۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تلاش اردوغان برای تسخیر قلعه ی پ. ک. ک

تلاش اردوغان برای تسخیر قلعه ی پ. ک. ک

  • ۱۹ دی ۱۳۹۲
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات شهرداری های ترکیه زمان باقی مانده، حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان عزم خود را جزم کرده تا شهرداری دیاربکر را که به عنوان قطب شهرهای کردنشین ترکیه و به عنوان قلعه ی پ.ک.ک شناخته می شود، از آن خود کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ینی شفق، نخست وزیر ترکیه دستور داده تا تیم های ویژه ی مشاورین و مددکاران، به یکایک خانه های دیاربکری ها رفته و با اعضای همه ی خانواده ها گفتگو کنند.
هدایت بوزکورت مدیرکل اداره ی خانواده و سیاست های اجتماعی استان دیاربکر اعلام کرد:« جناب نخست وزیر شخصا در مورد دیاربکر دستورات ویژه ای صادر کرده و پروژه ی ویژه ای برای این شهر دارند. ایشان به وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی دستور داده که با تشکیل ده ها تیم ویژه، دوستان ما به تمام خانه های دیاربکر سرکشی کرده و با یکایک اعضای همه ی خانواده های این شهر گفتگو کنند. ایشان دستور داده که به کلیه ی مشکلات مردم رسیدگی کنیم و هیچ خانه ای در دیاربکر باقی نماند که کارشناسان ما به آن جا مراجعه نکرده باشند.»
وی در ادامه افزود:« قرار است در هر کدام از محلات دیاربکر ما دارای یک مرکز ارائه ی خدمات اجتماعی باشیم و یکایک معضلات خانواده ها را شناسایی کرده و به همه ی مشکلات مردم رسیدگی کنیم.»
بسیاری از تحلیل گران سیاسی ترکیه بر این باورند که اردوغان با دعوت مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق و شوان پرور خواننده ی مشهور کُرد به دیاربکر، گام نخست تبلیغات انتخاباتی را در این شهر برداشت.
به نظر می رسد در انتخابات شهرداری های ترکیه که در سی ام ماه مارس سال ۲۰۱۴ برگزار می شود، گلتن کشاناک رهبر کنونی حزب صلح و دموکراسی و از سیاستمداران نزدیک به پ.ک.ک با غالب انصاری اوغلو نماینده ی دیاربکر و از اعضای متنفذ حزب عدالت و توسعه رقابت کند.
در حالی که برخی از تحلیل گران از احتمال پیروزی قاطعانه ی کشاناک به خاطر نفوذ پ.ک.ک در دیاربکر خبر می دهند، تحلیل گران دیگری نیز هستند که عدم آشنایی کشاناک به زبان کُردی را یکی از مهم ترین عوامل شکست احتمالی او می دانند و معتقدند انصاری اوغلو در این شهر غالب خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *