۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • ادامه ترور شهروندان کردستان ایران توسط گروهکهای کردی؛ حزب منحله دمکرات کردستان ایران؛حامی یا قاتل کردها

ادامه ترور شهروندان کردستان ایران توسط گروهکهای کردی؛ حزب منحله دمکرات کردستان ایران؛حامی یا قاتل کردها

  • ۱ آذر ۱۳۹۵
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

با شکست های مفتضحانه حزب منحله دمکرات در اوایل سال به دلیل برخوردهای قاطع و سریع نیروهای نظامی و امنیتی، اکنون سرکرده های حزب در تلاش‌اند با این ترورهای بزدلانه، قدرت نمایی و ابراز وجود کرده و بخشی از آبروی از دست رفته خود را برگردانند .

انجمن بی تاوان :حوالی ظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته (۲۴ و ۲۵ آبان ۹۵) طی دو روز متوالی دو نفر از بسیجیان فعال کردزبان بومی شهرستان اشنویه مقابل منزلشان هدف عملیات تروریستی قرار گرفتند. به فاصله کوتاهی، «حزب منحله دموکرات کردستان ایران » (PDKI) جناح حاکم به سرکردگی مصطفی هجری، مسئولیت این عملیات های تروریستی را بر عهده گرفت .

افراد انتخاب شده برای ترور (هر دو بسیجی بومی کردزبان)، زمان (حوالی ظهر) و مکان ترور، شیوه ناجوانمردانه و بزدلانه مشابه ترورها (توسط موتورسوارها)، انگیزه انتقام جویی و اعتراف صریح رسانه های وابسته و مرتبط با حزب منحله دموکرات کردستان ایران، جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که این گروهک تروریستی مسئول اجرای این ترورهای کور علیه خلق کرد است. در این زمینه توجه به موارد زیر ضروری است :

۱ – پس از ۲۰ سال تعلیق مبارزه مسلحانه حزب منحله دموکرات علیه ایران اسلامی (از سال ۱۳۷۵ تا نوروز ۱۳۹۵)، مصطفی هجری سرکرده این گروهک، در مراسم نوروزی سال جاری در کوه های مرزی کردستان ایران از شروع فصل نوینی از مبارزات مسلحانه علیه ایران خبر داد؛ حرکتی که از آن به عنوان «راسان» یعنی خیزش نوین کردستان ایران یاد شد. هدف اصلی این رویکرد جدید، تلفیق بین مبارزات نظامی در کوهستان و فعالیت های سیاسی در شهرها عنوان شد. به عبارت بهتر، حزب دموکرات کردستان به خیال خود با الگوبرداری از گروهک تروریستی P.K.K در ترکیه، به منظور تقویت و حمایت از فعالیت های سیاسی در شهرها و روستاها، مبارزات مسلحانه را در دستور کار قرار داد.

اما در اولین حرکت مسلحانه عناصر این گروهک، در روستای قره سقل شهرستان اشنویه ضربه مهلک و بی سابقه ای از لحاظ تعداد نفرات به هلاکت رسیده و نیز اهمیت افراد معدوم شده، به این گروهک وارد شد .

۲ – با فرارسیدن فصل زمستان و عدم امکان یا دشواری تردد عناصر گروهک تروریستی به داخل ایران، رویکرد این گروهک از اعزام تیم های مسلحانه (به قصد خرابکاری و تهدید و ارعاب) به انجام عملیات ترور افراد و اشخاص تغییر پیدا کرده است. این ترورها دو هدف عمده صورت می گیرد :

اولاً، با شکست های مفتضحانه حزب منحله دموکرات در اوایل سال به دلیل برخوردهای قاطع و سریع نیروهای نظامی و امنیتی، اکنون سرکرده های حزب در تلاش‌اند با این ترورهای بزدلانه، قدرت نمایی و ابراز وجود کرده و بخشی از آبروی از دست رفته خود را برگردانند؛ غافل از این که با این ترورهای بچگانه و احمقانه، مضحکه هرچه بیشتر کردهای بومی منطقه می شوند و خون های به زمین ریخته شده، درخت کینه و نفرت مردم به ویژه کردها را از این گروهک بیش از پیش می کند .

ثانیاً، این گروهک با ترور کردهای بومی عضو بسیج و سپاه در تلاش است با ایجاد رعب و وحشت در بین کردها به خصوص نوجوانان و جوانان، از همکاری داوطلبانه و خالصانه کردها با نهادهای انقلاب جلوگیری کند. این بدان معناست که حزب منحله دموکرات آشکارا به ناتوانی و شکست اقدامات سیاسی برای جذب نیرو در حزب و جدایی کردها از نظام و انقلاب اعتراف می کند و با ناامیدی از اقدامات تبلیغی سیاسی، به خشونت و توسل به زور روی آورده است .

۳ – پایگاه ها و مقر اصلی حزب منحله دموکرات در اقلیم کردستان عراق قرار دارد. اخبار موثق از حمایت مالی و تسلیحاتی صهیونیستها و کنسولگری عربستان در اربیل از این گروهک تروریستی که دستشان تا مرفق در خون پیر و جوان و زن و مرد این ملت و حتی کردها آغشته است، حکایت دارد. پیش از این، برخی مسئولان سیاسی، نظامی و امنیتی کشورمان، دولت اقلیم کردستان را در مورد اقدامات این گروهک مسئول دانسته و نسبت به عواقب خطرناک انفعال و سکوت معنادار اقلیم کردستان در این باره هشدارهای جدی داده بودند. به نظر می رسد وقت آن رسیده است مسئولین در برابر چنین خصومت هایی اقدامی مؤثر و بازدارنده انجام دهند .

۴ – گروهک تروریستی دموکرات کردستان با ترور کردهای بومی منطقه، ثابت می کند که سینه چاک و مزدور تمام عیار دشمنان قسم خورده ملت ایران از جمله صهیونیست ها و سعودی ها شده است و برای تأمین هزینه خوش گذرانی و عیاشی سرکرده های حزب در کشورهای اروپایی، دست به هر جنایتی می زند، حتی حاضر است هم قومی ها و هم زبانان خود را برای منافع عیادی استکبار قربانی کند. این ترورها، پایان ادعاهای واهی چندین ساله این گروهک تروریستی مبنی بر حمایت و پیگیری و مبارزه برای منافع و خواسته ها و مطالبات کردها می باشد .

۵ – اشتباه استراتژیک گروهک هایی همچون حزب منحله دموکرات در این است که کردهای ایران را با کردهای عراق، ترکیه و سوریه ـ که عمدتاً خواهان تجزیه و تشکیل دولت مستقل کردی هستندـ یکسان می پندارند؛ غافل از این که اکثریت کردهای ایران خود را ابتدا «ایرانی» و سپس «کرد» می دانند. به برکت انقلاب اسلامی و در سایه امنیتی که نظام جمهوری اسلامی در مناطق مرزی برقرار کرده، شاخص های توسعه در شهرها و روستاهای کردنشین به طرز چشمگیری در حال افزایش است. بدون تردید، کردها بعد از انقلاب اسلامی، از حقوق شهروندی یکسان ـ و در مواردی بیشترـ از دیگر اقوام ایران اسلامی برخوردار بودند و باید قدر این امنیت و نعمت را بدانند و می دانند .

۶ – دقیقاً ۱۰ روز پیش، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه، پس از اقدام دولت ترکیه در دستگیری برخی رهبران و اعضای حزب دموکراتیک خلق از جمله صلاح الدین دمیرتاش با مواضع ضد ایرانی آشکار که برادرش نورالدین دمیرتاش از فرماندهان اصلی PKK در مبارزات کوهستان است، به بان کی مون دبیرکل نمادین و بی ارده سازمان ملل نامه نوشت و از او خواست با محکوم نمودن اقدامات اردوغان، «به عنوان برگی زرین از فعالیت» وی به عنوان دبیرکل سازمان ملل «در تاریخ ثبت و درج گردد».

اکنون که خون کردهای بی گناه و مظلوم با دستور مستقیم صهیونیست ها و سعودی ها و با چکاندن ماشه توسط مزدوران حزب منحله دموکرات، به زمین ریخته، افکار عمومی و به ویژه کردهای منطقه منتظرند تا ببینند آیا مهندس حسین زاده همانگونه که در ماجرای دستگیری دمیرتاش حامی تروریست! در برابر این جنایت آشکار بصورت سریع، قاطعانه و شفاف (با اسم بردن از این گروهک ترویستی و پرهیز از کلی گویی و فلسفه بافی) وارد عمل می شود و موضعگیری می کند یا خیر؛
منبع:آکام نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *