۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جواد کاظم ملکشاهی : داعش و پ.ک.ک اهداف و برنامه مشترکی دارند

  • ۱۵ دی ۱۴۰۰
  • ۲۱۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، تاسیس اقلیم کردستان عراق در سال ۱۹۹۱ پس از تعیین مناطق امن برای مردم کردستان با تصمیم بین المللی، باعث ایجاد وسواس و نه یک فوبیا در بین کشورهای مشترک سرزمین کردستان در منطقه خارج از مرزهای منطقه شد.

کسانی که شرایط اقلیم کردستان از زمان تأسیس در بهار ۱۹۹۱ تا امروز را دنبال می کنند، به وضوح متوجه می شوند که رژیم بعث اولین کسی بود که به شرایط جدید با خروج نهادها و ادارات خود از اقلیم کردستان و تحمیل واکنش نشان داد. محاصره ناعادلانه اقتصادی بر مردم کرد تا آنها را به زانو درآورد و سپس بر آن هجوم آورد و سلطه و سلطه خود را بر او تحمیل کرد.

مردم کرد که در طول ۳۵ سال اقتدار بعث در معرض جنایات نسل کشی ناشی از هرج و مرج و استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی قرار گرفتند، تسلیم فشارهای اعمال شده توسط بعث نشدند، بلکه با این فشارها مقابله کردند. استواری که کمتر از همتای خود بود و در مقابل جنایات قحطی و ارعاب بعثی که بعثی ها علیه اقلیم کردستان عراق انجام می دادند زانو نمی زد، بلکه عزم و اراده خود را برای غلبه بر آن، توسعه منطقه از همه لحاظ و توسعه بیشتر می کرد. ویرانی های به جا مانده از عملیات نظامی قدرت دیکتاتوری را بازسازی کنید.

پس از سقوط رژیم بعث در سال ۲۰۰۳ و تغییر بنیادین رژیم در عراق با حمایت بین المللی، مردم عراق به طور عام و کردها به طور خاص نفس راحتی کشیدند و تصور می کردند که شرایط جدید عراقی جدید را بر اساس آن می سازد. فرصت‌های برابر، حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی، تأمین زندگی آزاد و امن برای شهروندان و ایجاد نهادهای دولتی مطابق با واقعیت جدید مطابق با قانون و قانون اساسی.

اما گذشت زمان ثابت کرد که با توجه به نظام سهمیه‌بندی و کشمکش بر سر قدرت بین نیروهایی که زمام امور کشور را در دست گرفته‌اند و ناتوانی مفتضح در اداره امور، آن رویاهای گلگون فقط توهم و سراب بوده است. کشور را وارد یک جنگ فرقه ای، ادامه قتل ها و غارت ثروت عراق از طریق عملیات های بزرگ فساد کنید. من می خواهم که این بار کمتر مشابه آن در تاریخ باشد، بقیه زیرساخت ها را از بین ببرد و عراق را به کشوری ضعیف و عقب مانده تبدیل کند. به کشورهای منطقه برای اهداف شناخته شده.

در آن دوره درد و رنج مردم کرد به دست رژیم جدید ختم نشد، بلکه فشارها بر اقلیم کردستان و مردم آن با صدها قدرت منطقه ای ادامه یافت، به طوری که کار به سمت استفاده از سیاست پیش رفت.

و در ادامه سلسله فشارها بر دولت اقلیم کردستان و پس از ناکامی نیروهای اقلیم و استیصال آنها در استفاده از ابزار احزاب و نیروهای عراقی شرکت کننده در روند سیاسی، با همکاری اطلاعات مشکوک وارد عمل شدند. خدمات، برای ایجاد یک سازمان تروریستی وحشیانه از بقایای سازمان های تروریستی سابق القاعده و مشتقات آن، و افسران و جنایتکاران برجسته رژیم سابق آن را دولت اسلامی عراق و شام) به عنوان یک جهانی وحشتناک عمل کرد.

گروه تروریستی پ.ک.ک که دیگر برای پیگیران مسئله کردستان مخفی نیست، هدف تاسیس آن در منطقه با حمایت آشکار و جنجالی اطلاعاتی نیز از همان روزهای اول ایجاد موضع خصمانه با اقلیم کردستان گرفته است. اعلام منطقه همراستا با مواضع کشورهای اشغالگر سرزمین کردستان و از آن زمان با مداخله در امور منطقه به دنبال تحت فشار قرار دادن منطقه بوده و گاه از داخل و کشاندن ارتش ترکیه به خاک اقلیم در مواقعی دیگر.

منابع رسانه ای حاکی از آن است که تلفات نیروهای پیشمرگه و غیرنظامیان در مناطق مرزی اقلیم کردستان در نتیجه هدف قرار دادن مستقیم نیروهای پیشمرگه و غیرنظامیان غیرمسلح توسط شبه نظامیان پ ک ک و عملیات ارتش ترکیه در داخل خاک این منطقه تحت کنترل بهانه تعقیب و گریز این شبه نظامیان طی یک سال گذشته تنها در دو سال گذشته علاوه بر خسارات و خسارات مادی ده ها کشته و مجروح برجای گذاشته است که بر اثر آتش زدن جنگل ها و مزارع، تخریب زیرساخت ها، میلیون ها دلار برآورد می شود.

در تأیید آنچه در مقاله خود به آن اشاره کردیم، به بیانیه ای از نویسنده و جامعه شناس ترک اسماعیل بشیکچی به وب سایت (نرینا آزاد) (نظر آزاد) استناد می کنیم که در آن وی تأکید کرده است که پ.ک.ک برای پایان دادن به موجودیت کردستان تلاش می کند.

بر اساس آمارها و رویدادهای واقعی و واقع بینانه ای که فهرست شد، بدون تردید می توان گفت که داعش و پ.ک.ک اهداف مشترکی در منطقه دارند، از جمله تلاش برای بی ثبات کردن اقلیم کردستان عراق برای خدمت به اهداف رژیم های مشترک و همچنین تامین منافع برخی دیگر از نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی که در تلاش است بر توانمندی‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، نظامی و ژئوپلیتیکی منطقه مسلط شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین