۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساختار و ماهیت متناقض پژاک

  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
  • ۱۹۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروه تروریستی پژاک دارای دو مشکل مهم در اساسنامه خود است:
۱٫ در اساسنامه پژاک این عبارت آمده است: «آزادیخواهی جنسیتی».
به باور گردانندگان اصلی گروه نباید هیچ محدودیتی بین دو جنس زن و مرد در این تشکیلات و در جامعه ایده آل آنها وجود داشته باشد.
اگر کسی کوچکترین آشنایی با قرآن داشته باشد می داند که یکی از دستورات مهم قران ممنوعیت اختلاط زن و مرد و لزوم رعایت حجاب است.

گروه پژاک عملا به این دستور صریح اسلام بی اعتناست و از این روست که کردهای مسلمان معتقد (همانند گروه پیشمرگان کرد مسلمان) حاضر به همکاری با این گروه نمی شوند و پژاکی ها را غیرمسلمان می نامند.

۲٫ در اساسنامه پژاک این عبارت آمده است: «کنفدرالیسم دمکراتیک خلق کرد»
یکی از برنامه هایی که از سوی اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه به شدت تبلیغ می شود قومیت گرایی است. پان ترکیسم (ترک گرایی), پان عربیسم, پان کردیسم, پان ترکمنیسم, پان بلوچیسم و …
یکی از مهمترین علل موفقیت و پیشرفت مسلمان در قرن های گذشته اتحاد آنها بوده است. برای مسلمانان قومیت اهمیتی نداشت آنچه مهم بود مسلمان بودن بود. کرد و فارس و ترک و لر و بلوچ و عرب و ترکمن و … همه و همه در منطقه خاورمیانه و قفقاز در کنار یکدیگر با اتحاد زندگی می کردند.
البته پیش از ظهور اسلام قومیت گرایی (ماد و پارت و پارس) در ایران وجود داشت اما پس از اسلام این مفاهیم برچیده شد و همه در زیر پرچم حکومت اسلامی (خلفای راشدین و …) با اتحاد زندگی می کردند.

استعمار انگلیس پس از متلاشی کردن حکومت عثمانی کوشید تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان آنان را از پیشرفت بازدارد و همواره آنها را به درگیری بین خود مشغول کند. مهمترین برنامه آنها ایجاد اختلاف قومی (کرد, فارس, عرب و …) و نیز اختلاف مذهبی (شافعی, حنفی, حنبلی, مالکی, شیعه و …) بود.

انگلستان و پس از آن آمریکا کوشیدند تا با تحریک احساسات قومگرایانه اقوام مختلف در خاورمیانه و ایجاد درگیری همیشگی, مسلمانان را از تلاش برای ایجاد آرمانشهر و تمدن پرشکوه اسلامی بازدارند و همواره انان را تحت استعمار و استثمار خود قرار دهند.
براستی آیا اکنون گروه پژاک با تبلیغ کردگرایی دانسته یا نادانسته به خدمت استعمارگران درنیامده است؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین