۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترس و وحشت پژاک از دیپلماسی برتر جمهوری اسلامی ایران

ترس و وحشت پژاک از دیپلماسی برتر جمهوری اسلامی ایران

  • ۷ دی ۱۳۹۲
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۱

برقراری روابط دیپلماتیک ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی گروهک های تروریستی بویژه پژاک را دچار ترس و وحشتی مضاعف کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک و پژاک تعدادی یاغی و دوزد بوده که در کوه ها و دره ها دور هم جمع شده و خود را ناجی مردم کُرد می خواند ، این گروهک های تروریستی تمام احزاب و گروه ها و حتی برخی از دولت ها را محکوم به نا امنی و مداخله در عرصه های مختلف می کند و تنها خود را نماینده ی قانونی و مشروع در خاورمیانه معرفی می کند. پ ک ک و پژاک بدنبال دستیابی به موقعیتی برتر و مناسبت در سطح خاورمیانه می باشند ، بنابراین با تشویش اذهان عمومی اهداف تروریستی خود را برنامه ریزی می نماید.
در همین راستا گروهک ضد کُرد پژاک با انتشار بیانه ی استراتژی و مواضع کنونی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران را ناپایدار و کوتاه‌مدت خواند. پژاک در این بیانیه ی سخیفانه و مضحکانه ی خود این چنین بیان می دارد : :”در عرصه‌ی سیاست خارجی، رویکردهای جمهوری اسلامی هرچند در کوتاه‌مدت می‌تواند نوعی آسودگی‌خاطر را به همراه داشته باشد اما در بلند مدت با توجه به اینکه مناسبات استراتژیک به هیچ وجه مطرح نیست اتخاذ چنین سیاست‌هایی از سوی این دولت در آینده‌ای نه چندان دور آن را با بحران‌هایی دامن‌گستر و عمیق‌تری مواجه خواهد ساخت که رهایی از آن‌ها به هیچ وجه میسر نخواهد بود”
دیپلماسی برتر و موفق دولت تدبیر و امید بیشتر احزاب و گروه های ضد انقلاب را دچار ترس و وحشت کرده است و پژاک هم یکی از این گروهک های وحشت زده محسوب می شود ، مدتی پیش ریوار آبدانان پس از کسب موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با ۱+۵ بلافاصله بیانیه صادر کرده و بطور غیر مستقیم عجز و ناتوانی خود را اذعان کرده و خواستار مذاکره با ایران شد.
اکنون بیانیه ی جدید پژاک شباهتی به بیانیه اخیر ریوار آبدانان دارد . در شرایط کنونی وضعیت فرقه بسیار نابسمان می باشد و سران پژاک برای رهایی از فروپاشی گاهی اوقات بطور غیر مستقیم به ایران چراغ سبز نشان می دهند ، هر چند در این بیانیه ها انتقاداتی سخیفانه از جمهوری اسلامی ایران می شود ولی هدف اصلی آنها از انتشار این بیانیه ها حفظ امنیت و موقعیت شان می باشد.
بی توجهی فرقه مادر یعنی پ ک ک به پژاک ، اختلافات شدید با احزاب و گروهک های کُرد همانند کومله و دمکرات ،عدم جایگاه و اعتبار مردمی ،جدایی افراد و اعضاء از فرقه و مهمتر از همه برقراری روابط دیملماتیک ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی پژاک را دچار ترس و وحشت مضاعف قرار داده است. پزاک با اشرافیت به این موضوع که تمام نجهیزات نظامی آنان توسط کشورهای اروپایی تامین می شود بنابراین برقراری روابط ایران با اروپا را به زیان خود می داند . اکنون پژاک تلاش می کند دولت آقای روحانی به چشم رحمت بر آنان نگاه کند ولی از ترس شورای رهبری پ ک ک و سایر احزاب کُردی جرات و شجاعت ندارد که خواسته ی خود را بطور شفاف و واضح بیان کند.
البته ناگفته نماند که جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی و جنایت های این گروهک یاغی را از یاد نبرده و هیچ وقت به آنان ترحم نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. ای ول بی تاوان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *