۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عبداله اوجالان متهم ردیف اول خیانت به آرمان های پ.ک.ک

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۵۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : چطور عبدالله اوجالان با اعترافات خود و دادن ده ها اطلاعات در مورد خود، رهبران PKK و افشای تک تک اسرار PKK به خیانت و همکاری با دولت متهم نشد؟!

بیست و سه سال از دستگیری عبدالله اوجالان، سرکرده PKK بە ترکیە در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ می گذرد و در طول ۲۳ سال گذشته اغلب این سوال مطرح شده است: اوجالان به ترکیه چه گفت؟ ترکیه از اوجالان چه خواسته؟ آیا اوجالان مقاومت کرد یا تسلیم دولت ترکیه شد؟

شواهد زیادی وجود دارد که روابط عبدالله اوجالان و دولت ترکیه را آشکار می کند.

اگر آنها را بر اساس ترتیب زمانی مرتب کنیم، به شرح زیر است:

۱ـ اعترافات عبدالله اوجالان بین ۱۶ تا ۲۱ فوریه ۱۹۹۹ در جواب دادستان ها.

۲ـ اعترافات اوجالان در دیدار با وکلایش که تحت عنوان “یادداشتهای امرالی” منتشر شده است.

۳ـ اعترافات اوجالان در دیدارهایش با آتیلا اوغور، بازپرس دولتی، کە فیلم بخشی از آن منتشر شدە است.

۴ـ پیام های محرمانه ای که عبدالله اوجالان برای PKK ارسال کرده بود، اما متأسفانه این پیام ها در دسترس نیستند.

اظهارات اوجالان در دادگاه، یادداشتهای امرالی و فیلم های منتشر شده او با آتیلا اوغور، اطلاعات مهمی را در مورد موضع اوجالان در امرالی به ما می دهد و وقتی فردی به این اطلاعات نگاه می کند، برای او روشن می شود که حقیقت این است که: عبدالله اوجالان هرگز در مقابل دولت ترکیه مقاومت نکرد و از همان لحظات اولیه دستگیری خدمت دولت را پذیرفت و تسلیم شد.

اما هم PKK و هم ترکیه از زمان دستگیری تاکنون سعی کرده اند اطلاعات مربوط به موضع اوجالان در زندان را از افکار عمومی کوردها پنهان نگه دارند. PKK و حاکمیت ترکیە هر دو سعی دارند تا از اوجالان یک قهرمان بسازند. به همین دلیل حقیقت اوجالان از افکار عمومی به طور کلی و شهروندان کرد به طور خاص پنهان مانده است. در واقع قهرمان سازی از اوجالان دستاوردهای سیاسی برای دولت ترکیه و PKK را بە دنبال خواهد داشت.

پ.ک.ک کودکان ۱۷ تا ۱۸ ساله را که در زندان های ترکیه بودند و قادر به تحمل انواع شکنجه ها نبودند به خیانت و جاسوسی متهم کرده و ده ها کرد بیچارە و بی سواد را به اتهام جاسوسی برای دولت ترکیه به قتل رسانده است اما آنچه که برای افکار عمومی مطرح است که چطور عبدالله اوجالان با اعترافات خود و دادن ده ها اطلاعات در مورد خود، رهبران PKK و افشای تک تک اسرار گروه به خیانت یا همکاری با دولت متهم نشد؟!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *