۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • یکی از سران حزب دمکرات کردستان عراق: پ.ک.ک می خواهد سلیمانیه را به میدان جنگ تبدیل کند.

یکی از سران حزب دمکرات کردستان عراق: پ.ک.ک می خواهد سلیمانیه را به میدان جنگ تبدیل کند.

  • ۱۵ دی ۱۴۰۰
  • ۲۷۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یکی از رهبران حزب دمکرات کردستان عراق امروز چهارشنبه گفت که سیاست‌های (پ‌ک‌ک) صدمات زیادی به (کردستان سوریه) وارد است. اقلیم کردستان قربانی سیاست های پ ک ک شده است.

علی عونی یکی از اعضای رهبری دموکرات کردستان عراق گفت: «پ‌ک‌ک هر روز با مشکل جدیدی در شمال سوریه برای سرپوش گذاشتن بر شکست سیاست‌های خود بیرون می‌آید و سیاست‌ها و عملکردهای آن احتمال این امر را کاهش داده است».

وی ادامه داد: شمال سوریه به دلیل حضور پ.ک.ک در آنجا خطرات جدی را تهدید می کند، سیاست های اشتباه این گروه باعث شد شمال سوریه حمایت آمریکا، روسیه و اروپا را از دست بدهد و روسیه را به نیرویی متخاصم با کردستان سوریه و حامی این گروه تبدیل کند.» او افزود که «پ‌ک‌ک مردم کرد را در سوریه محاصره می‌کند.» پ.ک.ک با کادرها و افراد مسلح خود  در آنجا نقش یک شرکت امنیتی را بازی می‌کند که از چاه‌های نفت محافظت می‌کند.

وی افزود: این گروه است که مشکلات ایجاد می کند و هرج و مرج و نزاع را دامن می زند و سپس حل آن را می طلبد. کارمندان گذرگاه مرزی پشخابور (سیمالکا) با اقلیم کردستان برای تأثیرگذاری بر اراده اقلیم و دولت و مردم آن، افزودند: «سیاست‌های غلط آنها وضعیت شمال سوریه را به وضعیت کنونی رسانده است. پ‌ک‌ک کسی است که باعث بسته شدن گذرگاه پشخابور (سیمالکا) شد، سپس می‌آید و هوادارانش را به تظاهرات می‌کشاند تا خواستار باز شدن آن شوند.»

لازم به ذکر است که گروه موسوم به «جوانان انقلابی» به طور علنی با هیچ نهاد یا ارگان سیاسی و نظامی در سوریه ارتباط ندارد و مستقیماً با پ.ک.ک که در لیست های تروریستی بین المللی قرار دارد، ارتباط دارد.

در سال جاری، جوانان پ‌ک‌ک مقر و مراکز احزاب سیاسی کرد سوری غیروابسته به اداره خودمختار را هدف قرار دادند، در برخی مواقع بمب‌ها و گاه‌ها متلاشی و تیراندازی کردند، در حالی که نام آن طی سال‌های گذشته با تخلفات بسیاری همراه بود. از جمله ربودن و عضوگیری کودکان و فرستادن آنها به اردوگاه های پ.ک.ک، علاوه بر اتهام آدم ربایی، ضرب و شتم و تهدید فعالان مخالف پ.ک.ک و شاخه سوری آن، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD).

رهبر حزب دمکرات کردستان عراق با بیان اینکه «پ‌ک‌ک با عملکرد خود می‌خواهد ناکامی خود در مدیریت شمال سوریه را بپوشاند و به مردمی که از آنها ناراحت و عصبانی هستند، خدمت کند»، خاطرنشان کرد: «مشکل این است که پ‌ک‌ک می‌خواهد از شمال سوریه به‌عنوان کارت فشار سیاسی علیه اقلیم کردستان استفاده کند و افزود: این گروه گروه‌های زیادی دارد که در سوریه تشکیل داده و به آن‌ها وابسته است، با نام‌های مختلفی که به آنها محدود نمی‌شود. مردم آنجا محاصره شده‌اند و راه آزادی برایشان باقی نگذاشته‌اند.»

عونی پرسید: “اگر پ.ک.ک صادق است چرا هرج و مرجی را که در گذرگاه پشخابور ایجاد کرده به مرز سوریه با ترکیه منتقل نمی کند؟ یا به عفرین؟ و اگر می خواهند رهبر بازداشت شده خود را آزاد کنند، چرا این کار را نمی کنند. به مرز مشترکشان با ترکیه بروند و آنجا بجنگند، چرا به اقلیم کردستان برویم و آن را عرصه مبارزات و جنگ های خود کنیم… از شهروندان این منطقه چه می خواهند؟!»

علی عونی افزود: اقلیم کردستان همواره از سوریه حمایت کرده و از لحاظ سیاسی، اقتصادی و انسانی حمایت کرده است، اما پ‌ک‌ک می‌خواهد بین اقلیم کردستان و سوریه موانع ایجاد کند.

علی عونی یکی از اعضای حزب دمکرات کردستان در مورد حضور پ.ک.ک در سلیمانیه و تلاش آن برای ایجاد اختلاف بین احزاب سیاسی در آنجا گفت: «حضور پ.ک.ک در زمان اقتدار لاهور جنگی و وی. گروه مافیایی بر فراز سلیمانیه به نقطه ای رسیده بودند که در داخل شهر ایست بازرسی ایجاد کرده و از رهبران اتحادیه میهنی اقلیم کردستان خواستار شناسنامه خود شدند، سلیمانیه در یک بشقاب طلا به پ.ک.ک ارائه شده بود. لاهور جنگی سلیمانیه را قربانی پ.ک.ک کرد و آن را در مبارزه و درگیری بین این گروه و ترکیه دخیل کرد.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که پ.ک.ک علاوه بر ۱۳ مقر رسمی در استان سلیمانیه، دارای مقرهای مخفی است که علنی نیز نیستند، در حالی که ده ها مقر و پایگاه نظامی در مناطق کوهستانی در محدوده استان سلیمانیه دارد. مرزهای استان در شارپاپی، ماووت، پنجووین و رانیه و رئیس کمیته کشور و امنیت در شورای استان سلیمانیه اعلام کرد که حضور پ.ک.ک در مناطق این استان باعث وارد آمدن خسارت و خسارت به ساکنان این مناطق شده است. و حملات ترکیه به آنها را توجیه می کند.

علی عونی نسبت به تبدیل سلیمانیه به عرصه تسویه حساب و درگیری بین پ.ک.ک و ترکیه هشدار داد و تاکید کرد: اگر اتحادیه میهنی کردستان جلوی این کار را نگیرد، این اتفاق می افتد زیرا پ.ک.ک می خواهد و به دنبال آن است. با اشاره به اینکه «پاول جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان در تلاش است راه را قطع کند.» این وضعیت و جلوگیری از وقوع آن است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین