۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جنایتی که داعشی ها انجام داده اند!!

  • ۱ آذر ۱۳۹۵
  • ۴۰۱ بازدید
  • ۰

یک نهاد دیده بان بین المللی روز جمعه اعلام کرد، احتمالا تروریست های داعش خودشان گاز سولفور و خردل را تولید کرده و در حمله های سوریه و عراق استفاده کرده اند.
انجمن بی تاوان :احمد اوزومجو رئیس سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت: نمونه های جمع آوری شده در عراق و سوریه که در آزمایشگاه های این نهاد آنالیز شده است، گویای آن است که این مواد احتمالا توسط خود داعش تولید شده است.
وی اضافه کرد: مواد به کار رفته در حمله های داعش از کیفیت پایینی برخوردارند اما همچنان می توانند مضر باشند.
اوزومجو همچنین این وضع را بسیار نگران کننده توصیف کرد.
مصاحبه اختصاصی اوزومجو با این خبرگزاری چند ساعت پس از آن انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل حکم تیم مشترک سازمان ملل و این نهاد را برای تحقیق درباره حمله های شیمیایی در سوریه به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
وی افزود: از اول اوت (۱۱ مرداد) چندین حمله توسط دولت سوریه و شورشیان مخالف درباره گاز کلر و مواد ناشناخته دیگر در حلب و در بخش های شمالی سوریه مانند ادلب گزارش شده است.
به گفته وی، شمار این گزارش ها بیش از ۲۰ مورد است و حتی روز پنجشنبه نیز مقام های سوری گزارش های جدیدی از حمله های شیمیای علیه خود ارائه کرده اند.
کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی دریافته است که حمله گاز خردل در اوت ۲۰۱۵ توسط داعش صورت گرفته است.
اوزومجو با اشاره به این که بسیاری از اعضای داعش در عراق و سوریه از کشورهای دیگر هستند و روزی به سرزمین خود باز خواهند گشت، بر اهمیت این یافته تاکید کرد.
منبع:تکفیر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *