۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • افشاگری سخنگوی سابق YPG : ما تسلیحات آمریکا در نیروهای دموکراتیک سوریه را به پ‌ک‌ک دادیم

افشاگری سخنگوی سابق YPG : ما تسلیحات آمریکا در نیروهای دموکراتیک سوریه را به پ‌ک‌ک دادیم

  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۱۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، طلال سیلو، «سخنگوی» سابق سازمان تروریستی YPG، که نام SDF را به خود اختصاص داد، گفت که «یکی از اعضای پ‌ک‌ک که از قندیل می‌آید، سلاح‌های داده شده توسط ایالات متحده را در ترکیه می‌برد و از آنجا گریخت و در قندیل پناه گرفت.
طلال سیلو که “سخنگوی” سازمان تروریستی YPG/PKK بود که نام “SDG” را در شمال سوریه برگزید و سپس از این سازمان گریخت و به ترکیه پناهنده شد، قبل از عملیات مورد انتظار در شمال ترکیه بیانیه‌ای مستقل داد.
طلال سولو درباره نحوه انتقال تسلیحات آمریکایی به YPG، نشست کارخانه لافارژ قبل از عملیات عفرین و عملیات SİHA صحبت کرد.

طلال سیلو گفت:”در سال ۲۰۱۶ ما با مقامات آمریکایی، فرانسوی و بریتانیایی در تاسیسات لافارج جلسه ای داشتیم. مک گورک و مظلوم عبدی نیز در این نشست حضور داشتند. آمریکایی ها نام SDG را به مظلوم عبدی پیشنهاد کردند. دستورات از YPG بود. از سوی دیگر YPG از بالاتر دستور می گرفت، ما فکر می کردیم مظلوم عبدی در ابتدا بود، اما او هم دستور می گرفت. فکر می‌کنم باهوز الان در رقه است، ایالات متحده آمریکا، SDF یا YPG با دولت دمشق، او می‌دانست که دائما در تماس است، اعضای YPG به لطف اسنادی که دمشق به آنها داده بود به خارج از کشور رفتند، حتی زمانی که داعش وجود داشت، نفت آن منطقه از طریق داعش ارسال می شد. هرکس سهم خود را می گرفت. آمریکایی ها آگاه بودند. مجروحان YPG در بیمارستان های دمشق مداوا شدند.

آمریکایی ها به نیروهای SDF امضاهای جداگانه تسلیحات را به اجزای خود دادند. من از طرف ترکمن ها اسلحه ها را در ازای امضا می خریدم. گابریل کینو از طرف آشوری ها و شیخ بندر از طرف قبایل عرب. هنگام امضای این قرارداد، تضمین هایی مبنی بر عدم استفاده از این سلاح ها علیه حکومت سوریه نیز درخواست شد. بعد از رفتن آمریکایی ها، یکی از اعضای پ.ک.ک به نام صفکان که از قندیل آمده بود، سلاح ها را می خرید. در جاهایی ذخیره می شد که حتی ما نمی دانیم. یک گروه وابسته به YPG به نام “نیروهای آزادی بخش عفرین” وجود دارد که با نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری می کند، اگرچه آنها مخالفت می کنند. تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده توسط آنها علیه TAF و SMO استفاده می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین