۹ فروردین ۱۴۰۳

رابطه بین سازمان تروریستی پ.ک.ک و جنایت سازمان یافته

  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۷۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : محققان به طور فزاینده ای به بررسی ارتباط بین سازمان های تروریستی می پردازند تا تأثیر این رابطه بر تأمین مالی تروریسم را شناسایی کنند. به طور خلاصه، جرایم سازمان یافته را می توان به عنوان یک ساختار شبکه ای یا سلسله مراتبی توصیف کرد که به طور سیستماتیک به عنوان هدف نهایی فعالیت های مجرمانه خود در جهت کسب منفعت پذیرفته می شود. نهادهای جرایم سازماندهی شده سود محور هستند و برای از بین بردن تهدیدات برای کسب و کار خود، سازمان های رقیب و افزایش سود خود از خشونت استفاده می کنند. از سوی دیگر، سازمان های تروریستی را می توان به عنوان نهادهایی درک کرد که اساساً سازمان های سیاسی با تعهد به تغییرات سیاسی در مقیاس بزرگ و استفاده از خشونت برای ایجاد این تغییر. که تروریست ها را از سایر فعالان سیاسی متمایز می کند. ویلیامز استدلال می کند که وجه مشترک بین جنایات سازمان یافته و نهادهای تروریستی ایجاد بودجه است، صرف نظر از تفاوت های اساسی آنها در اعمال خشونت.

رایج ترین رابطه بین شرکت های جنایتکار و سازمان های تروریستی، تصاحب فعالیت های مجرمانه سازمان یافته توسط نهادهای تروریستی است. ارتش جمهوری خواه موقت ایرلند (PIRA)، ببرهای آزادی بخش تامیل عیلام (LTTE)، جنبش اسلامی ازبکستان (IMU)، حزب الله، ابوسیاف، گروه سلفی برای نماز و مبارزه (GSPC)، لشکر طیبه (LeT) و PKK برخی از سازمانهای تروریستی فراملی هستند که با این الگو مطابقت دارند. ۲۹۸ در حالی که بعید است، همکاری بین دو نهاد و تبدیل یک موجود به موجودیت دیگر نیز امکان پذیر است.

نهادهای تروریستی و شرکت های جنایی اولویت های متفاوتی دارند و تحت مفاهیم متفاوتی خشونت را به کار می گیرند. این گروه ها می توانند در پلت فرم های مشترک با یکدیگر ملاقات کنند زیرا سازمان های تروریستی به طور مکرر فعالیت های مجرمانه را به کار می گیرند.

با این حال، تشکیل اتحادها و مشارکت های استراتژیک تا آنجا که شکاف بین دیدگاه های این گروه ها بسیار زیاد است، بعید است.

مشارکت پ.ک.ک در جنایات سازمان یافته به خوبی ثابت شده است و در این مطالعه به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.به عنوان مثال، پ.ک.ک در تمام مراحل قاچاق مواد مخدر از تولید تا توزیع خرده فروشی شرکت می کند.پ.ک.ک آزمایشگاه هایی را در عراق و ترکیه با استفاده از پایه مورفین اداره می کند. بیشتر از پاکستان تهیه می شود و اسید انیدرید را از آلمان برای تولید هروئین وارد می کند. پ ک ک همچنین شبکه توزیع خود را برای فروش مواد مخدر تولید شده در خیابان ایجاد کرده است، جایی که ارزش آنها بالاترین است. پ.ک.ک همچنین از قاچاقچیان مواد مخدر کرد قومی در اروپای غربی مالیات می گیرد. ” THB , قاچاق , و اخاذی از دیگر فعالیت هایی است که پ.ک.ک را در تصاحب جنایات سازماندهی شده برای تولید پول تقویت می کند . علاوه بر این، در مطالعه ای که برای بررسی انواع مختلف فعالیت های مجرمانه طراحی شده بود، گروهی از کارشناسان مجری قانون، پارامترهایی را برای تشخیص جرایم سازمان یافته از سایر انواع فعالیت های مجرمانه ایجاد کردند. پس از بررسی فعالیت های مجرمانه پ.ک.ک با توجه به یازده پارامتر تعیین شده توسط این مطالعه، مشخص شد که پ.ک.ک در ۹ مورد از آنها مشارکت فعال داشته است. به عنوان یک سازمان جنایتکار فراملی و هم به عنوان یک گروه تروریستی به همان اندازه که مشارکت پ.ک.ک در جنایات سازمان یافته روشن است، ادعای این که این دخالت پ.ک.ک را به یک سازمان جنایتکار تبدیل می کند، بحثی گسترده خواهد بود.

پ.ک.ک به دور از کمرنگ ماندن به منظور جلوگیری از انتقام قاطعانه دولت و تمرکز بر سود، کارزار مسلحانه خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. بنابراین، پ.ک.ک را می توان به عنوان یک “موجود ترکیبی” که می توان آن را به عنوان یک سازمان تروریستی توصیف کرد، شناسایی کرد. سرقت فصول کامل از کتاب بازی جنایی ” برای تامین مالی فعالیت های تروریستی خود . متأسفانه، مایکل براون، رئیس سابق عملیات اداره مبارزه با مواد مخدر، این نهادهای ترکیبی را به عنوان “چهره جرایم سازمان یافته قرن بیست و یکم” معرفی می کند و آنها پست تر و زشت تر از هر چیزی هستند که مجریان قانون یا ارتش تا به حال با آن مواجه شده اند.

آنها مهمترین چالش امنیتی پیش روی دولت های سراسر جهان را نشان می دهند.» پ.ک.ک ویژگی های جنایت سازمان یافته را در ساختار خود گنجانده است تا تنها سال ها پس از تأسیس، بودجه تولید کند و رابطه آن با جنایات سازمان یافته آن را به یک نهاد ترکیبی تبدیل کرده است. به ویژه پس از از دست دادن حمایت دولتی و شروع به تامین مالی فعالیت های تروریستی خود به طور مستقل، اهمیت فعالیت های جنایت سازمان یافته آن به اوج رسید.از سوی دیگر، همانطور که گزارش ها و مطالعات مختلف تایید می کنند، این جاسازی پ.ک.ک را به یک گروه جنایتکار تبدیل نکرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *