۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلفات پ‌ک‌ک در سوریه

  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

درگیری میان اعضای مسلح پ‌ک‌ک و دیگر نیروهای مسلح در این کشور سبب کشته شدن شمار زیادی از طرفین شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در سوریه که زیرمجموعه‌ی آن محسوب می‌شود و به اصطلاح شاخه‌ی نظامی PYD یا همان حزب اتحاد دمکراتیک و یا به عبارتی ساده‌تر شاخه‌ی پ‌ک‌ک در سوریه است. این زیرشاخه‌ی PYDکه از روز تأسیس تاکنون جز کشت و کشتار و ایجاد رعب و وحشت کار دیگری انجام نداده، اکنون با اپوزسیون اصلی این کشور درگیر شده و گویا تاب مقاومت در برابر آن را ندارد و تاکنون شمار زیادی از اعصای مسلح خود را از دست داده است که قبلاً مشخصات تعداد زیادی از آنها را اعلام کرده بود و اخیراً هویت سه تن دیگر را بعد از روزها پیدا کرده‌اند.

این سه عضو YPG در نتیجه ی درگیری‌های روستای باسل کشته شده بودند که پس از روزها جسد این افراد پیدا و دفن شده است. به گزارش سایت رسمی این فرقه‌ها اسامی این سه تن عبارت بوده از عادل، سرحد و درسیم که جنازه‌ی آنها به شهر عفرین منتقل و در دامنه‌ی کوهستان قازقل شهرستان جندرس از توابع عفرین مدفون شده‌اند.

گفتنی است که یکی دو روز پیش نیز PKK هویت دو تن از کشته‌های سال گذشته را که اعلام کرده بود فرار کرده‌اند و خود را به نیروهای امنیتی ترکیه تسلیم کرده‌اند؛ کشف و شناسایی کرد و آنها را در لیست شهدای خود قرار داد. اما سه تن دیگر به دلیل سپری شدن چندین ماه، قابل شناسایی نبوده‌اند.

این نکته‌ی مشترک پ‌ک‌ک و تمامی زیرشاخه‌های آن از جمله PJAK، PYD، PÇDK و BDP است که ارزش انسان نزد آنها خیلی کمتر از یک حیوان است چه برسد به انسان. این درحالیست که این فرقه‌ها روزانه در سخنان و نوشته‌های خود مدام بر این نکته تأکید دارند که دارای خط مشی انسانی هستند و تمامی این زحمات را در جهت رستگاری انسان تحمل می‌کنند. اما از سوی دیگر و به سادگی تمام، با جان انسان‌ها بازی می‌کنند و بعد هم آنها را خائن می‌نامند. اگر هم طبق خواست آنها بود، بعنوان شهید در لیست کشته‌هایشان قرار خواهند داد. در هرصورت انسانیت در اصول فرقه‌یی تعریفی جز یک مرید و برده نخواهد داشت. اولویت و احترام از آن کسی است که سطح بردگی و بندگیش بالاتر باشد و بس.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین