۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اظهارات ثریا اوندر در خصوص اوجالان: اوجالان گفت اگر دولت ترکیه جنگ را دوباره آغاز کرد مرا مرده حساب کنید و پیش من نیایید

اظهارات ثریا اوندر در خصوص اوجالان: اوجالان گفت اگر دولت ترکیه جنگ را دوباره آغاز کرد مرا مرده حساب کنید و پیش من نیایید

  • ۹ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۲۸ بازدید
  • ۰

به احتمال زیاد این آخرین دیداری باشد که با شما خواهم داشت. اگر حکومت مسئله کردها را بار دیگر به جنگ با پ.ک.ک بکشاند شما را با هیئت ناظر به جزیره امرالی نفرستادند؛ مرا مرده حساب کنید و دیگر به این جا نیایید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، سری ثریا اوندر، نامزد شهر آنکارا در انتخابات پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عضو هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح در گفتگو با احمد هاکان، در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه CNNturk در خصوص عبدالله اوجالان اظهارات مهمی عنوان کرد.
وی در این برنامه گفت: در آخرین دیداری که با عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک در جزیره امرالی داشتیم وی در اظهاراتی تاکید کرد: «حکومت در خصوص حل و فصل مسئله کردها جدی نیست. به احتمال زیاد این آخرین دیداری باشد که با شما خواهم داشت. اگر حکومت مسئله کردها را بار دیگر به جنگ با پ.ک.ک بکشاند و دموکراتیزه شدن ترکیه را آغاز نکند و شما را با هیئت ناظر در روند مذاکرات صلح به جزیره امرالی نفرستادند؛ مرا مرده حساب کنید و دیگر به این جا نیایید».
بندهای مهمی که در این برنامه زنده میان سری ثریا اوندر و احمد هاکان رد و بدل شد:
احمد هاکان: از چه زمانی است که از عبدالله اوجالان خبری نیست؟
سری ثریا اوند: از ماه آوریل ۲۰۱۵ به بعد خبری از وی نداریم. آخرین بار من با وی خصوص دیدار کردم در ماه آوریل بود.
هاکان: مطلع هستید که اوجالان در خصوص این روند به چه فکر می کند؟
اوندر: کم و بیش
هاکان: از کجا می دانید؟
اوندر: از نزدیکان زندانیانی که هم بند با عبدالله اوجالان در زندان امرالی هستند و با آنان دیدار می کنند. نزدیکان زندانیان هم بند اوجالان تفکرات وی را در اختیار آنان گذاشته و بنده به طور مرتب با برخی از آنان دیدار می کنم.
هاکان: عبدالله اوجالان به چه می اندیشد؟
اوندر: در ابتدای گفتگو عنوان کردم. به همان ها.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *