۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • مدعیان آزادی بیان و خبرنگار کشی؛ ترور، حمله و فحاشی به خبرنگاران رویکرد مشترک تروریست های داعش و پ ک ک

مدعیان آزادی بیان و خبرنگار کشی؛ ترور، حمله و فحاشی به خبرنگاران رویکرد مشترک تروریست های داعش و پ ک ک

  • ۷ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

تصور عامه بر این است که تهدید اهل رسانه صرفا از سوی داعش که به عنوان مخوف ترین و پیچیده ترین گروه تروریستی در جهان شناخته شده است،اتفاق می افتد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: از مدتها پیش اخباری مبنی بر تهدید روزنامه نگاران و فیلمسازان توسط گروه تروریستی داعش در رسانه های جهانی منتشر می شود و با توجه به این مسئله خیلی از خبرنگاران برای احتیاط از اسم های مستعار در گزارش های خود استفاده می کنند و حتی در کشور فرانسه یک روزنامه نگار برای اینکه به مشکل برنخورد،کتاب خود در رابطه با داعش را با اسم مستعار منتشر کرد.
تصور عامه بر این است که تهدید اهل رسانه صرفا از سوی داعش که به عنوان مخوف ترین و پیچیده ترین گروه تروریستی در جهان شناخته شده است،اتفاق می افتد. اما نکته قابل توجه این است که این تنها داعش نیست که در قبال اطلاع رسانی چنین رویکرد خشن و خونینی دارد.
دیگر گروههای تروریستی نیز که همانند داعش به شکل افراطی خود را محق می دانند،در برابر اطلاع رسانی و نشر اخبار در خصوص گروه خود چنین رویکردی دارند.
یکی از این گروهها “پ ک ک” است که در کشور ترکیه بارها رسانه های منتقد این گروه را مورد حمله قرار داده و اخیرا به دنبال تشدید درگیری های ارتش ترکیه با این گروه، یکی از مدیران “شبکه استار” ترکیه را مورد حمله تروریستی قرار داد.
پ ک ک در حالی مدیر شبکه استار از جمله مهمترین رسانه های ترکیه را ترور کرد که در ایران نیز رسانه هایی که اخبار پ ک ک و بویژه پژاک شاخه ایرانی آن را پوشش می دهند با مشکلات چندی مواجه می شوند.
به این صورت که بعد از انتشار هر گزارشی در خصوص پژاک و پ ک ک و حتی کوچکترین اظهارنظر در این رابطه با سیل فحاشی ها و تهدیدها مواجه می شوند.بویژه اگر نویسنده زن باشد این فحاشی ها به انواع انگ ها و تهمت ها آمیخته می شود.
در یک مصداق روشن به تازگی پس از حمله پژاک به یک پاسگاه نیروی انتظامی در مریوان و پس از آن به شهر خوی،تصویر مربوط به تشییع جنازه شهدای این حمله تروریستی در شبکه اجتماعی فیسبوک از سوی بسیاری از شهروندان ایرانی به اشتراک گذاشته شد و بسیاری از کاربران اقدامات پژاک را در به شهادت رساندن سربازان ایرانی نقد کردند.
اما در این بین عده ای از کاربران فیسبوک در مقام دفاع از پژاک برآمده و کسانی که در حمایت از شهدای ایرانی منتقد حملات تروریستی پژاک بودند را به انواع تهمت و انگ متهم و فحاشی کردند.
حامیان پژاک که بنظر می رسد همانند سلطنت طلب ها و ضد انقلاب ها حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارند و اخبار و اطلاعات مخالف خود را رصد می کنند، منتقدین اقدامات تروریستی پژاک را مورد تندترین انتقادات قرار دادند.
منبع : ندای ارومیه

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *