شکل گرفته است تا تروریست‌ها و مجرمان رده‌بالا در آن دادگاه‌ها محاکمه شوند. در این دادگاه‌ها نیز برای ده‌ها تن از محکومین مجازات اعدام در نظر گرفته شده‌است اما به‌دلیل ضعف دستگاه قضایی، این احکام اجرایی نشده‌اند. بنابراین، به‌عقیده ما باید الگوی ایران به‌عنوان روشی بازدارنده در مقابله با تروریسم اتخاذ گردد.
منبع:بنیاد هابیلیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *