۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زندان های PKK هیچ تفاوتی با کشتارگاه ها ندارند

  • ۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۴۳ بازدید
  • ۰

هزاران کرد، عرب و ترکمن که مخالف طرح موسوم به خودگردانی هستند، در بیش از ۷۰ سیاه چال پ.ک.ک تحت شکنجه های باورنکردنی قرار دارند.

انجمن بی تاوان : گروه تروریستی پ.ک.ک مناطق شرقی و شمالی سوریه را به زندان های باز تبدیل کرده است. بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی در کریدور اشغال تروریسم به دلیل مخالفت با پ‌ک‌ک در شکنجه‌گاه‌های این سازمان نگهداری می‌شوند. بازماندگان شکنجه که با روزنامه ما صحبت کردند به ما گفتند که وحشیگری در بیش از ۷۰ سیاه چال پ.ک.ک حاکم است و این شکنجه خانه ها هیچ تفاوتی با کشتارگاه ها ندارند. فرهات اوسو که در دیربسیه تحت شکنجه پ‌ک‌ک قرار گرفته بود، تاکید کرد که پ‌ک‌ک از یک سو از الگوی گوانتمالو در مراکز شکنجه تروریستی مستقر در حسکه، دیرالزور، رقه، حسکه و منبچ استفاده کرده است. از سوی دیگر، او تکنیک های آزار و اذیت خاص داعش و رژیم اسد را مثال زد.

یکی از قربانیان شکنجه پ‌ک‌ک، فرهات اوسو، فعال کرد است که ماه‌ها به دلیل اظهاراتش علیه ایدئولوژی این سازمان در حسکه دیربسیه تحت بازجویی و شکنجه‌های سیاه چال قرار گرفت. اوسو که سعی داشت شکنجه های تروریستی غیرانسانی انجام شده در منطقه را از طریق شبکه دیده بان حقوق بشر سوریه که پس از آزادی پس از مدت ها شکنجه تأسیس کرده بود به تمام جهان بشناساند، تجربیات خود و نقض فاحش حقوق بشر را انتقال داد. او با این سخنان شاهد بود: به محض اینکه کنترل واحدهای خود را به دست گرفتند، همه مخالفان پروژه دولتی تروریستی در سوریه را بازداشت کردند. هزاران کُرد، عرب و ترکمن که مخالف طرح موسوم به خودگردانی هستند، تحت بازجویی و شکنجه های سنگین قرار می گیرند. حتی در این مرحله، خشم آنها نسبت به غیرنظامیان و فعالان کرد بسیار شدیدتر است.

تروریست های PKK-PYD شکنجه آنها را “هنر” توصیف می کنند. ما این آزار و شکنجه را با تجربیات خودم و اظهارات ده ها قربانی در موقعیت های مشابه ثبت کرده ایم. چه در شیوه های شکنجه و چه در دوران سیاه چال، درد وصف ناپذیری را بر مردم ما تحمیل می کنند. صدها غیرنظامی در این جلسات شکنجه کشته شدند. در این میان کسانی هستند که می توان آنها را کودک خطاب کرد و سالمندان و زنان نیز هستند. یکی از این اسامی هادی البرکات ۲۰ ساله است که چند روز پیش زیر شکنجه جان باخت. هادی البرکات جوانی از روستای ام فقیق در حومه حسکه بود. او از روستای خود فرار کرده بود و از پیوستن به پ ک ک خودداری کرده بود. او سعی می کرد منطقه را ترک کند. تروریست ها او را در ۷ ژوئن در مرز ترکیه دستگیر کردند. متأسفانه هادی که تحمل شکنجه های سنگینی که بر او وارد شده بود، جان باخت. صدها نفر از مردم منطقه به همین روش کشته شدند و حتی اجساد آنها به بستگانشان تحویل داده نشد. اگرچه بسیاری از غیرنظامیان توسط پ‌ک‌ک گرفته و در مراکز شکنجه قتل عام شدند، اما توسط این سازمان تکذیب و نابود شدند.

پ ک ک دقیقا در مورد شکنجه از رژیم و داعش کپی می کند. آنها حتی از شبه نظامیان سابق داعش در این زمینه سوء استفاده می کنند. مراکز شکنجه «سدنیا» و «پالمیرا» که شهرت جهانی دارد، منبع الهام دیگری است. آنها علاوه بر شکنجه های جسمی، تحولات سراسر جهان را از نظر شکنجه های روانی از نزدیک دنبال می کنند. علاوه بر روش های سنگین فشار روانی، از ضرب و شتم شدید و خشونت و روش های وحشتناک شکنجه با ابزار برقی و برشی استفاده می کنند. در حالی که بسیاری از زندانیان در اثر شکنجه های سیستماتیک یا شرایط بد بازداشت در زندان ها جان خود را از دست می دهند، تعداد کسانی که به دلیل کمبود غذا، عدم رعایت بهداشت و مراقبت های پزشکی، محیط نامناسب و بهداشت جان خود را از دست داده اند کم نیست.

PKK-PYD که بیش از ۲۵ هزار کیلومتر را در داخل مرزهای سوریه اشغال کرده بود، سه مرکز را به اتاق های شکنجه تبدیل کرد. همچنین بیش از ۷۰ زندان متعلق به تروریست ها وجود دارد. احمد کهتان، قربانی تروریسم از منبج، این اطلاعات را به اشتراک گذاشت که صدها نفر به دلیل شکنجه پ ک ک در مناطق اشغالی سلامت روان خود را از دست دادند. احمد کاهتان با اشاره به اینکه انواع شکنجه های جسمی و روحی علیه مخالفان پ.ک.ک در داخل اعمال می شد، گفت که آنچه در آن شرایط پس از آزادی او رخ داد، همچنان شما را آزار می دهد. علاوه بر آسیب های جسمی، برای مدت طولانی آسیب های روحی را تجربه می کنید. آن‌ها مردمی را که مخالف می‌بینند، ماه‌ها بدون خوردن و آشامیدن در زیرزمین‌هایی به نام کلبه تابوت نگه می‌دارند. شما ماه ها بدون اینکه خورشید را ببینید، آن محیط های کپک و مرطوب را تنفس می کنید. گاهی اوقات نگهبانانی که به سرداب می آیند فقط برای شکنجه شما را از زنجیر باز می کنند. غیرنظامیانی که از خانه، مزرعه و یا در راه هستند، به تروریسم متهم می شوند و دائماً اعتراف می خواهند. آنها از شما می خواهند که سناریوهای آنها را امضا کنید یا در مورد افراد، کشورها و مؤسساتی که می خواهند اظهارات نادرست داشته باشید. بر اساس اسامی قربانیان، شکنجه- بازداشت این سازمان تروریستی بیشتر به دلیل عوامل یا همدستان ترکیه است. در این راستا خواهان بیانیه هایی علیه ترکیه هستند. موضوع دیگری که مورد تاکید قربانیان شکنجه است، بی تفاوتی جامعه جهانی و سازمان های بین المللی ذیربط نسبت به این تخلفات در منطقه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین