۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک با انتقال بقایای داعش به شنگال سعی در تضعیف امنیت منطقه دارد

پ.ک.ک با انتقال بقایای داعش به شنگال سعی در تضعیف امنیت منطقه دارد

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۴۵۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پ.ک.ک قصد دارد از طریق نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) از ایالات متحده اجازه بگیرد تا بقایای جنگجویان داعش را که در حال حاضر در کمپ هول در شمال شرقی سوریه مستقر هستند به سنجار و مناطق مرزی استان نینوا عراق که هم مرز با اقلیم کردستان است، بازگرداند.

پ‌ک‌ک به دولت اقلیم کردستان فشار می‌آورد تا آمریکا را متقاعد کند که همه عراقی‌های حاضر در کمپ هول سوریه را به نزدیکی سنجار و شمال استان نینوا منتقل کند. هدف دوم این است که حضور بقایای داعش در سنجار توجیهات برای ماندن پ ک ک در شنگال را افزایش دهد.

در چارچوب این توطئه، سایت پ.ک.ک (روژنیوز) با انتشار گزارشی به سفر چند روز پیش ژنرال مایکل اریک کورلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به سوریه اشاره کرد: «هیچ راه حل نظامی برای حل بحران وجود ندارد. وضعیت سالن کمپ به جز بازگرداندن ساکنان به کشورشان و تخلیه کمپ.»

در همین رابطه دکتر ویان دخیل، سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات کردستان (KDP) در پارلمان عراق به پایگاه خبری پرس گفت: از سه تا چهار سال پیش، همین ایده برای افتتاح کمپ در نزدیکی سنجار وجود داشت، اگرچه این کمپ شروع به اجرا کرد.اما ما اینجا توطئه را رد کردیم و نپذیرفتیم و رئیس جمهور بارزانی به صف آمد و گفت چنین چیزی نمی تواند وجود داشته باشد زیرا خطری برای مردم است در آن اردوگاه بسیاری از آنها درگیر بودند.

ویان دخیل، فعال برجسته ایزدی، گفت: “دولت عراق آمد و تصمیم گرفت برای کسانی که در جنوب موصل هستند چادری آماده کند، اما من فکر می کنم نباید آن را پذیرفت. دولت عراق با پذیرش او اشتباه کرد.

پ‌ک‌ک دیگر نمی‌تواند اردوگاه را مدیریت کند و هر چه فشار کمتری داشته باشد، فشار کمتری به آن‌ها وارد می‌شود، زیرا ممکن است نتوانند آن را مدیریت کنند، بنابراین می‌خواهند اردوگاه را خالی کنند، اما جلوی آنها، اما در مقابل هم جنایتکاران جدی در کمپ ها هستند باید محاکمه شوند چون مرتکب جنایات سنگین شده اند سپس سوال جدی این است که چگونه به سالن کمپ رسیده اند؟

آشتی کوچار، رئیس شاخه هفدهم حزب دمکرات کردستان در شنگال، به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: بله، ما از توطئه پ.ک.ک آگاه هستیم و به عنوان مردم سنجار از بغداد خواسته ایم که با این خواسته موافقت نکند. در کشتار مردم شنگال دست داشتند، حالا پ.ک.ک آنها را به شنگال برمی گرداند، این توطئه پ.ک.ک برای از بین بردن اوضاع شنگال و منطقه است تا بهانه ای برای ماندن داشته باشد».

وی ادامه داد: پ.ک.ک باعث شده مردم در اردوگاه خارج از داعش جمع شوند تا به آمریکا بگویند تعداد زیادی دارند و ما نمی توانیم ما را کنترل کنیم، هدف از این توطئه هموار کردن راه برای پ.ک.ک است در مرز سوریه و عراق بمانید، به ویژه در خناسور و سنی ها، و اردوگاهی که پ.ک.ک به آمریکا پیشنهاد کرده است، در نزدیکی سنجار، نزدیک مرز عراق و سوریه قرار دارد.

ما به دولت عراق هشدار می دهیم که پ.ک.ک در حال برنامه ریزی برای توطئه در زومار و سنجار است.

عماد برهو، یکی از اعضای رهبری شورای ملی کرد در سوریه (ANKASE) به پایگاه خبری تحلیلی «خبرنگار» گفت: «پ‌ک‌ک می‌خواهد کاغذها را با هم مخلوط کند و در دست داعش قرار دارد که کارتی برای جلب حمایت و کمک نظامی آمریکاست. از سوی دیگر از قندیل دستور می‌گیرد که برخلاف سیاست آمریکاست، پ‌ک‌ک می‌خواهد اردوگاه را تخلیه کند و تعدادی از آنها را به مرز موصل بیاورد و از این طریق از ماندن خود در سنجار اطمینان حاصل کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *