۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکست های مداوم گروهک تروریستی پ ک ک

  • ۷ دی ۱۳۹۲
  • ۱۸۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :فرقه تروریستی پ ک ک پس از سه دهه خشونت و تروریسم به بن بست رسیده است. این فرقه هم در تئوری هم در عمل شکست خورده است. در طی یک سال گذشته موارد بسیاری از شکست های این فرقه و اضمحلال داخلی آن مشاهده شده است که این فقط ابعاد علنی شده آن است.

۱- فرار بریار گابار عضو شورای رهبری

تاکنون حدود ۵۱۰۰ نفر از از اعضای پ ک ک فرار کرده و خود را تسلیم کرده اند اما بیشترین تعداد آن اعضای معمولی بودند. از زمان تاسیس این فرقه تاکنون روند فرار اعضای ارشد پس از زندانی شدن اوجالان افزایش یافته است.

عثمان اوجالان عضو سابق شورای رهبری‏، نظام الدین تاش‏، کانی ییلماز‏ هوگر، … همگی از اعضای ارشد این فرقه بودند که راه را در فرار دیدند. فرار یعنی قبول اشتباه و شکست خوردن این فرقه. بریار گابار نیز آخرین فرد فراری است. فرار وی نشان دهنده چند نکته در فرقه تروریستی پ ک ک است. یعنی در پ ک ک جایی برای انتقاد وجود ندارد و هر فرد منتقد بایستی کشته شود لذا حتی اعضای ارشد آن نیز چاره ای جز پناه بردن به دیگران ندارند. علاوه بر این، از دلایل فرار بریار گابار تبعیض شدید علیه کردهای ایران در پ ک ک، تحقیر کردن کردهای ایران‏، فرستادن آنها به کارهای سخت و به ویژه جنگ در ترکیه، … می باشد.

۲- شکست در برگزاری کنگره ملی کرد

پ ک ک با آرزوی سیطره بر همه کردها و قرار دادن آنها تحت کنترل استخبارات ترکیه وارد میدان شده بود اما موفق نشد. اوجالان همیشه به دنبال برگزاری کنگره ملی کرد بود تا از آن به عنوان سکویی جهت کنترل بر همه استفاده کند. بی دلیل نیست که رسانه های تروریستی از وی به عنوان رهبر ملت کرد یاد می کنند! این که مردم کرد در کجا و چه زمانی یک قاتل کردها را به عنوان رهبر انتخاب کرده باشند همه بی خبرند!

پ ک ک نتوانست در برگزاری کنگره ملی موفق شود چون کردها با هوشیاری تمام مانع از سیطره این فرقه شدند و این شکستی بزرگ برای آن بود. هنوز هم در قندیل درباره علل شکست این برنامه خود بحث می کنند.

۳- انتخابات پارلمانی کردستان عراق

پ ک ک در راستای برنامه های تروریستی برای سیطره بر کردها اعلام کرد از طریق انتخابات اکثریت کرسی های پارلمان کردستان عراق را به دست خواهد آورد و حتی ریاست اقلیم را نیز کسب خواهد کرد. این فرقه با نام حزب راهکار دموکراتیک وارد میدان شد و پس از هزینه های نجومی فقط ۳۶۰۵ رای یعنی کمتر از ۴هزار رای آورد! تعداد آرای یک شورای روستا نیز بیشتر از این است!

۴- شکست در کردستان سوریه

این فرقه با هماهنگی با اسرائیل و آمریکا کنترل بر کردستان سوریه را آغاز کرد اما این با مخالفت تند کردهای سوریه مواجه شد. پ ک ک خود یکه تاز میدان می دانست اما با نزدیک شدن زمان برگزاری ژنو – ۲ دست به دامان کسانی شد که تا دیروز آنها را طرد می کرد. این فرقه به بارزانی التماس کرد تا گروههای کرد سوریه را قانع کند که با آن گفتگو کنند. این گروهها با آن مذاکره کردند اما هرگز حاکمیت ترورذیست ها را به رسمیت نشاختند. این شکستی دیگر برای پ ک ک در کردستان سوریه و در برابر بارزانی بود.

پس از این شکست ها به ویژه پس از فرار بریار گابار رسانه های تروریبستی مدعی آزادی حتی یک کلمه هم درباره آن برزبان نیاورده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین