۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیانت بارز حزب صلح و دموکراسی ترکیه

  • ۹ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰

صلاح الدین دمیرتاش و اوجالان با همکاری اردوغان گروهک تروریستی پ.ک.ک را در مسیر انحلال و ایزوله شدن قرار داده اند .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : رجب طیب اردوغاننخست وزیر اسلام ستیز ترکیه از شعارهای اسلامی سوء استفاده سیاسی کرده و توانست نظام اجتماعی جامعه را با زیرکی و هوشیاری فریب دهد. اردوغان با سیاست های اسلام نمای خود توانست اعتماد و نظر بسیاری از احزابی کُردی را متوجه خود سازد ، حزب صلح و دموکراسی از جمله احزابی بود که به راحتی فریب سیاست عامدانه ی اردوغان را خورده و مسئولیت برقراری صلح میان دولت ترکیه و گروهک پ ک ک برعهده گرفت.
برخی از کارشناسان براین باورند که رجب طیب اردوغان توانسته است سران حزب صلح و دموکراسی و عبدالله اوجالان سرکرده زندانی پ ک ک را با وعده های فریب دهند. چرا که تمامی اسناد و شواهد حاکی از آن است که سران حزب صلح و دموکراسی و اوجالان به خواست دولت ترکیه قدم بر میدارند.
دولت ترکیه چندین ماه است که اجازه ملاقات وکلای اوجالان را صادره نکرده است ، ولی چگونه دولت ترکیه علی رغم ملاحظات سیاسی اجازه ملاقات به سران حزب صلح و دمکراسی را صادر نموده است . همچنین انتخاب حزب صلح و دموکراسی به عنوان پیام رسانان عبدالله اوجالان به فرقه تروریستی پ ک ک توسط دولت ترکیه دارای شبهاتی می باشد.

علی رغم بی توجهی دولت ترکیه در توافقات بعمل آمده در پروسه صلح ، اوجالان مرحله دوم پروسه ی صلح را اعلام کرد . اوجالان به هر مناسبتی پیام می دهد و در آن برای دولت تعیین تکلیف می نماید. وی در عرض کمتر از یک ماه برای سه کنفرانس پیام فرستاده است. اوجالان در آخرین پیام خود از طرفداران خود خواسته راه را برای اردوغان هموار کنند و حتی از حمایت کردن از تظاهرات کنندگان پارک گزی خودداری نمایند. نکته جالب دیگر این که رسانه های دولتی وابسته به حزب عدالت و توسعه اردوغان نیز از بکار بردن عنوان تروریست برای وی خودداری می کنند، به ویژه این که دولت ترکیه او را دشمن شماره یک خود می داند و به قتل بیش از ۴۵ هزار نفر متهم می کند. سوالی که مطرح می شود این است که چگونه چنین فردی به یکباره و بیش از حقوق یک زندانی خطرناک از آزادی عمل نه تنها در داخل بلکه در خارج از زندان نیز برخوردار می گردد. صلاح الدین دمیرتاش شریک دوم اردوغان می باشد ، وی با وجود تحرکات نظامی توسط ارتش ترکیه در مناطق دیابکر و موش علیه کریلا ها و کشته شدن یک جوان کُرد توسط پلیس در درگیری های دیابکر ، تا کنون هیچ انتقادی از سیاست های دولت اردوغان نداشته و همیشه از پروسه صلح یکطرفه که به نفع دولت اردوغان می باشد حمایت می کند، در شرایط کنونی حمایت کردن از پروسه صلح یعنی حمایت از دولت اردوغان ،چرا که روند پروسه صلح یکطرفه و به نفع دولت اردوغان پیش می رود…
اکنون رویکرد و عملکرد های دمیرتاش و اوجالان به ضرر و زیان گروهک تروریستی پ.ک.ک بوده و این فرقه تروریستی را در مسیر ایزوله شدن قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین