۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه از عراق می خواهد پ.ک.ک را به عنوان گروه تروریستی به رسمیت بشناسد

ترکیه از عراق می خواهد پ.ک.ک را به عنوان گروه تروریستی به رسمیت بشناسد

  • ۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۸۶ بازدید
  • ۰

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در آنکارا ضمن استقبال از نخست‌وزیر محمد شیعه السودانی، از مردم عراق خواست تا پ‌ک‌ک را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسند.

به گزارش انجمن بی تاوان، اردوغان با اشاره به اینکه گروه های تروریستی پ.ک.ک، داعش و گروه تروریستی گولنیست (FETÖ) تهدیدی برای ترکیه و امنیت عراق هستند، گفت: دو کشور بر تعهد خود برای مبارزه با انواع تروریسم تاکید کردند.
وی گفت: “انتظار ما از برادران و خواهران عراقی این است که پ ک ک را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسند و سرزمین های خود را از این گروه تروریستی خونبار پاکسازی کنند.”

ترکیه از مدت ها پیش تاکید کرده بود که تهدیدات تروریستی علیه امنیت ملی را تحمل نخواهد کرد و از مقامات عراقی خواست اقدامات لازم را برای نابودی این گروه تروریستی انجام دهند. آنکارا قبلاً خاطرنشان کرده بود که اگر اقدامات مورد انتظار انجام نشود، از هدف قرار دادن تهدیدات تروریستی اجتناب نخواهد کرد. در دو سال گذشته، تشدید عملیات‌ها در شمال عراق لانه‌های تروریستی را در متینا، آواشین باسیان، زاپ و گرا منهدم کرده است. پس از از بین بردن نفوذ این گروه در این مناطق، ترکیه همچنین قصد دارد قندیل، سنجار و مخمور را پاکسازی کند.

کوه‌های قندیل در شمال عراق، پایگاه پ‌ک‌ک است و این گروه در بسیاری از شهرها و شهرک‌های مجاور فعال است. علاوه بر این، بسیاری از روستاهای منطقه را اشغال کرده و از آنجا به ترکیه حمله می کند.

در پاسخ، السودانی از اردوغان به نمایندگی از دولت و مردم عراق به خاطر دستورات رسمی برای حل معضلات آب در این کشور تشکر کرد.

وی گفت عراق تمایل خود را برای تقویت روابط در همه زمینه ها به ترکیه اعلام کرده است.

وی درباره مبارزه با تروریسم تاکید کرد که عراق به هیچ گروه تروریستی اجازه نخواهد داد از خاک خود برای حمله به ترکیه استفاده کند.

السودانی افزود که می توان با افزایش اشتراک اطلاعاتی بر نگرانی های امنیتی غلبه کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین