۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علت روی آوردن مجدد پ.ک.ک به استفاده از کودکان

  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۳۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سازمان تروریستی پ‌ک‌ک که به دلیل عملیاتهای گوناگون موفقیت‌آمیز ترکیه قدرت خود را از دست داده است و تحرکات پ ک ک وگروههای وابسته به ان کاملا محدود شده اند وبه ویژه عملیاتهای هوایی و پهپهادی در مناطق گوناگون از جمله در شمال سوریه و عراق (مخمور ،پنجوین ،اسوس ،قندیل ،شنگال )کاملا عرصه را برای پ ک ک تنگ کرده است و فعالیتهای دیپلماتیک در شمال عراق کاملا کنسل شده است و وضعیت طوری تغییر پیدا کرده است که عضوهای پ ک ک تنها بتوانند شبها مایحتاج شان راتا مین کنند وروزها در غارها سپهری کنند ، وپ ک ک برای اینکه بتواند ضرر هایش در بعد نیروی انسانی براورده کند همچنان از تاکتیک «مبارزه» با کودکانی که در سوریه و عراق ربوده است، پیروی می‌کند.
حمایت عمومی از این سازمان تروریستی از عراق، سوریه و ایران و همچنین ترکیه در ضعیف ترین حالت خود بسر می برد وناامیدی از این سازمان روند صعودی به خود گرفته است . پ ک ک با شروع عملیاتهای پی در پی و به ویژه با عملیات پنجه که سازماندهی شده در سال های اخیر ضربات سنگینی را متحمل شده است. از دست دادن قدرتی که سازمان تروریستی متحمل شده است در ارگان های به اصطلاح مطبوعاتی نیز منعکس شده استومستقر شدن نیروهای نظامی ترکیه در مناطق شمال عراق که قبلا کاملا تحت کنترل پ ک ک بودند از جمله منطقه متینا و ذاب و نشانه این است که پ ک ک دیگر قدرت گرفتن جغرافیا را کاملا از دست داده است زیرا قبلا سران پ ک ک همیشه برای ارتش ترکیه میدان می خواندند که اگر قدرت دارند بیایند شمال سوریه با هم جنگ کنند و امروزه این میدان خوانی تحقق یافت و پ ک ک بیشتر مکانهای تحت کنترلش را از دست داده است و احتالا در مدت زمانی نزدیک ما شاهد درگیری در قندیل که ۱۲۰کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد خواهیم شد .
علیرغم فراخوان های مداوم برای تظاهرات و اعتراض در کانال های به اصطلاح رسانه ای سازمان، هیچ کس به این امر پاسخ نمی دهد. در حالی که حامیان این سازمان اجازه تظاهرات در محدوده شهر اربیل عراق را ندارند، قابل ذکر است که تظاهرات برگزار شده در سلیمانیه نیز مشارکت بسیار کم داشته است.

این سازمان با فریب و «مبارزه کردن» کودکان تلاش می‌کند تا از دست دادن تلفات نیروهای انسانی را جلوگیری کند جلوگیری کند، اما خانواده‌های کودکانی که ربوده‌اند هر روز صدای خود را بیشتر می‌کنند و در نتیجه مانع بزرگی بر سر راه پ ک ‌ک در این زمینه می‌شوند.
تحصن مادرانی که فرزندانشان توسط پ.ک.ک ربوده شده بودند که از دیاربکر آغاز شد که همچنان ادامه دارد و ۱۰۰۰ روز را سپهری کرده است همجنان در مقابل دفتر نمایندگی حزب دمکراتیک خلقها در استان دیاربکر ادامه دارد انها این پیام را به تمام دنیا نشان دادند که این سازمان چگونه کودکان را در جارجوب منافع خود استفاده می کند و به کودکان صدمه می زنند
YPG/PKK علیرغم امضای توافقنامه ای با سازمان ملل متحد (سازمان ملل) برای “آزادسازی کودکان جنگجو” به استفاده از کودکان ادامه می دهد.

در حالی که پ‌ک‌ک به زور کودکان ایزدی ربوده شده در منطقه شنگال و موصل عراق را در اردوگاه‌ها جذب می‌کند، ایزدی‌ها در فواصل زمانی مختلف اقداماتی را برای آزادی فرزندان خود که توسط پ‌ک‌ک ربوده شده‌اند ترتیب دادند
در اطلاعات منتشر شده از تروریست هایی که در عملیات های سازماندهی شده در ارگان های سازمان تروریستی تنها در چند ماه اخیر کشته شده اند، مشخص می شود که کشته شدگان در سنین پایین به این سازمان پیوسته اند.
گفته می‌شود که باریش سیدان با نام رمز «آندوک اورامار» که پ‌ک‌ک اعلام کرد در ۴ آوریل ۲۰۲۱ کشته شده است، زمانی که به این سازمان پیوسته بود، هنوز کودک بود. زانیار حسین ایرانی که در ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ در عملیاتی در هفتانین کشته شد، در سال ۲۰۱۶ در کودکی به این سازمان پیوست.
جنگیدن کودکان توسط YPG/PKK نیز موضوع گزارش های بین المللی بوده است
سازمان تروریستی YPG/PKK مبارزه با کودکان را نیز در «گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰» که توسط وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد، گنجانده شد.

در این گزارش آمده است: «YPG به استخدام اجباری و استفاده از پسران و دختران ۱۲ ساله از کمپ‌های آوارگان در شمال غرب سوریه ادامه داد. بیانیه گنجانده شد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد، یافته‌های جدیدی مبنی بر استفاده تروریست‌های YPG/PKK از کودکان به عنوان “جنگجو” در سوریه به اشتراک گذاشت.
ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش در مورد “کودکان در درگیری های مسلحانه”، در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ با فرهات عبدی شاهین، با نام رمز “مظلوم عبدی” یکی از سرکردگان YPG/PKK در دفتر ژنو سازمان ملل ملاقات کرد. برنامه عملیاتی را که برای «ترک مبارزان» تهیه شده بود، با یک مراسم رسمی امضا کردند. ترکیه در این مورد یادداشت اعتراضی به سازمان ملل داده بود.
با این حال، حتی پس از این تاریخ، تصاویر مربوط به سازمان همچنان مورد توجه کودکان قرار گرفت.
سازمان تروریستی معمولاً جوانان و کودکانی را که ربوده یا بازداشت کرده است برای آموزش مسلحانه به اردوگاه های تروریستی می برد.
تروریست های YPG/PKK به طور کلی به کودکانی که ربوده اند اجازه نمی دهند با خانواده هایشان ارتباط برقرار کنند.

تصاویر و اخبار مربوط به کودکان جنگجو نیز در ارگان های به اصطلاح رسانه ای این سازمان تروریستی منتشر می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *